Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin mäntä

Aloittaja janilini, 23.03.15 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Hmm.. Tutkinpa piruttaan noita mäntätaulukoitani, enkä mä ainakaan CAPT. -mäntävalmistajan taulukoista bongannut yhtään männänpään muotoa joka olisi sama. CAPT. valmistaa mäntiä 242 erimuotoisella männänpäällä. Ei tuo kyllä mikään kovin yleinen mäntämuoto ole.. Pistä kirjahyllyn koristeeksi moinen harvinaisuus ;)

Tuossa lopussa nuo CAPT. männän päät jos joku on tarkkasilmäisempi http://www.mingyang-group.2u.com.tw/pdf/CAPT-Piston.pdf Tuo on varsinaisesti autojen mäntätaulukko, mutta tuossa on myös ne kaikki 4T ja 2T männänpäät jotka on listattu firman moottoripyörä/mopo-mäntätaulukossakin.

konenikkari

Kyse on ilmeisesti zonen mainitsema, korkeapainemäntä.
Muodon tarkoituksena saattaa olla pyörteiden synnyttäminen, virtauksiin.
Männän liennee valmistanut rongfamoto joka osallistuu mm. carret ahtimien valmistukseen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Tuntuu oikulta säätää puristusta ja samalla palamsta. Sen luettelon numerolla 20 mäntä on aika lähelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Hmm.. Musta alkaa tuntumaan, että kinkki on mielestään keksinyt jotain uutta ja erilaista taas 139qmb motteihin. Mustakin alkaa tuntumaan että noi ei ole venataskuja, vaan niillä on muu tarkoitus ja tuo männänpään muoto on tollanen siksi, että kun palotila on nyt periaatteessa sivussa, tulppa tulee keskemmälle palotapahtumaa.

konenikkari

Itseasiassa hyvinkin järkevältä näyttää, venttiilikolot on oikeissa kohdin, ja palotila tulpan kohdalla. :)
Moottorille ilmoitetaan   
Nominal power(kw/rpm)
2.0/7500
Max power(kw/rpm)
2.2/8000
Max Torque(N.m/rpm)
2.6/6500

Kiitos janiliini hyvistä kuvista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

-Zone-

Joo, totta, pitää ajatella 3D:nä tuota muotoa. Se sijaan että venataskujen muoto viittaisi siihen että venttiilien asento olisi vino sivulle, männänpään muoto tekee sen vaikutelman. Itseasiassa ihan ensimmäisen kuvan tulkitsin alkujaan siten että tuo palotilasyvennys onkin oikeasti kupera ja näin mäntä vaikutti musta korkeapuristeiselta. Noista lisäkuvista vasta näki, että se onkin kovera ja niin sai sen ensimmäisenkin kuvan hahmotettua oikein :)

Kyllä mä veikkaan että tuo on ihan se mäntä joka sinne kuuluukin, mutta kyseessä on joku varsin uusi juttu. Ei ole ensimmäinen kerta kun näitä koneita muutetaan. Venttiilien ja keinuvipujen muutos oli viimeksi suurempi muutos. Aiemminhan muuttuneita on öljypumppu rattaineen.

konenikkari

Mielenkiintoista olisi nähdä myös imukanavan muoto ennen venttililautasta.

-Zone-

Joo, otahan lisää kuvia. Onko se muutes pitkävenainen ?

janilini

Prkl kerkesin jo lykkään noi kiinni työmatka ajokkiin en tutkinut onko pitkävena

janilini

Myydään joku mulle halvalla automaattiryyppy saa olla johdot poikki kuhan saa liitettyä

janilini

Liian kallis xd postikulut on puolet hinnasta. Tosiaan jos jollain on voin kokokaasarinkin ostaa ja halvalla

avmotorilla osa 15€ ja postimaksu 12€