Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

PS. Eki, mitä öljyä käytät ja onko aikuisten oikeesti se ahistus siellä pakoputkessa paikoillaan ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:15:01
PS. Eki, mitä öljyä käytät ja onko aikuisten oikeesti se ahistus siellä pakoputkessa paikoillaan ::)
Teboilin 2t mixiä ja ei ole supistuksia sillä mitäpä minä tehareista maksamaan 140€:a jos se vastaa vakiputkea, no vakiputki on painava kuin synti ja ruostuu alvariinsa vaikka kuinka maalailet kuumankesto maaleilla, elikä oikea ruostekasa! Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.01.15 - klo:14:53
Neulan korkeuden ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntikierroksiin. Siellä on nyt tyhjäkäynti liian laihalla. Roska kanavassa, tai sitten imuvuoto jossain. Tai sitten tyhjäkäynti on liian kovalla.

Partanen on asian ytimessä, jos neulan noston jälkeen tyhjäkäynti "leijailee"moottori saa lisääntyneen polttoaineen lisäksi myös ylimääräistä ilmaa jostain.
Kaikenkaikkiaan tämä keskustelu on jo pitkään kulkenut sillä uralla jonka johtopäätökseni on:
Eki tarvii, ennen kuin ongelma selviää, todellista apua  :) kädellisten :) heimolta.
Kädettömiä ja muita teoreettikoja on jo esiintynyt liiiaksikin
Siis aivan kädestä pitäen Eki opastetaan oikealle tielle.
Ja jos ei opastus onnistu,ostetaan porukalla Ekille  uusi mopo,jotta hän :D reitin varrelta tulevaisuudessakin raportoi skootterini.com sivuille.  ::)
Harmi että me amatööriystävät emme voi auttaa.
Tarvitaan ammattilaisia.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.01.15 - klo:14:53
Neulan korkeuden ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntikierroksiin. Siellä on nyt tyhjäkäynti liian laihalla. Roska kanavassa, tai sitten imuvuoto jossain. Tai sitten tyhjäkäynti on liian kovalla.

Partanen on asian ytimessä, jos neulan noston jälkeen tyhjäkäynti "leijailee"moottori saa lisääntyneen polttoaineen lisäksi myös ylimääräistä ilmaa jostain.
Kaikenkaikkiaan tämä keskustelu on jo pitkään kulkenut sillä uralla jonka johtopäätökseni on:
Eki tarvii, ennen kuin ongelma selviää, todellista apua  :) kädellisten :) heimolta.
Kädettömiä ja muita teoreettikoja on jo esiintynyt liiiaksikin
Siis aivan kädestä pitäen Eki opastetaan oikealle tielle.
Ja jos ei opastus onnistu,ostetaan porukalla Ekille  uusi mopo,jotta hän :D reitin varrelta tulevaisuudessakin raportoi skootterini.com sivuille.  ::)
Harmi että me amatööriystävät emme voi auttaa.
Kyllähän tässä on auttajia ollut crossikuskista maahantuojan huoltoon ja täällä tuhdisti vaikkapa mitä neuvoa, nyt on viisainta että hellitellään, otan muualta selvää kunhan säädän tuota ilmseosruuvia ja katson mikä on tulos? Kiitti kaikille ja ok! Eki

konenikkari

Vaihda käyttämäsi öljy, öljysäiliö tyhjentämällä ja vaihtamalla johonkin kelvolliseen tai peräti suosittelemaani öljyyn.
Ja jatketaan tätä keskustelua vasta käyttökokemustesi jälkeen.
Muista avata se sylinteri ennen seuraavaa ajokautta.
Ns. palavat 2T öljyt on tarkoitettu moottoreihin joissa on pakoputkessa toimiva katalysaattori.
Com sii com saa
( : Sanonta tulee siitä kun taannoinen liberaali, sittemmin vihreä
: ympäristönsuojelija Ville Komsi oli Koijärvellä ja katseli padon
: vuorottaista korottamista ja madaltamista. Korottajina olivat
: ympäristönsuojelijat ja madaltajina vesipiirin miehet.)

