Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

DEPI

Itse olen käyttänyt moottorissa Motulin 10/40 4T
moottoripyörä öljyä. Hyvä öljy mutta on kyllä kallistakin.
Ehkä menis halvempikin skootteriin.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

DEPI

Olen lukenut palstalta monta kertaa että venttiilit naputtaa
jos käyttää 5w/40 synt. öljyä.
Joskus olen käyttänyt syksy- talvi aikaan sellaista enkä ole huomannut mitään
epämääräistä naputusta.

A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Lainaus käyttäjältä: DEPI - 06.10.09 - klo:20:35
Olen lukenut palstalta monta kertaa että venttiilit naputtaa
jos käyttää 5w/40 synt. öljyä.
Joskus olen käyttänyt syksy- talvi aikaan sellaista enkä ole huomannut mitään
epämääräistä naputusta.
Minä olen kokeillen päätynyt siihen tuloksaeen että naputtelut loppuvat vain pienillä välyksillä. Ne ovat olleet alle 0,05 mm. Olen jätttänyt hyvin hennon naputtelun varmuuden vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 06.10.09 - klo:20:35
Muistit kai kinnittää pohjapropun..... ;D
Ai hitsi, eikö sinne koneeseen muka pitänytkään mennä 5,5l öljyä?

On se kiinni, vielä kun saisi venttiilin vaihdettua, voisi ajella. Tarttee varmaan sen pulttipyssy että saa takarenkaan irti.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Repa

Noista oljystä.perä oljyn tavi luokat ovat SAE-70W-SAE85W ja kesä suositukset ovat SAE-90-SAE-140.Moottori öljyä voidaan myös käyttää perä öljynä suora hampaisissa välityksissä.hypoidi oljy on erikois öljy joka on tarkoitettu akselistoihin joissa on hypoidi siirtymää,mutta varmasti ihan käypää myös kinuskin perään. Sitten se mitä käyttää moottori öljynä näissä vehkeissä on varmasti täysin makuasia.Tosin halpa oljy tuskin ominaksuuksiltaan hyvää on.jos suositus on esim: 15w40 niin sillonhan se tarkoittaa että kaikki käy 0-15asti ja 40ylöspäin.se on sitten eriasia pysyykö laihan öljy kiinakoneessa.itse olen laittanut fude sporttiini samaa öljyä kun autooni koska sitä aina jää pyörimään talliin vajaita purkkeja.öljy on castrollin 5w40 pumppusuutin 501 luokituksella ja varmasti liiankin hyvää tuommoiseen vehkeeseen.hyvin on sisällä pysynyt ja nätisti käypi.on ainakin lisäaineistus kohdillaan :D

niekkula

Jees eli meinasin peräöljyt vaihella mutta menin sekasin kun mopossa tarra "gear oil 85w jotain" MUTTA manuaali sanoo 10w 40 et mitee tehdä??

Kyseessä solifer speed eli baotian

Koneeseen tuikkasin 0w 30 kun oli talvi ohje vaikka ohkaselta se vaikutti

Noh mulla lukee ohjeissa 10w 40(kesä) 0w30(talvi) ja perään 10w 40 aina kuluku pelinä solifer speed -09 (baotian)

Coastside

Näissa 139QM moottoreissa on perä ainoa paikka mikä ei kestävyytensä puolesta aiheuta keskustelu, mutta siitä että synteettistä vai ATF vai mitä?

Mopo pärjää kyllä niillä joilla maansiirtokoneet kulkevat. Uskokaa pois. Luokituksen saanut kelpaa minulle.

niekkula

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.11.09 - klo:16:49
Näissa 139QM moottoreissa on perä ainoa paikka mikä ei kestävyytensä puolesta aiheuta keskustelu, mutta siitä että synteettistä vai ATF vai mitä?

Mopo pärjää kyllä niillä joilla maansiirtokoneet kulkevat. Uskokaa pois. Luokituksen saanut kelpaa minulle.

Lähinnä olisin kiinnostunut tuosta peräöljystä et passaako tuo 10w 40 ku  mopossa itessään joku 85w90 muistaakseni ??? ???

Coastside

niekkula

Minkähän vuoksi mahtaa suomennetussa ohjeessa lukea eri arvot kun vehkeen kylessä ???

A_sentaja

Varmaan siinä on sitä "jäätävän kelin" lisää...siinä suomennoksessa... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

niekkula

Eli jos talven meinaan huristella niin olis tuo 10w 40 parempi ku 85w90 ??? ???

Coastside

Jotkin autonvalmistajat sallivat lisättävän moottoriöljyä, muttei käyttää sitä perlkästään. Netistä voi hakea : API GL-4 ja GL-5 vaihteistoöljy, niin saa luettavakseen parempaa kuin käyttiksen kääntäjän aivopierun.