Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin mäntä

Aloittaja janilini, 23.03.15 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

janilini

Purin tuossa yhden skootterin koneen melko omalaatuinen mäntä onko muilla ollut vastaavia?

-Zone-

Oliskos tuo ollut sellasen monkey-type koneen 3-venaisen mäntä.

janilini

Ihan tehdas uudesta koneesta tuo mäntä tuli esiin.

pekpel

Kysytään uudestaan..
Onko 3 venttiilinen kone ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

janilini

-Zone-

Selvää on että tuo mäntä ei sinne kuulu, syytä sen asentamiseen en keksi. Mäntä ei ole lifanin 3 valve koneesta kuten ensin muistelin. Männän pää on tutun näköinen ja taitaa sittenkin olla ihan vaan neliventtiiliseen 139qmb koneeseen tarkoitettu. Melko korkeapuristeiselta tosin vaikuttaa. 2-venaiseen se ei kyllä oikeasti kuulu ja korkeampinostoista nokkaa käytettäessä kannattaa varmistua ettei mäntä-venakontaktia pääse syntymään. Kiinalaiset on tehokkaita sähläämään, enpä juuri ylläty vaikka tämäkin kämmi olisi kasauslinjalla käynyt.

Coastside

Moottorin mallimerkinnän kertominen auttaisi kuten sen yleiskuvakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Eipä muuten ollut 4-venaisenkaan 139qmb koneen kun tarkistin. Vaikuttaa tutulta silti, mutta voi olla että sekoitan sen johonkin muuhun kun musta se ei ollut noin korkeapuristeinen jonka muistan hämärästi. Olikos noissa kiinan mönkkäreissä jotain erikoisempia koneita ?

konenikkari

En ole ennen moista nähnyt.
Joko tässä vaiheessa janiliini malttais kertoa minkä laitteen moottorista on kyse.
Onko jakoketju kuvassa oikealla, pistä kuva myös kannesta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

janilini

Jokokoketju on ihan samallapuolella kun normaalistikin skootterin moottorina sen ostin

konenikkari

Nonni tämähän kertoikin too´si paljon, kiitos. ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

-Zone-

Kyllä mun silmäni tuosta kuvasta 139qma/b tyypin koneen löytää, mäntä vain on outo. Outo se on sikäli siitäkin syystä että venataskut vaikuttaisi olevan imuvenataskuja molemmat, mutta ne on tuolla männäntapin reijän puolella (eli myös jakoketjun). Yleensähän 3 tai 4 venaisissa ne olisi tuolla ylhäällä, ei sivussa. Ja vaikka ne olisikin imu+pakovenojen taskuja, on venttiiliasento jokseenkin outo..

konenikkari

Nii sitä minäkin suuresti ihmettelin.

janilini

Kansi on ihan normaali kuten muissakin.

janilini

Varmaan vaan kasaus vaiheessa kiinapojalla mennyt männät sekaisin