Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sym Jet 50c akku tyhjenee.

Aloittaja Jani S, 11.10.17 - klo:14:50

« edellinen - seuraava »

jwalk

konenikkari

Toimiiko mopossasi ajovalot vaikka ei mopo käy.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Jani S

Kipinää antaa hyvin. Ajattelin että olisiko läpissä vikaa.. mutta kun putsasin kaasarin ja laitoin sen takaisin niin lähti kerralla käyntiin. Nyt ei lähde käyntiin ja edelleen tuuppaa bensaa ilmanputsariin reilusti. Automaatti ryyppu löytyy jospa siitä ottaisi piuhat irti jos se pistää kaasarin tulvimaan neuvot ovat kaikki kyllä arvokkaita koska menee kyllä yli ymmärrykseni tämä.. ja kyllä ajovalot syttyy mutta sammuu vähän ajan päästä. Valojen kytkimessä ei ole off asentoa ainoastaan pitkien ja lyhyiden nappi että ovatko automaattiset? Lisäksi molempien ajovalojen yläpuolella on paikat pienemmille lampuille.

konenikkari

Olisko kaasutinta puhdistaessa mennyt sekaisin alipaine ja bensaletku,
laitteessa on ilmeisesti erillinen bensapumppu.
Myös viallinen bensapumppu voi vuotaa bensaa, suoraan moottoriin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

jwalk

Jani S

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.10.17 - klo:16:25
Olisko kaasutinta puhdistaessa mennyt sekaisin alipaine ja bensaletku,
laitteessa on ilmeisesti erillinen bensapumppu.
Myös viallinen bensapumppu voi vuotaa bensaa, suoraan moottoriin.

Kyllä mielestäni laitoin kaikki letkut omille paikoilleen kun käyntiin lähti. Ennen kaasarin putsaustakin bensaa tuli valumalla ulos ilmanputsarista että voisiko bensapumppu olla jumissa tai hajalla? Naapuri sanoi että vika olisi läpissä ja käski kääntämään ne toisin päin mutta jätin tekemättä. Tarkoitatko alipaine letkulla ylivuoto letkua? Sieltä ei kumma kyllä tule mitään ulos..

konenikkari

Kuulostaa kovasti siltä ettei uimurin neulaventtiili sulje bensantuloa.
Noissa malleissa joissa on bensapumppu, bensiinin pinta kuuluu olla alempana kuin ns vapaavirtausmalleissa.
Ylivuotoputkesta tulee bensaa vasta kun kaasutin on "kattoa myöten täynnä",
sitä ennen bensiiniä valuu kurkusta ulos ja sisään, jos bensanpinta nousee liian korkealle.
Jos bensaa on pitkään valunut ulospäin, suodattimelle, on sitä luultavasti myös kampikammiossa ja pakoputki tulvillaan.

Jani S

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.10.17 - klo:18:23
Noissa malleissa joissa on bensapumppu, bensiinin pinta kuuluu olla alempana kuin ns vapaavirtausmalleissa.
sitä ennen bensiiniä valuu kurkusta ulos ja sisään, jos bensanpinta nousee liian korkealle.
Jos bensaa on pitkään valunut ulospäin, suodattimelle, on sitä luultavasti myös kampikammiossa ja pakoputki tulvillaan.

Eli se oilisi kaasarin neulaventtiilissä. Itse epäilin tuota koska yritin säätää tyhjäkäyntiä ja ei meinannut tapahtua mitään paitsi pitkällä viiveellä ja joku muistaakseni sanoi että kyse vika olla neulaventtiilissä ja se selittäisi kyllä tulvimisen ilmanputsariin. :)

Sepi6

Itse olen vaihtanut muutamaan skootteriin alkuperäisen 35W ajovalopolttimon tilalle 20 tai 25W halogen polttimon ( B20d kanta) Valot ovat kirkkaammat noin, jännite on korkeampi ja halogeenin valoteho parempi kuin hehkulampun. Valojen toiminnan tarkistus, tuo jarruvalo ja etteivät molemmat ajovalot pala yhdessä.
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Jani S

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 16.10.17 - klo:09:29
Itse olen vaihtanut muutamaan skootteriin alkuperäisen 35W ajovalopolttimon tilalle 20 tai 25W halogen polttimon ( B20d kanta) Valot ovat kirkkaammat noin, jännite on korkeampi ja halogeenin valoteho parempi kuin hehkulampun. Valojen toiminnan tarkistus, tuo jarruvalo ja etteivät molemmat ajovalot pala yhdessä.

Kiitos. Pitää käydä ostamassa 20-25w polttimot tosiaan jarruvalot eivät pala koko ajan ja ajovalojen polttimot näyttävät olevan aika kookkaat joten ne menee vaihtoon mutta tosiaan nyt on kaasuttimen kanssa ongelmia. Kun putsasin kaasarin se lähti kerrasta käyntiin sen yhden kerran ja edelleen tuuppaa bensaa ilmanputsariin reilusti. Tosiaan pitää se neulaventtiili katsoa heti kun tuo hemmetin vesisade lakkaisi... :(

Jani S

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.10.17 - klo:18:23

Kumpaakohan tässä tutkisi on pakko kysyä kun naapuri on sitä pieltä että läppäventiili on mennyt että puhaltaa bensat ilmanputsariin vai onko se vain neulaventtiili??

konenikkari

Samalla kertaa molemmat, kun kaasari on valmiiksi irti, samalla katsoo ne läpätkin.

Jani S

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.10.17 - klo:19:07
Samalla kertaa molemmat, kun kaasari on valmiiksi irti, samalla katsoo ne läpätkin.

Kerkesin laittamaan kaasarin jo kiinni ja hörähti heti ekalla käyntiin mutta sammu ja sen jälkeen ei edes luvannu ja bensaa menee ilmanputsariin aika reilusti.. :(