Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

bensamittari

Aloittaja lempi, 05.09.17 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

lempi

:)bensamittari ei toimi kaikkee koitettu missä vika

tapiovuorent

Ystävä hyvä. "Kaikkee koitettu" ?. Siis mitä.No, yleisin syy on tankissa oleva mittarin anturi . Siinä oleva koho liikkuu ylös ja alas ,bensamäärän mukaan.
Koho ei liiku ollenkaan ,tai huonosti. Epäilen kyllä ,että kohon toisessa päässä on säätyvä vastusliuska , joka antaa informaatiota mittarille, ei toimi kunnolla.
Kohon liikkumista voi kokeilla , jos tankin täyttöaukon kautta saa nostettua sitä esim. jäykällä rautalankakoukulla. Kohon liikkuessa , mittarissa pitäisi viisarin liikkua.Siis. Joko koho jumittaa ,tai vastusliuska ei toimi. Tämä tarkistamalla ensin , niin sen jälkeen voi epäillä itse mittaria, jonka vikaantuminen voi myös olla mahdollista.

pera8x

sen hetken aikaa, mitä huollossa noita kiinalaisiakin pelejä oli, niin kyllä niihin sai jokusen vaihdella noita pensanmäärän antureita. eli ääni sille anturille täältäkin. lähtee kohtuu vaivattomasti irti. selviää kyllä, kun ottaa penkin ylös ja tarpeen mukaan sitten muutakin pois tieltä. on siinä tankin päällä kiinni, sellasten peltiliuskojen alle kierrettynä. hankala selittää, mutta kyllä se siitä varmasti aukenee, kun sen näkee.

tapiovuorent

Valitettavasti, tällä palstalla kyselijöitä on , jotka eivät vastauksia saatuaan , vaivaudu kuitenkaan kertomaan , ratkesiko ongelma.Näille kyselijöille , ei ole kyllä jatkossa mitään mielenkiintoa , antaa mitään vinkkejä." En ole katkera ,mutta kuitenkin".

konenikkari

Samaan aiheeseen olen minäkin monta kertaa kiinnittänyt huomiotani.
Aivan kaikki eivät ilmeisestikään ole oivaltaneet näiden ketjujen varsinaista ideaa,
tietoja jaetaan, ja ratkaisun löytyessä olisi tärkeää antaa myös palautetta, ratkesiko ongelma, ja miten.
Ehkä näistä jo käsitellyistä ongelmista voisi kerätä oman osion , johon huonoa omaatuntoa kantavat vois kertoa,
mikä oli ongelma, ja mikä ratkaisu siihen auttoi.
Samalla minä ja muut aivan väärää ratkaisua tarjonneet, saisimme palautteen jonka pohjalta,
voisimme tarjota tulevaisuudessa, parempaa ratkaisua.
Serverin vaihtumisen myötä, hakutoiminto parani todella paljon,
sitä voin suositella kaikille, ennen varsinaisen kysymyksen tekemistä.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?action=search2
Minäkin kypsyin jossain vaiheessa, kysyjiin joille vastaus löytyi samalta sivulta.
Nykyisin, rauhoituttuani, vastaan kenelle tahansa, mitä tahansa.  ;D
Siis topikki, ongelma, ja ratkaisu.
Ehdotukset voi useinkin karsia siitä matkan varrelta,
sillä, ongelman ratkaisu on useinkin kuin rikostutkintaa, kun poissuljetaan väärät ratkaisut, jäljelle jää se oikea.
Katselen säännöllisesti, lentoturma tutkinta  televisiosarjaa, jossa arvostan tutkijoiden kärsivällisyyttä ja taitoa.

Viisas kysyy neuvoa viisaammalta, vielä viisaampi teettää työn sillä viisaammalla,
ettei aivan kaikki palvelut loppuis suomenniemeltä.

Monellekin tuntuu olevan,kallis se paikallinen korjaamo,
sensijaan ei mitään tuskaa tuota €uroopan nettikaupoista aivan turhaan tilatut monensadan osat.

