Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten "renkaat" ja pyörät

Aloittaja Partanen, 26.08.07 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 24.03.10 - klo:18:14
110-120nm.
Nuo maagiset numerot pyörii momenttiavaimessa aina kun kiristellään pyöränmuttereita. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

hannu8619

Perhana kun ei moista avainta ole omistuksessa...
Baotian bt49qt-11

openflow

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 24.03.10 - klo:10:52
Kyllä ainakin näissä eurooppalaisissa ovat kiristysmomentit olleet erittäin hyvin kohdallaan jopa tehtaan jäljiltä (90-110Nm). Mites muuten kinuskeissa?
Kiinalaisissa momentit on ihan mitä sattuu tehtaan jäljiltä. Pääsäntöisesti ovat aivan liian kireällä. Ääripää taitaa olla varin muttereissa, joissa momentit voi olla ~5-10x yli ohjearvojen.

tommi

Minä olen aina vetänyt summanmutikassa mutterin kiinni eikä ole koskaan auennut. Sen ei itseasiassa tarvi olla kovinkaan tiukalla, ainakaan omien kokemusteni mukaan. Joskus vetänyt jopa jakoavaimella kiinni eikä ole irronnut. Kaikki muut mutterit sensijaan ovat löystyilleet ja irroilleet useampaankin otteeseen..

JCrab67

Mikä millikokoinen rengas vastaa kiinalaisen tuumakokoista rengasta 3,5-10?

Ymmärsin aiemmista ketjun viesteistä että 3,5 on leveys tuumissa ja 10 on vanteen koko, mutta mikä on profiili?
Profiili vaikuttaa renkaan ympärysmittaan ja sitä kautta suorituskykyyn ja mittarivirheeseen.
Haluaisin hieman leveämmän renkaan alkuperäisen tilalle ja muuten saman kokoisen kun entinen.
Millikokoisissa sopivan koon laskeminen on paljon helpompaa.

Aiemmin viesteissä ollut linkki ei oikein tuonut tähän vastausta tai sitten en osannut oikein tulkita.
Auton renkaisiin löytyy laskureita mutta ne eivät taivu näin pieniin renkaisiin eikä niistäkään löytynyt helposti apuja tuon profiilin selvittämiseen.

Löytyykö apuja?

tommi

En osaa sanoa 3.50-10 profiilista mitään mutta omassani oli vakiona 4.00-12 rengas takana ja sen profiili oli selvästi korkeampi kuin ostamani 130/70-12 renkaan. Huomasi ihan ajossakin että kierroksia oli renkaanvaihdon jälkeen paljon enemmän vaikka vauhti ei kasvanut.

Joku 130/100-12 olisi varmaan vastannut samaa halkaisijaa. Jos sellaista rengasta ylipäätään on olemassa.

Edit: Otetaan sentti pois tuosta korkeudesta niin ollaan varmaan lähellä totuutta. Näyttää olevan myynnissä 130/90 -12 renkaita joka olisi varmaankin vastannut samaa ympärysmittaa 4.00-12 verrattuna.

yamaha

mistä paikoista olette ostaneet skootteriin renkaita,mistä mahtaisi saada edullisesti?

JCrab67

Olen itse katsellut renkaita Mc-Scatterilta ja Storm Motorilta, Suomesta siis.Niissä on ihan kohtuu hintoja.

Easypartsilta tilatessa on lähtöhinta halvempi, ainakin merkkirenkaissa, mutta kun tulee kuljetukset päälle niin menee aika samoihin.

Siskon tytön Peugeottiin haettiin viime viikolla rengas Stormilta, irtovanteelle asennus oli 5â,¬.
Jos vie oman renkaan niin veloittavat vaihdosta katalogin mukaisen 15â,¬.
Suosittelen osaavaa asennusta, kuten aiemmin ketjussa mainittiin niin halvat aluvanteet väntyy herkästi
ja jälkiä tulee melko varmasti omilla konsteilla.

Ihan hirveän edullisia renkaita en itse hankkisi. Tuntumaa tiehen ei niillä ole juuri lainkaan varsinkaan märällä.
Ero ajettavuudessa on huima omien kiinan vakio kumien (tai muovien) ja kaverin Michelin Sport renkaiden välillä,
muuten lähes samojen laitteiden välillä.

Coastside

Duro on kiinalaisuuttaankin hyvä kumi ellei nyt kisakumeja halua. Märkätuntuma on tietenkin rengaskohtainen asia ja sliksi-tyyppisillä se tuntuu heikolta.

Michelin renkaita ei minun skodeen tule, on aiemmin muutama kokemus sellainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Pirellin renkaisiin olen ollut tyytyväinen, renkaita kannattaa kysellä rengasliikkeistä tai mp-liikkeistä.

yamaha

itse olen kyllä rengas raudoilla saanut ihan hyvin vaihdettua, liukkaria renkaan reunoihin niin  menee iha siististi tässä cpi:ssä on peltiset vanteet.etu rengas on alkuperäinen 6v vanha pintaa on mutta vanteen juuressa on repeämiä aika paljon jotenka ihan varoiksi meinaan vaihtaa,ettei joku aamu ole tyhjä.

Pyrres

Itse olen varsin tyytyväinen ollut noihin CPI:n ensiasennusrenkaisiin. Ovat siis Maxxiksen jotkut katunakit. Ei varmaan noita ihan kalliimpia merkkirenkaita voita märällä esim mutta pitoa kyllä riittää erittäin mallikkaasti. Samoin olin positiivisesti yllättynyt Maxxiksen talvirenkaisiin jotka sain halvalla tuohon. Yhtään nastaa ei lähtenyt eikä pitokaan mikään toivoton. Mitä nyt aika täristävä ja asfaltilla jää pidossa huomattavasti kesärenkaista.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

yamaha

edessä on 120/70-12 vakiona voinko laittaa 130/70-12 pitäisi mennä vanteelle vai? onko ajossa huonompi?

Fude Classic

Hei, minulla on ongelma fude classic vm.2007 (Baotian btqt-9d lukee rekisteriotteessa mallimerkintänä) mallin kanssa kun siihen ei löydy vanteita, koska tämä on sitä harvinaista versiota, että tässä on levyjarrut edessä takana. Ja tässä on siis 10" vanteet joten tietäsikö joku mistä tähän löytyy vanteet ja kaikki kiinitys roinat mitä niiden asentamiseen tarvitsee? Niin ja kiire tässä ei ole kun mä metsästän vanteita talvirenkaille ensi talveksi ja jos joku myy noita käytettynä niin nekin kelpaa. Ja vanteiden pitäisi siis olla tämän näköiset. Niin ja sitten toinen kysymys mahtaiskohan tämä rengas olla hyvä kesäkäyttöön ja tämmönen talveksi (niin vai pystyykö sisärenkaallista rengasta edes asentamaan sisärenkaattomalle renkaalle tarkoitetulle vanteelle)?

Coastside

Mikä sen vanteen valmistaja? Täällä on ketju noista yhteensopivuuksista. Vanne voi näyttää samalta mutta mittarinpyörittimen hahlo on erikorkuinen ja jarrulevy voi olla eri tasossa ja haarukka vaatii eri pituisen väliholkin akselille.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04