Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Partanen

Siinä on se riski, että myös tankissa on vettä. Taskulampulla valoa tankkiin, ja kurkkimaan josko pohjalla näkyisi vesihelmiä. Riippuu tietysti tankin mallista, että näkeekö sinne.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

joni_k

ite oon käyttäny kaikissa bensavehkeissä tota tenua kesät talvet ruohonleikkurista lähtien. välillä aina liraus tankkiin.ei oo ollu veden kanssa ongelmia sen jälkeen sama mitkä kelit on ollu.

Partanen

2 tahtisissakin?

Sehän se kai se ongelma, että kun aloittaa käyttämään, niin saa sitten käyttää aina. Sen verran innokkaasti alkoholi itseensä vettä imee. Nykyisin kun alkoholia tulee bensa-asemalta väkisin, en lisää tenua ikinä itse bensan joukkoon. Parempi pitää huoli siitä, että vettä ei pääse tankkiin kertymåän. Tankki mahdollisimman täynnä, niin aina vähemmän vettä tankkiin kertyy.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

-Zone-

Vielä jos ajatellaan niin että tenuun itseensä sitoma vesi ei ole polttoaineena järin hyvää energiasisällöltään ja kuitenkin silläkin on oma litrahintansa niin mitä vähemmän moista moskaa on tankissa sen parempi minusta se on. ;)

joni_k

2-tahtisissa myös oon pistäny. ei noi sitä tenua vaadi kokoajan kyl voi useampia tankillisia käyttää ilmankin. eihän se nyt litra tolkulla vettä ime mutta mieluitemmin pistän sitä kyl alan purkamaan eikä vettä kerry kun välillä käyttää. käytän 98 kaikissa bensiini laitteissa.

helkama sc-r

Bensansuodattimen kun asentaa vaakatasoon, näkyy vesihelmet pohjalla, josta ne tuoreen bensan mukana liukenevat varmaankin.
Vielä ei ole vesihelmiä näkynyt, eikä muutenkaan niitä ongelmia.

Eki

Toivottavasti tämä on tästä aiheesta loppulauselma, elikä se nyt vaan pelittää vaikken tehnyt muuta kuin tiputin tyhjäkäyntiä, olen varma että joku juttu talvemmalla sotki tyhjäkäynnin. Parempi öljy on kestänyt jauhaa hana kaakossa mm Riihimäki-Hyvinkää-Riihimäki, vakiorullat 9g ja mulla oli teharin jäljiltä 8g:n rullat, niin tulikin kova vehje kiihtymään mm liikennevaloista tuolla vakiputkella ja nopeuttakin riittää just sinne rajalle ettei lasketa moottoripyöräksi, tosin tuo oma mittari näyttää selkeästi enempi. Eki :)
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

Sillikai

Hyvä että toimii ja kulkee. 2t laitteissa ei kannata seosöljyssä säästää. Itse olen omaani kaatanut yli 10 Litaa Mobil 2t bikeä ilman ongelmia. On täyssynteettistä ja toimii hyvin. Eikä ole edes kallista.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 27.02.15 - klo:22:42
Itse olen omaani kaatanut yli 10 Litaa Mobil 2t bikeä ilman ongelmia
Jessus, kun siinä on iso öljysäiliö.. ;)

Sillikai

Kuskiin on kaadettu yli 1000 litraa olutta. Onneksi kuskin säiliössä on varoventtiili... ;)

-Zone-

Vanhemmiten kun alkaa se varoventtiili temppuileen, niin ei ole ihmekään miksi vyötärö alkaa venymään :)

Eki

Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 18.02.15 - klo:16:19
Vielä jos ajatellaan niin että tenuun itseensä sitoma vesi ei ole polttoaineena järin hyvää energiasisällöltään ja kuitenkin silläkin on oma litrahintansa niin mitä vähemmän moista moskaa on tankissa sen parempi minusta se on. ;)

Nykyäänhän bensassa on jo mukana se 10% sekoitus viinaa tai noin 5% jos 98 aineella ajaa, ei mokomasta eroonkaan enää pääse.

Aikoinaan muistan, kun Masinolista sanottiin, että sitä pitää käyttää sitten jatkuvasti kun alkaa käyttämään, siinä on etanolia 60-100% tilavuudesta.

Toiminta perustuu siihen, että se etanoli sitoo vettä.

Toisaalta, kun haetaan sitä voimaa ulos ahdetusta moottorista, niin imusarjaan laitetaan vesi/etanoli-seosta esim. öljypolttimen suuttimella, mutta ehkä näissä meidän pienissä vapaastihengittävissä kaasarikoneissa se vesi tosiaan on hieman ikävämpää tavaraa.

Aikoinaan muistan myös kuinka piti auton kaasarista ruuvarilla hakata sitä jäätä, että sai matkan jatkumaan, sellainen sumuinen lopputalven keli aavistuksen plussalla, mikä on se pahin keli kaasarille noin muutoinkin.

Sitä en ole löytänyt vielä missä se lopullinen totuus sitten oikein piilottelee tässäkään yhteydessä, on se tuolla jossain, ehkä ;)

-Zone-

Jeps, itsekkin tullut vedettyä joskus kersana pappatuntsan kaasari umpijäähän saakka ja 70 luvun autoja harrastaneena ilmiö on sieltäkin tuttu. 80 luvulla olikin taas jo monessa vesi kiertämässä kaasarin kurkkujen ympärillä. Vesiruiskutus on sekin tuttu juttu viritysympyröistä, mutta melkeinpä testaisin siinä vetyperoksiidia. Se on kun melko hyvä hapetin ;)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 28.02.15 - klo:16:11
Jeps, itsekkin tullut vedettyä joskus kersana pappatuntsan kaasari umpijäähän saakka ja 70 luvun autoja harrastaneena ilmiö on sieltäkin tuttu. 80 luvulla olikin taas jo monessa vesi kiertämässä kaasarin kurkkujen ympärillä. Vesiruiskutus on sekin tuttu juttu viritysympyröistä, mutta melkeinpä testaisin siinä vetyperoksiidia. Se on kun melko hyvä hapetin ;)

Perusmopoilijalle ehkä kuitenkin käytännöllisin kikka on pitää polttoainetankki mahdollisimman täynnä, jolloin sitä vettä ei tankkiin pääse kertymään vaikka lämpötilat kovastikkin vaihtelisivat :D

Vetyperodksidi kuulostaa tutulta letin valkaisusta muistaakseni, mutten muista moottoreiden parista sitä, tosin muistankin yleensä asian sieltä, toisen täältä ja sitten ne menevät ristiinkin, joten mun horinoihin kannattaa suhtautua aina vähän varauksella :(