Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Myynnissä siistin baotian rebelin kaikkia osia, mm uusi 82cc pytty!

Aloittaja Eki, 17.07.09 - klo:21:54

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.07.09 - klo:15:58
Tuohon nopeusjuttuun pitäisi puuttua vaatimalla jokin todiste että vakikoneen saa isolla pytyllä kulkemaan 85 kmh.
Kaikki normipytyn huipuista yli tuleva tulee kierroslisästä, joka on f1 luokkaa noissa nopeuksissa.

Videokuva mittarista ja tiesta on hyvä todiste.
Tarvitsetko sinä videokuvaa jos ja kun sattuisit ostamaan liikkeestä vaikkapa 82cc pytyn, ilmoitin että vakio 16mm:sen kaasarin tilalla on 19mm:n kaasari, pytyn imukaulan reikä on 22mm ja imukaula on 19mm sekä laippa on 19mm, minun mittari heittää 79km:n mittarivauhdissa nopeustaulujen mukaan +4km/h, elikä nopeus onkin 75km/h. Tuon nopeuden saavutin vakiokaasarilla suorilla tieosuuksilla kun aiemmin oli 72cc pytty ja 16mm imukaula, nyt nopeus nousi 82cc pytyllä ja edelläkuvatulla hieman isommalla kaasarilla noin 13-15km/h, elikä meni mittarissa yli 80km/h merkinnän ja sain hitaasti mutta varmasti 80km/h esim. rekkoja kiinni, ne ajoivat taatusti yli 80km/h, koska jarruttivat jokaisen peltipoliisin kohdalla! Minä vaan myyn edellä kuvattuja osia, en välitä enempää kinata nopeuksista, se kuitenkin on satavarmaa että kun on voimaa vääntää, niin kulkee myös! :)

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:16:11
Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo 82-85km/h tasasella kun minä en ole saanut omaa mopoani kulkemaan edes alamäkeen ja myötäiseen kuin 75km/h. Kone parkuu siinäkin jo kuin viimeistä päivää..

Mittari valehtelee ainakin mulla sen enempi mitä kovempi vauhti on. Olen ajanut mittariin 90km/h ja sigma näytti silloin 75km/h. Mittariin pitäisi saada vähintään ~100km/h ennenkuin oikea vauhti olisi ~85km/h.

Vakio variaattori vakio rulilla, ei keveämmillä, skodeen laitettu myös suoravirtaus putki (rosteria), kone ei huutanut vielä 80km/h vauhdissakaan mitenkään viimeisen päälle. Tämän virijavara puotin isännät ovat asentaneet useamman kyseisen pytyn skoottereihin ja totesivat että 80-90km/h kulkee varmasti, minun on nyt paha ottaa muuten helppoa videokuvaa, kun moottorista hajosi ilmeisesti kampiakselin laakeri tai jokin muu, ei kulje mutta moottori käy upeasti, siksihän minä sitä myyn joko kokonaisena tai osina, ostin itse liki uuden Typhon Piaccion kaverilta, ajettu alle 2000km ja takuu voimassa! :)

tommi

Siis vakiokinuskin välitykset loppuu 80km/h vauhdissa, se on saletti. Sen lujempaa et saa kulkemaan vaikka laitat 1000cc pytyn. Pitää muuttaa perän välityksiä jos aikoo saada mopon kulkemaan lujempaa.

Ajatteles esim. 125cc kinuskia jossa on pitemmät välitykset, 24mm kaasari, 40cc enemmän sylinteritilavuutta kuin 82cc pytyssä, isommat venttiilit kannessa, avaremmat kanavat jne. ja niilläkin huiput jää 90-95km/h.

Sanon suoraan etten usko juttuihisi. Mutta eipä tästä kannata tosiaan kinata tämän enempää. Jokainen uskoo mihin tahtoo..

Mistähän saisi ostettua pelkän kannen isommilla venoilla? Olen etsiskellyt mutten löytänyt mistään. Kaikki myy vain sylkkä/kansi yhdistelmiä  :-\

skodesti

Renkaan halkaisija vaikuttaa kanssa noputeen itsellä ei ole kun 10" ja 82cc isolla kannella 19mm kaasari 92suutin menee vaan sen 75kmh,mutta olen kuullut et 12" renkaisella menee sen 82kmh tiedä sit....Onkos siinä nelarissa oh2Eki kaikki osat tallella ja mitä pyydät siitä konevikaisena? tv: Ramppanpaliali.... skyking :)

edit : kävin tarkistamassa jos perän välitys on sama kun 10" niin 12" menee 9kmh kovempaa!