Säästetty hinta, öljylaadussa potkaisee omaan nilkkaan, korjauskustannuksina.
Ja aina ja poikkeuksetta, huonosti polttoaine/ilma/öljyseostaan huonosti polttava moottori saastuttaa enemmän kuin, ihanneasetuksilla toimiva.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:16:11
Vaihda käyttämäsi öljy, öljysäiliö tyhjentämällä ja vaihtamalla johonkin kelvolliseen tai peräti suosittelemaani öljyyn.
Ja jatketaan tätä keskustelua vasta käyttökokemustesi jälkeen.
Muista avata se sylinteri ennen seuraavaa ajokautta.
Ns. palavat 2T öljyt on tarkoitettu moottoreihin joissa on pakoputkessa toimiva katalysaattori.
Com sii com saa
( : Sanonta tulee siitä kun taannoinen liberaali, sittemmin vihreä
: ympäristönsuojelija Ville Komsi oli Koijärvellä ja katseli padon
: vuorottaista korottamista ja madaltamista. Korottajina olivat
: ympäristönsuojelijat ja madaltajina vesipiirin miehet.)

Säästetty hinta, öljylaadussa potkaisee omaan nilkkaan, korjauskustannuksina.
Ja aina ja poikkeuksetta, huonosti polttoaine/ilma/öljyseostaan huonosti polttava moottori saastuttaa enemmän kuin, ihanneasetuksilla toimiva.
Nyt kävin neljä vuosikymmentä crossia ajaneen Hyvinkään mopokellarin omistajan pakeilla: hänen neuvonsa oli, että kierrä ilmaseosruuvia siitä noin 1.5 kierroksesta reilu puoli kierrosta kiinnipäin (bensaseos rikastuu), sitten tarkista onko ilmanputsarin vaahtomuovi ollut kostea ja osittain jäässä (ei anna oikeaa määrää ilmaseosta) ja tärkeintä: käytä vähintäinkin täys synteettistä kunnollista öljyä. Sitä vaan on menty tuolla semisyntetic öljyllä kun ei maksa kuin 499€, nyt sitten vähintäin sitä Teboilin täsys synteettistä missä on prätkän kuva päälllä, halvimmillaan sekään ei maksa kuin 6:n euron huitteilla, jossain sama jopa 9€ ja esim. mopokellarissa 15-20 euron ja jopa ylikin litran putelli nämä ns erikoisöljyt (se että minulle on Hyvinkään mopohuollossa aikoinaan todettu että mm juurikin se mitä olen käyttänyt on heidän mielestään täysin riittävä, höh). Seosruuvi käännetty reilu puolikas kiinni, sisällä tuo ilmanputsari pesua ja öljyymistä vailla kunhan on täysin kuiva pesun jälkeen. Tämän saman isännän mielestä on hyvinkin saattanut eilen hiukan jymähtää kiinni, tosin kulkee ja vetää ihan samat kuin ennenkin, mutta teen nyt ainakin nuo ja sekoitan ne pari korkillista paremmin, vaikka kuulemma niin pieni määrä kyllä sekoaa bensan laskemisella tankkiin. Sitten haen ilmanputsarin kopankin mikä tulee kaasariin kiinni ja paikkaan Plastic Paddingin mustalla silicon tahnalla sen liitoksen kun lähtee letku putsarista kaasariin ... Eki

konenikkari

Äläkäs pistä mitään korkillisia sinne tankkiin sen jälkeen kun oot sylinterin irti käyttänyt ja öljylaatua vaihtanut.
Pistä korkillinen omaan suuhun, matista, ja usko ja luota lujasti, täyssynteettinen toimii, kyllä 8)

Partanen

Kuinka paljon öljyä saa 499 eurolla?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Asiallinen huomautus ?!?!?

Olen käyttänyt roxissani 30.000 km samaa öljyä.
Motorex cross power fully synthetic 2T öljy.
Tulppa ei ole koskaan minkään värinen, se on puhdas.
Vaihtamistani männistä on kaikki karsta(musta karsta männän päältä)on lähtenyt rätillä pyyhkimällä.
Moottorini savuttaa hetken, kylmänä, lämpimänä ei savuta eikä haise miltään.
Pakoputkesta tulee pihalle vettä ja moottorin kulumajäämiä.
Ihimeellisiä aineita nuo synteksit

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:17:57
Asiallinen huomautus ?!?!?

Olen käyttänyt roxissani 30.000 km samaa öljyä.
Motorex cross power fully synthetic 2T öljy.
Tulppa ei ole koskaan minkään värinen, se on puhdas.
Vaihtamistani männistä on kaikki karsta(musta karsta männän päältä)on lähtenyt rätillä pyyhkimällä.
Moottorini savuttaa hetken, kylmänä, lämpimänä ei savuta eikä haise miltään.
Pakoputkesta tulee pihalle vettä ja moottorin kulumajäämiä.
Ihimeellisiä aineita nuo synteksit
Siis kumpaa mixiä vaiko tätä: http://www.teboil.fi/tuotteet/voiteluaineet/ajoneuvot/2t--ja-4t-erikoismoottorioljyt/, itseasiassa tästä löytyy mix ja muitakin, riittäisiköhän tuo Bike 2t tai olisohan riittävän laadukasta vai tarviiko hakea 25€/L?

