Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vaihdoin takavarin. Ei meinannut irrota joten jotain vikaa siinä on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Pistä linkki siihen tilaamaasi jouseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#1503
Kuka niitä rumia tilaisikaan. Voi kehua että " mulla on punainen jousi!".

https://www.ebay.com/itm/Performance-1k-1000RPM-Torque-Clutch-Spring-50CC-SCOOTER-GY6-139QMB-Parts/282622811168?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D44040%26meid%3Dbf87f3deccef4182873048a5ad371197%26pid%3D100623%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D271557948544%26itm%3D282622811168&_trksid=p2047675.c100623.m-1

Vielä sininenkin. 110 pitkä 1k

Talviajoon vaatii korkeammat tyhjäkäyntikierrokset kun kone ei muuten jaksa käydä. Kyse ei ole muusta virittelystä. Rullia keventäen saa saman vaikutusen mutta kun dr pulley en saanut 5 g vaan 6 g joten jousia ostamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Otin varin auki. Pultilla lautaan ja kitkamattoa väliin. Kartiopäisellä tuurnalla mutteri auki. Prikka sattui sopivasti niin ettei kytkin päässyt lentämään ilman pultin avaamista. Jousi on 94 mm pitkä ja sama 350 N vaativa kuin lyhyempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ootteko muuten miettinyt että tavallaan mitä jäykempi jousi on, sitä tiukemmalla tavallaan variaattorin hihna on myös..ja tiukempi hihna vääntää kampiakselia tottakai enempi..ja sitten menee laakeri aina varin puolelta..?

Coastside

Jousi pitää olle niin jäykkä ettei hihna luista. Liian tiukasta ei ole etua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kyllä joo.mutta voisko toi mun teoria pitää paikkansa?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.03.18 - klo:11:21
kyllä joo.mutta voisko toi mun teoria pitää paikkansa?

Kyllä kyllä "Siinä ja siinä, juuri luiston rajoilla pitäisi hihnan kulkea jottei ihan kaikkea moottorin tehoa lämmöksi muuttaisi."
Sitä paremmin, mitä kevyempi on hihnan sivuttaispuristus, se vaihtaa myös välitystä kuorman mukaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

openflow

1,5x jäykempi jousi rasittaa kampuran laakeria myös 1,5x enemmän. En osaa äkkiseltään sanoa paljonko tällä on käytännön vaikutusta.

Variaattorin äänet muuttu hyvin paljon vastapainejousen jäykkyyden myötä. Jäykkä jousi ja vari ujeltaa huomattavasti. Itse suosin hieaman löysempiä jousia ja käytän vastaavasti kevyitä rullia. Esim 90cc ihmeessä käytän ~3g rullia ja tämän vastapainoksi aika löysää jousta.

Coastside

#1510
Sininen ja punainen jousi tuli. Ovat 4 ja 4.5 mm paksuja ja 10 cm pitkiä. En saanut mitattua vaakassa mutta sininen tuntuu yhtä jäykältä kuin vakiojousi johon langan paksuuskin viittaa. Pitää kokeilla mitä se vaikuttaa.

Sain vaakan pelaamaan ja sininen on 380 N (+10 %) ja pun 530 N (+40 %). Vereaten alkuperäiseen. Noilla kahdella on 30 % ero.


Ovat koso merkkiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Mihin mittaan puristit jouset niitä punnitessasi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#1512
Kokonaan. Vaakaan päälle tölkki ja sitä vasten painoin kasaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Hydrayliprässi olis hyvä laite noihin hommii, kun tiedät paineen ja männän tehollisen halkaisijan niin aika tarkkaan saat laskettua voiman. Vetojousetkin pystyy mittaamaan kun vaihtaa alkuperäisen pullotunkin tilalle ihan vaan sylinterin jota sitten pumppaa jollain ulkopuolisella yksiköllä. Männänvarren viemä tilavuus on toki vähennettävä laskuista.

Itsellä hydayliprässin rakenteleminen ajatuksissa, mutta pääasiassa muihin hommiin. Ja kyllä siinä olisi oltava myös veto-ominaisuus. Muuten kaupallinen rakenne olisikin ylivoimainen ;)
Liikennesika.

joni_k



eipä taas montaa kilometriä päässy alkoi variaattori junnaamaan. ei oikein vaihtanu pienemmälle jne. tässäpä syy takavari taas ruostemujussa ja ruostunu kiinni osittain. vastahan tuota tuli purettua ja putsattua ja rasvattua. tää on kyllä osittain pilalla. toi akseli tms on kulunu niin väljäksi että lautaset heiluu poikittain ja aiheuttaa jumputusta. joo, mulla on tiiviste kopan välissä ja koppa oli kuiva.