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:16:55
Siis vakiokinuskin välitykset loppuu 80km/h vauhdissa, se on saletti. Sen lujempaa et saa kulkemaan vaikka laitat 1000cc pytyn. Pitää muuttaa perän välityksiä jos aikoo saada mopon kulkemaan lujempaa.

Ajatteles esim. 125cc kinuskia jossa on pitemmät välitykset, 24mm kaasari, 40cc enemmän sylinteritilavuutta kuin 82cc pytyssä, isommat venttiilit kannessa, avaremmat kanavat jne. ja niilläkin huiput jää 90-95km/h.

Sanon suoraan etten usko juttuihisi. Mutta eipä tästä kannata tosiaan kinata tämän enempää. Jokainen uskoo mihin tahtoo..

Mistähän saisi ostettua pelkän kannen isommilla venoilla? Olen etsiskellyt mutten löytänyt mistään. Kaikki myy vain sylkkä/kansi yhdistelmiä  :-\
Tuolla etsitään kunnon pakoputkea kinuskiin, minulla on ja melkein uusi uudella tiivisteellä, on koko rosterinen sekä kromattu ja pehmeä-ääninen, ei mölyä, ei näytä kelpaavan edes lahjaksi, liikkeessä maksoi 139.00â,¬, itse pyydän vain puolet ja matkahuolto hoitaa rahdin!

tommi

Lainaus käyttäjältä: skodesti - 18.07.09 - klo:17:08
Renkaan halkaisija vaikuttaa kanssa noputeen itsellä ei ole kun 10" ja 82cc isolla kannella 19mm kaasari 92suutin menee vaan sen 75kmh,mutta olen kuullut et 12" renkaisella menee sen 82kmh tiedä sit...

10 tuuman renkailla olevissa kinkeissä on nimenomaan pidemmät välitykset kuin 12 tuuman renkailla olevissa. Niissäkin välitykset loppuu tosin ~80km/h, johtuen renkaan halkaisijasta. Välityksiä saa pidennettyä laittamalla isommat renkaat tai vaihtoehtoisesti vaihtamalla perän hammasrattaat 12 tuuman renkailla varustettuun mopoon kuten monet ovat tehneetkin.

Joka tapauksessa vakiovälityksillä jäädään edelleen maksimissaan 75-80km/h vauhteihin. Nekin saavutetaan yleensä myötätuuleen ja hienoiseen alamäkeen. Harvalla kulkee edes 75 tasasella.

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:17:31
Renkaan halkaisija vaikuttaa kanssa noputeen itsellä ei ole kun 10" ja 82cc isolla kannella 19mm kaasari 92suutin menee vaan sen 75kmh,mutta olen kuullut et 12" renkaisella menee sen 82kmh tiedä sit...

10 tuuman renkailla olevissa kinkeissä on nimenomaan pidemmät välitykset kuin 12 tuuman renkailla olevissa. Niissäkin välitykset loppuu tosin ~80km/h, johtuen renkaan halkaisijasta. Välityksiä saa pidennettyä laittamalla isommat renkaat tai vaihtoehtoisesti vaihtamalla perän hammasrattaat 12 tuuman renkailla varustettuun mopoon kuten monet ovat tehneetkin.

Joka tapauksessa vakiovälityksillä jäädään edelleen maksimissaan 75-80km/h vauhteihin. Nekin saavutetaan yleensä myötätuuleen ja hienoiseen alamäkeen. Harvalla kulkee edes 75 tasasella.

Tällä gps radioamatöörilaitteella repusta tököttävä antenni mittasi 72cc pytyllä olevalle baotian rebelille 79km/h suoralla tieosuudella, tässä sitä ei enää näy ja nämä nopeudet tippuivat kun tulin Lieksasta irtonaisella pakoputken kiinnityksellä. Elikä toinen pultti oli katki ja eikä saatu irti 72cc pytystä, siksi ostinkin tuon 82cc:n. Nopeuksia näkyy jokaisesta kohtaa mistä tukiasema on pisteyttänyt reittiä, niin pisteitten kohdilta! oh2eki :)

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.07.09 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:12:55Mitäs pyydät kannesta?
Sorry, ei pelkkää kantta, koska on taas vielä vaikeampi saada sitten loput myytyä pytystä!
Paljonko sylkästä ilman kantta?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 18.07.09 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.07.09 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:12:55Mitäs pyydät kannesta?
Sorry, ei pelkkää kantta, koska on taas vielä vaikeampi saada sitten loput myytyä pytystä!
Paljonko sylkästä ilman kantta?
Sorry, mutta myyn vain kokonaisuutena sylinterin kansineen, vakiokansi ei taida edes käydä kuin 72cc sylinteriin, tässä selkeästi isommat venttiilit.

tommi

Kröhm, miksi et myy kantta minulle ja sylkkää karkulaiselle?  ??? Ja kyllä se vakiokansi käy myös 82cc pyttyyn, juurihan kerroin että minulla on paikallaan vakiokansi omassa mopossani, 82cc pytyn kanssa.

