Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pahin/harmittavin moka?

Aloittaja jwalk, 10.05.15 - klo:09:35

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Minulla sattui kauan sitten juuri amiksesta valmistuttuani, kotitilalla pieni kämmi. Olin tehnyt remonttia 3000 ford super dextaan ja siinä yhteydessä irroittelin sähköjohtoja konepeiton kiinnikkeistä. Hommat tehtyäni en vain muistanut niitä johtoja ripustaa takaisin, ja pellolla pöristellessäni johdot ns suli pakosarjaan ja syttyi palamaan. savun hälvettyä totesin tilanteen ja ei muuta, kuin toisella rattorilla liekaan ja kotiin. Velipoika ei oikein tykännyt mokasta, mutta pääsin sitten vuosien päästä kuittailemaan, kun oli pakkaspäivänä irroittanut autostaan akun ja aamulla takaisin laittaessaan ei kaikkia johtoja kiinnittänyt. Auton konehuone kärähti 100m päästä kotiovelta, ja broidin vaimo suorastaan kirkui onnesta...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.03.16 - klo:08:58
Se vesi hajoaa vedyksi ja hapeksi ja se tekee siitä vaarallisen. Eikä se tarvitse kipinää. 4 - 75 % seos syttyy.

Kyllä se jonkinlaisen kipinän tarvitsee. Mutta hyvin pienikin kipinä riittää, ei tarvitse sellaista mikä tulpasta, rälläkästä tms. tulee.

http://www.woikoski.fi/sites/default/files/FI%20Vety.pdf

Coastside

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=51712

Juttelua aiheesta. "spontaneous ignition of hydrogen" haulla löytyy joitain raportteja.  Asiaan on liittynyt usein suuri paineen lasku.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.03.16 - klo:22:33
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=51712

Juttelua aiheesta. "spontaneous ignition of hydrogen" haulla löytyy joitain raportteja.  Asiaan on liittynyt usein suuri paineen lasku.

No se, että joku asia on mahdollinen ei vielä tarkoita että se olisi todennäköinen.

Meilläkin on töissä laitteita, jotka polttavat vety-happiseosta ja kyllä se tähän mennessä on aina ulkopuolisen sytytyslähteen eli kipinän vaatinut. Vajaat 20 vuotta on ollut tarkastelujakso. Painekin noissa laitteissa laskee voimakkaasti kun kaasuseos purkautuu polttimesta pihalle.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 06.03.16 - klo:11:50
No se, että joku asia on mahdollinen ei vielä tarkoita että se olisi todennäköinen.
Tottahan tuo. Jos joku esittelisi tänä päivänä uutuutena kaksitahtimoottorin toimintaperiaatteen, taitaisi suurin osa sanoa ettei voi millään tulla toimiin. Tuoretta paloherkkää seosta virtaa pakokaasujen perässä liki hehkuvaan pakoputkeen ja vielä pahempana esimerkkinä esim suzuki pv:n PEI-sytytys josta joku sanoisi aivan hullun hommaa. Siinä kun sattuu olemaan 2T moottoreissa harvinaisempi tapaus eli hukkakipinä, joten kipinä iskee myös akk jolloin huuhteluaukoista virtaa jo tuoretta soppaa pataan. Yllättävää kyllä; aika harvassa oli hallitsemattomat suzukien moottoripalot silti ;)

Coastside

Hyvä olla varoitettu ettei syytä kipinöistä turhaan jos mossahtaa. Moottoreissa on se uuden bensan hyytyily jota harvat osaa ottaa huomioon. Siitäkin varoittajia on mitätöity.

Kulkukoira

Noista mokista vaikkei skootteria koskekkaan: Päijänne ajot 1972 ja Zündapp GS 125 cc alla - Loppui polttoaine pikataipaleella "spoorissa" jossain metsikössä Heinolasta länteen päin. Unohtui siis tankkaus Lahden huoltotauolla. Oli pimeä yö ja pärrän valot toimivat ainoastaan jos kone kävi. No paikallisten katsojien avustama saatiin pärrä työnnettyä erään maalaistalon pihaan mutta siellä oli sauna lämpimänä & sahtia tonkissa joten kisa jäi siihen. Huoltoporukka otti "hieman" itseensä kun minua ei kuulunut, ei näkynyt. Huomasivat sitten sunnuntai aamuna päivän jo valjettua mun pärrän siellä talon pihassa ja löysivät myös melkoisessa tuiskeessa örisevän kilpailijan. Se siitä päitsistä:)
| Tuusula | Aivan "pihalla" jo vuodesta 1952 |
| Keeway Zahara 50 - 4-T - 2022|

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kulkukoira - 06.03.16 - klo:13:28
Noista mokista vaikkei skootteria koskekkaan: Päijänne ajot 1972 ja Zündapp GS 125 cc alla - Loppui polttoaine pikataipaleella "spoorissa" jossain metsikössä heinolasta länteen päin. Oli pimeä yö ja pärrän valot toimivat ainoastaan jos kone kävi. No paikallisten katsojien avustama saatiin pärrä työnnettyä erään maalaistalon pihaan mutta siellä oli sauna lämpimänä & sahtia tonkissa joten kisa jäi siihen. Huoltoporukka otti "hieman" itseensä kun minua ei kuulunut, ei näkynyt. Huomasivat sitten sunnuntai aamuna päivän jo valjettua mun pärrän siellä talon pihassa ja löysivät myös melkoisessa seilissä olevan kuskinkin. Se siitä päitsistä:)
;D ;D Voiko tuota mokaksi kutsua? Kohtalon johdatusta..

-Zone-

Pitäähän sitä päitsillä nyt kuskin nestetankkauksesta huolehtia. Pyörän jano on toisarvoinen juttu.. :)

konenikkari

Zündapp GS 125 cc oli hyvä peli, ja Kevyt Työntää Metsässä  ;D 
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Zündapp 125 GS -71 Tångarallyt 2011: http://youtu.be/hst4t5ARgfQ

Tuossa se ajaa malliksi. Ei niin massiivinen.