Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Titan

Aloittaja Mtt.h, 16.02.08 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

Zorro

Oiskos sivutuen sammutuskatkaisin oikarissa?

pattery_

Sori mutta en lukenut kokonaan mutta pistän pari kysymystä:
Paljonko ajettu?
Onko tulpanhattu metallinen? (sekin voi olla syynä, nimim. kokemusta on) ja vaikka siittä kipinä tulee niin se ei tarkoita että toimii. Lainaa vaikka kaverisi johtoa, sillein minä tein. :)
Onko venttiilien väljykset kohdillaan?
Oletko kenties vaihtanut ilmanputsaria? Minulla oli syynä yhdessä skootterissa huono käynnistys koska seokset ei kohdillaan.
Toimiiko kaikki valot ja vilkut ja töötit normaalisti? ( Jos ei niin mahdollisuus oikosulkuun )
Oletko purkanut skootterin perää? Varmista että jokainen johto tiukasti kiinni
Onko mopossasi spoileri missä on valot? ( Jos ei niin varmista että yksi johto ei ole paikallaan sen lamppuhöskän takana (tunnistaa siittä että siinä liittimessä on vain 2 johtoa )
Kaasari tukossa? Puhdista suutin.
Pakoputki tukossa?
Tarkista onko imukaulassa halkeamia.
Tarkista onko bensaletkun suodatin tukossa. (sekin voi olla syy)
Katso onko alipaineletku tai bensaletku lytyssä kun penkki paikallaan.

Vastaileppa noihin, itsellä ja kavereilla olleita vikoja. :)

Samppa

Mites tuo ongelma alkoi? Sammuiko ajossa, vai mikä oli lähtötilanne?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Sk8.

Iltaa. Herättelen tässä vanhan aiheen, mutta nyt rupesi vaivaamaan. Skobani kulkee nimellä Titan Rocky, Myllymäeltä. Pakoputkessa lukee tuo Baotian Bt49Qt-12 ja se kulkee suoralla ~52 km/h. Olen useasta mestasta lukenut, että CDI-boksista lähtevä pinkki johto on irroitettava mustasta johdosta, joka menee käsittääkseni variaattoriin. Kun ensikertaa revin penkin irti, paljastui, että pinkin ja mustan johdon välillä on plugi, mutta ne eivät olleet yhdessä missään vaiheessa. Mitä siis teen, yhdistämällä johdot ei tapahdu minkäänlaista eroa?

Pikaista vastausta jos mahdollista?  ???

Tosiaan, se on menossa juuri ensimmäiseen 300:n huoltoon.

unnah 57

Moro. Itselläni samanlainen Rocky vm.2008. Kun katsot sitä variaattorin koppaa, niin sieltä tulee ulos yksi johto.
Menee heti skootterin toiselle puolelle ja sitä seuraamalla löytyy liitin, varmaankin se minkä olet löytänyt.
Itelläni tuntee kun johto on kiinni niin alkaa pätkimään jossain 45-47 paikkeilla. Jos et huomaa mitään eroa
olisko johto irti variaattorin sisältä. Menee varin takapyörälle ja vain avaamalla kopan saa sen selville.
Ite vaihdoin varin rullat 5,5g ja kiihtyvyyttä tuli hiukan lisää. Olen ottanut johdon irti, ei kulje paljonkaan
ylinopeutta, 55-58. Painan tosin 82kg, kevyemmällä kuormalla vois kulkea paremmin.

DEPI

Mistähän johtuu että moottoreissa voi olla tehoeroja vaikka sama kone. ensin oli Titan Rocky.
Oli oikeestaan laiska ilman viritystä. Sitten Baotian Rebel. Älyttömän tehokas jo ilman mitään.
Vaikka sama mylly molemmissa. Ja painoeroa vain 4 kiloa.

jalat

Kaasareissa on pieniä eroja. Esimerkiksi toisissa neulassa 3 lovea sokalle. Toisissa 5 lovea. Pääsuuttimissa voi olla kokoaeroja. Toisen sylinterin kansi voi olla jouhevampi kun toisen ja virtaukset sulavammat. Toisen pakoputkessa voi olla kaiken maailman kierrätysjuttuja ja toisessa ei. jne jne...

Panther ukko

Voiko lorauttaa cleaneria tankkiin, onko siitä hyötyä/haittaa?.Siis samaa ainetta mitä lorautan autoon silloin tällöin suuttimien puhtaanapysymisen vuoksi.Ja mopona tuo rocky panther.

Panther ukko

Vaihdoin ajopolttimon autossa käytettävään.Alkuperäinen 35w pois ja nyt 55w ajossa..kuumeneeko kumi/muovitötteröt liikaa tuosta valo ja lämpömäärästä?

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Panther ukko - 10.06.09 - klo:10:00
Vaihdoin ajopolttimon autossa käytettävään.Alkuperäinen 35w pois ja nyt 55w ajossa..kuumeneeko kumi/muovitötteröt liikaa tuosta valo ja lämpömäärästä?

Veikkaisin kyynisesti että kuumenee liikaa.. kokeiltua tietoa asiasta ei ole mutta umpio on yleensä näissä aika pieni (verrattuna autojen umpioihin) ja tuskin mitoitettu varman päälle?
Harrastelussa: bt49qt-12

purgiaali

Minulla on soliferissa ollut syksystä lähtien H4-polttimo(55W) alkuperäisen hs1(35w) tilalla. Hyvin on kestänyt. En kuitenkaan yllättyisi jos sulaisi umpio rikki tai syttyisi johdot palamaan.

DEPI

Olen ajatellut vaihtaa Rebeliin satulan. Kävisiköhän Titan Rockyn satula.
Rebelissä huononmuotoinen satula. Ei varmaan kellään kokemusta onnistuuko. Onko sinnepäin edes.

Panther ukko

Olin maalia hakemaas ja parkkeerasin pantherin normaalisti.Yllättäen takavanteesta alkoi kuulua sihinää.Sitten venttiilitappi ampui kokonaan irti.Ei mennut takuuseen sanottiin.Vianorissa sanoivat että kumi oli vulkanoitunut tai jotain maksoi 5 egee uuden asennus.Muilla vastaavaa ihmepoksahdusta?

DEPI

Onneksi ei ole käynyt vielä.
Uudestä lähtien on ollut venttiilin kumissa halkeamia.
Kuminhoito sprayta olen suihkutellut.
Onko uusi venttiili muuten läpivedettävä vai mutteri kiristeinen.

Panther ukko

Jaa tuota venttiiliasiaa en tiedä,jätin renkaan selityksineen vianorille.Hain 10 min päästä pois.