P.S. Onko tuo kansi ilman pakokaasunkierrätystä?

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 19.07.09 - klo:09:55
Kröhm, miksi et myy kantta minulle ja sylkkää karkulaiselle?  ??? Ja kyllä se vakiokansi käy myös 82cc pyttyyn, juurihan kerroin että minulla on paikallaan vakiokansi omassa mopossani, 82cc pytyn kanssa.

P.S. Onko tuo kansi ilman pakokaasunkierrätystä?
Nyt kysyitkin vaikeita, ei tietoa tuosta pakokaasukierrätyksestä, isot venttiilit ainakin on vakiokanteen nähden. Asiaa voisi tietysti niin ajatella, mutta se purkaminen ja kahdelle pakkaaminen sekä lähettäminen noinkin halvassa tuotteessa ei oikeen innosta, mutta jos jompikumpi ostaa sen ja jaatte sen keskenään toisillenne, niin mikäpä ettei. Asun Hyvinkäällä ja skode on kaverin pihassa Riihimäellä, täytyy ajella sinne purkamaan aina kun sattuu jotain menemään kaupaksi!

Eki

Renkaan halkaisija vaikuttaa kanssa noputeen itsellä ei ole kun 10" ja 82cc isolla kannella 19mm kaasari 92suutin menee vaan sen 75kmh,mutta olen kuullut et 12" renkaisella menee sen 82kmh tiedä sit....Onkos siinä nelarissa oh2Eki kaikki osat tallella ja mitä pyydät siitä konevikaisena? tv: Ramppanpaliali.... skyking :)

edit : kävin tarkistamassa jos perän välitys on sama kun 10" niin 12" menee 9kmh kovempaa!
Moikka!
En tunnistanut enkä huomannut kysymystä, mutta nythän tiedät sitten pyynnin, tai paremminkin tarjosit sitä mitä ajattelin itsekin pyytää. Eki
MUILLE LUKIJOILLE TIEDOKSI: Myynnissä enää uudenveroinen rosterinen kromattu tehdastekoinen pakoputki, imukaula 19mm, eristelevy siihen 19mm (myös vakio pakeliittieriste o-renkaineen 16mm), ja kaasari 19mm. Sekä 700km:ä sisäänajettu 82cc sylinteri kannella, missä isot venttiilit, kuuluu mukaan kaikki tykötarpeet, ainoastaan yhden eristeen voi joutua ostamaan, elikä alimmainen, mikä on pahvia, niitä saa esim. virijavara puotista edullisesti ("kevyempi tiivistepaketti")! Eki

Eki

Pakoputki myyty, enää: 82cc täydellinen sylinteri kaikkine osineen, 700km:ä sisäänajettu, sekä 19mm kaasari imukurkkuineen ja pakeliittirenkaineen, myös uusi vakio imukurkun pakeliittirengas (vakio 16mm o-renkaalla)! Hintapyynti sylkky+kaasari osineen kaikkineen, imukurkku jne: 120.00â,¬!!!

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.07.09 - klo:16:11
Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo 82-85km/h tasasella kun minä en ole saanut omaa mopoani kulkemaan edes alamäkeen ja myötäiseen kuin 75km/h. Kone parkuu siinäkin jo kuin viimeistä päivää..

Mittari valehtelee ainakin mulla sen enempi mitä kovempi vauhti on. Olen ajanut mittariin 90km/h ja sigma näytti silloin 75km/h. Mittariin pitäisi saada vähintään ~100km/h ennenkuin oikea vauhti olisi ~85km/h.

Välityksiin vaikuttaa paljon jo pelkkä variaattorin hihna, itsellä 18.1mm/788mm/28mm tai 18.1mm/794mm/28mm, elikä jos laitan noitten tilalle vaikkapa 16.5mm/777mm/30mm, on vauhti täysin olematonta, kiihtyy ja kone huutaa, mutta huiput jäivät 72cc pytyllä maximissaan mittarinäyttämään 75km/h ja se nousee noin 10-15km/h kunhan vaan moottori jaksaa vääntää ja 82cc kyllä väänti 19mm kaasarilla sekä imukaulalla, koneessa myös suoravirtauspakoputki.

skodesti

aivan joo silloinhan remmi nousee ylemmäs ja välitykset suurenee,se elittää ton huippunopuden!