Ja jottei totuus unohtuis, lempille, todennäköisesti se vika on siinä bensamittarin anturissa tai sille menevissä johdoissa,
anturi voi myös tilapäisesti jumittaa, koputtele sitä pensatankkia anturin läheisyydestä.
Vika voi olla myös itse mittaristossa, toimiiko kaikki muut mittariston esim merkkivalot, skotussasi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.09.17 - klo:14:52
Samaan aiheeseen olen minäkin monta kertaa kiinnittänyt huomiotani.
Aivan kaikki eivät ilmeisestikään ole oivaltaneet näiden ketjujen varsinaista ideaa,
tietoja jaetaan, ja ratkaisun löytyessä olisi tärkeää antaa myös palautetta, ratkesiko ongelma, ja miten.
Ehkä näistä jo käsitellyistä ongelmista voisi kerätä oman osion , johon huonoa omaatuntoa kantavat vois kertoa,
mikä oli ongelma, ja mikä ratkaisu siihen auttoi.
Samalla minä ja muut aivan väärää ratkaisua tarjonneet, saisimme palautteen jonka pohjalta,
voisimme tarjota tulevaisuudessa, parempaa ratkaisua.
Serverin vaihtumisen myötä, hakutoiminto parani todella paljon,
sitä voin suositella kaikille, ennen varsinaisen kysymyksen tekemistä.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?action=search2
Minäkin kypsyin jossain vaiheessa, kysyjiin joille vastaus löytyi samalta sivulta.

Näimpä ja palautteen antamisen hyödyt tulee siinä ilmi, kun seuraava viankyselijä kertoo samaiset oireet ja lukee toivon mukaan aiempia keskusteluja.

Jolloin tulee heti selväksi oliko neuvo susi vai tehosiko se. Tästä olisi sitten seuraavan hyvä alkaa perkaamaan ongelmaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Bensamittari on usein kiinni kiertyvällä teräslevyllä jonka saa auki ja kiinni. Joskus voi olla säätötarvetta. Kohon vartta voi taivuttaa jotta se näyttää oikein. Tärkein asia on että se näyttää alinta merkkiä kun tankissa on litra jäljellä. Laittaa sinne sen ja säätää kohoa jotta merkki on kohdillaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

oon tapion kanssa samaa mieltä. kysytään vinkit ja hävitään eikä kerrota mikä oli ratkaisu. tavallaan siitä ei ole sitten mitään hyötyä..ainakaan muille..

Coastside

Tietysti on mukava tietää auttoiko neuvo. On monenlaisia ihmisiä monenlaisissa tilanteissa ja joissakin kohtaa kokemuskartalla tai sen liepeessä kiinni. Se merkitsee ettei kuin vain osa pysty tai halua kommentoida asiaa ja sen käänteitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

No voihan se olla että kysyjä olettaa vian olevan jokin ihan simppeli juttu ja kun kysymyksen jälkeen vika onkin monimutkainen ja homma jää sitten siihen, aivan kuten aeroxin kanssa joka mulle tuli korjattavaksi, vikaa ei löytynyt helposti vaan olis pitänyt periaatteessa purkaa koko laitos paloiksi ja alkaa selvittämään vikaa.
Vähemmällä pääsi kun vei korjaamolle ja se nyt selvis että vika ei ollut variaattorissa / kytkimessä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 14.09.17 - klo:14:06
No voihan se olla että kysyjä olettaa vian olevan jokin ihan simppeli juttu ja kun kysymyksen jälkeen vika onkin monimutkainen ja homma jää sitten siihen, aivan kuten aeroxin kanssa joka mulle tuli korjattavaksi, vikaa ei löytynyt helposti vaan olis pitänyt periaatteessa purkaa koko laitos paloiksi ja alkaa selvittämään vikaa.
Vähemmällä pääsi kun vei korjaamolle ja se nyt selvis että vika ei ollut variaattorissa / kytkimessä.

Eikä tosiaankaan ole pakko kertoa, mikä se vika sitten oikeasti oli.
Mutta kiitos sinulle, että käytät yhä väheneviä korjaamopalveluja  :D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

lempi

:)toimii valot takana edessä , vilkut tänää lähti huoltoon ,kiitos vastaajille ja myös nopeusmittari toimii ja näyttää kuinka paljonajettu toimii myäs se :-*

konenikkari

Hyvä hyvä, tähän loppuun voisit mainita minkä niminen ja mallinen on huoltoon toimittamasi mopo  ::)
Ja kiitos sinulle että käytät yhä hupenevia suomalaisia korjaamopalveluja.

lempi

znen skootteri  :-[

lempi

ei tarvimaksaa minun onneks kgmaksaa