Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Tuula

(GL-5, eli hypoidiöljy ei haittaa mitään muutaku se on vaan liian kallista)
Ei mun miellestä kallista jos 1litra makso Porvoon ropparissa 5,45â,¬ tai jotai sinne päin(jos muistan oikein ???) Eihän sitä öljyy ees mee sinne perään hirveesti ;)
Makunsa kullakin sano koira ku mu...sa nuoli :D

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Tuula - 09.05.09 - klo:13:54
Eihän sitä öljyy ees mee sinne perään hirveesti ;)
Ei menekkään; 1,1dl.

Millä laitoit sitä öljyä sinne? Lääkeruiskulla?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 09.05.09 - klo:14:35
Ei menekkään; 1,1dl.

*nus nus* mun varikopassa lukee 1.2dl ;)

Tuula

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 09.05.09 - klo:14:35
Ei menekkään; 1,1dl.

Peukalolla pumpattavalla tippakannulla,hyvin meni ja uppos ;D

karkulainen

Lukee minullakin näköjään se 1,2dl, joku käynyt varmaan vaihtelemassa niitä tai jotain. (Köh köh. :-[)

jalat

Löytötavaratalosta tuli haettua 4l teboilin moniaste 15W-40 öljyä. Maksoi hurjat 9.90e. Tuolla on ajettu jo 2000km hyvällä menestyksellä. Nyt sitä on sitten useamman vaihtokerran tarpeisiin.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 14.07.07 - klo:00:10
Eikös Bilteman valikoimissakin ole sopiva 15W-40 öljy ?
Itse ajan kesäisin noin 10.000-15.000km, olen öölit ostanut Tarjoustalosta ja hyvin on pelittänyt jopa koko talvenkin, 5w-40 full syntetic, eikä maksa maltaita! :)

mykisstys

löytyi mökiltä pari vuotta vanha perämoottori öljy.
kyljessä lukee mobil outboard gear oil - perämoottorin vaihdepesäkeöljy. korkeapaine (ep)lisäaineistettu perämoottorien veihdepesäkeöljy
-erinomaiset paineenkesto-ominaisuudet
-hyvät kulumisenesto-ominaisuudet
-erinomaiset korroosionesto-ominaisuudet

ylittää mm. seuraavat laatuvaatimukset
api gl-5. mil-l-2105d.
SAE 80W-90

kysymys kuuluu että käykö tämä skootterin vaihteisto/peräöljyksi kun se kuitenkin on 80W-90???

edit: baotian classic 2005 olisi menopeli.

karkulainen

Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia sen kanssa. ;)

Mammo

Mulle kirjoitettiin Solifer huollosta näin.vaihteistoon voi laittaa saman öljyn kuin koneeseen mutta siellä voi myös käyttää vaihteistoöljyä.Eli omistan Solifer XTR50 Export Skootterin ja siinä öljyn suositus on 10W - 40.
Ja huolto vastasi noin kuin tossa aikaisemmin mainitsin.

Mammo

No mitäs öljyä sitten koneeseen,olis parasta jos toi 10w - 40 öljy on liian ohutta tai laimeaa.
Ohjekirja ainakin suosittelee 10w - 40 öljyä koneeseen ja voimansiirtoon,eli perään.
Ja määräaikaishuollossakin laittavat koneeseen 10w - 40 öljyä ja perään 75w - 90.
Skootteri on Solifer XTR50 Export.Mistä tässä kirjoitan ja sen oikee merkki on Sanli,vaikka se on Solifer XTR 50 Export merkiksi nimetty.

ilborg

Taitaa pääsääntönä olla, että mahdollisimman paksua moottoriin tarkoitettua öljyä lämpimillä ilmoilla. Itsellä täys-synteettiset(shell helix ultra) 5w-40 käytän mopolla loppuun, kun alkaa olemaan jonkun vuoden vanhaa.

Nuo viskositeettilukemathan ei kerro öljystä muuta kuin juoksevuuden, eli samalla viskositeetillä olevissakin öljyissä on eroja. Taitaa kiinalaisissa olla tärkeämmässä päässä tuo sinkki, joka auttaa, jos meinaa osat kalista kovempaa yhteen. No eniten kuitenkin luultavasti vaikuttaa se, että vaihtaa nuo öljyt tarpeeksi usein:)  Nuo koneethan on tehty jollekkin 80-luvun öljyille, kun kone on kehitetty silloin.

Coastside

Lohkon pyörittely pöydällä paljasti ilm. perän huohottimen aukon? Vuosi öljyt ulos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.05.09 - klo:22:02
Lohkon pyörittely pöydällä paljasti ilm. perän huohottimen aukon? Vuosi öljyt ulos.

Eikös karkulaisella tai jollain ollut jokin aika sitten vastaava kuva täällä, jossa oli huohotinnippa tuossakohtaa?

karkulainen

Oli, ei tässä topicissa, mutta jossain muualla. Osoittautui perän huohottimeksi.