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.01.15 - klo:17:54
Tasan tarkkaan 1L, tuota ovat suositelleet mm Hyvinkään ajoneuvohuolto, Teboil ilmoittaa itsekin mihin käy jne, tolla on menty jo 16.500km+24.000km+3500km=n.36.000km yhteensä näillä TGB:llä, kyllä varmasti löytyy parempia öljyjä kuten kaikkia muitakin, ihan ajoneuvoistakin lähtien, toki olen ollut vain hinnan perään enkä ajatellut että olisi hyvä käyttää parempaa öljyä, varsinkin kun on viritelty hiukan koko ajopeliä (jatkossa käytän tuota Teboil 2T Bikeä), mikäli se ei riitä, niin sitten vaihdetaan ruismoottoriin (fillari)! Eki :)

Partanen

Mopolla ajelu tulee kalliiksi sitten.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.01.15 - klo:17:51
Äläkäs pistä mitään korkillisia sinne tankkiin sen jälkeen kun oot sylinterin irti käyttänyt ja öljylaatua vaihtanut.
Pistä korkillinen omaan suuhun, matista, ja usko ja luota lujasti, täyssynteettinen toimii, kyllä 8)
No tuo jää kyllä nähtäväksi antaako öljypumppu tarpeeksi edes parempaa öljyä, kun en tiedä onko se pumppu automaattinen, mitään vaijeria siihen ei mene, mikä lisäisi öljynmäärää tarpeen mukaan?

EDIT:

Ei tule jos ajan kuten useimmat, mutta kun ajan kesässä pahimmillaan 15.000->km, no ei se kaada sinne eikä tänne jos 6€:lla saa kelpaavaa öljyä (Teboil 2TBike)!

Mr X

Kyllä se tulee, jos 499 eurolla saa yhden litran.
Joku tuolla pari sivua taaksepäin kommentoi noita sun suvikumijuttuja talvikaudella ja sinitakkisten kiinnostusta, mikäli pysäyttäisivät, niin tuskin sillä teharilla sen asian kanssa olisi mitään tekemistä.

Koitas Eki skarpata ja jarrutta vähän vauhtia, niin muutkin pysyy perässä...

Eki

Lainaus käyttäjältä: Mr X - 30.01.15 - klo:21:37
Kyllä se tulee, jos 499 eurolla saa yhden litran.
Joku tuolla pari sivua taaksepäin kommentoi noita sun suvikumijuttuja talvikaudella ja sinitakkisten kiinnostusta, mikäli pysäyttäisivät, niin tuskin sillä teharilla sen asian kanssa olisi mitään tekemistä.

Koitas Eki skarpata ja jarrutta vähän vauhtia, niin muutkin pysyy perässä...
Mitäpäs minun suvikummeista:http://www.kysy.fi/kysymys/tarvitseeko-moposkootteriin-nastarenkaat-talvirenkaat-talveksi ja pakoputkesta, itsehän olen niistä vastuussa ei kukaan muu. Tää on kyllä kummallista, täällä kerrotaan 80cc, 72cc pyttyjen laitoista ym, kukaan ei puutu niihin mitenkään, joten toivoisin että kun meillä jo on virkavalta niin he puuttuvat tarvittaessa, eikä täällä enää tarvita ns "koti poliiseja". Jos ruvetaan tutkimaan porukoitten mopoja noin yleisesti vaikka missäpäin Suomea hyvänsä, niin montako laillista luulet löytyvän vaikkapa 1000:n mopon joukosta (ei kovin monta se on ihan satavarma asia). Minä olen jarruttanut jo tätä saman jauhamista, saanut pätevät ohjeet kuten edellä kerroin, mutta te monet muut haluatte että tämä jaarittelu jatkuu, olen ilmoittanut mitä olen tehnyt ja mitä teen, suutin on nyt 74, tuossa on pesty ilmanputsarin vaahtomuovi jonka kuivatin ja öljysin, varmistin ilmanputsarin mahdolliset ilmavuodot siliconilla, ovat kuivumassa yön yli ja huomenna vaihdan öljyn täys synteettiseen (pysytkö vielä mukana)? Eki

Mr X

Mahtava linkki... :)

Noissa taiwanilaisissa on tullut myös eteen tapauksia, joissa maadotuksen aiheuttamat puutteet ovat aiheuttaneet yllättäviä äkkipysähdyksiä virkavallan lisäksi. Tsekkaa maadoitukset... moposkootterista.