Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotianin todella pitkä starttaus

Aloittaja MiSuO, 04.06.17 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

MiSuO

Eli kyseessä Baotian BT49QT-7 2006.Miten sähköinen ryyppy toimii kun on kunnossa?Onko se valmiina päällä kun kone kylmenee,vai.Ja menee pois päältä kun kone lämmin?Kun tuota saa startata todella kauan , eikä tapahdu mitään.Kun usko loppuu lähtemiseen, pakko lipsutella kaasua ja pitää sitä pohjassa.Sitten se herää jossain vaiheessa, kun jotain teen tarpeeksi ja oikein.Mitä tossa vois olla vialla?Muuten menee ajolleen hyvin, ei nyi eikä röpötä yms.Kulkee sen 48 ja osia gbs:llä.Ihan vakio siis kyseessä.

jwalk

Skodesetä

Automaattiryypyt menee pois päältä saadessaan sähköä, jolloin ryypyn sisällä oleva vaha lämpiää, laajentaa neulan ja pistää ryyppyaukon kaasuttimesta kiinni.

Ryypyn voi kytkeä akkuun ja katsoa lähteekö vaha puskemaan neulaa. 
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 30.06.17 - klo:16:45
Automaattiryypyt menee pois päältä saadessaan sähköä, jolloin ryypyn sisällä oleva vaha lämpiää, laajentaa neulan ja pistää ryyppyaukon kaasuttimesta kiinni.

Ryypyn voi kytkeä akkuun ja katsoa lähteekö vaha puskemaan neulaa.

Lähes kaikkien baotianeiden käynnistyminen on parantunut kun olen vetänyt 6neliömillisen johdon akun miinuksesta mahdollisisennan suoraan moottorin runkoon.
Tuo maadoitus parantaa startin pyöritysnopeutta, ja ilmeisestikin tehostaa myös syttylaitteiston toimintaa käynnistäessä.
Autoryyppy toimii vain ja ainoastaan kaasun ollessa lähes nolla asennossa, käynnistäessä.
Jos käännät kaasua kylmäkäynnistäessä, kaikki ilma virtaa kaasuläpän kautta, ja ohittaa näinollen koko ryyppypiirin kanavat.
Siis kylmäkäynnistäessä kaasua vasta kun lupaa eka kerran, ja lupauksen jälkeeenkin vain hippasen
Myös tyhjäkäynnin seosruuvin voisi kokeeksi aukaista kiinni asennosta n. 2ja puoli kierrosta, ja kokeilla käynnistyykö helpommin.
Ja noin yleensäkin ja miksei erikseenkin, jokaisen moottorin käynnistyminen kylmänä on erilaista.
Moottorin tavat oppii kyllä, kunhan malttaa mielensä, ja kärsivällisesti kokeilee eri vaihtoehtoja.
Minä olen jo oppinut, ja koneeni käynnistyy eka potkulla, tai ei sitten edes samana päivänä  8)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

seoksen säätö, pick up coilin etäisyyden tarkistus, tulppa uusi,lisäjohdotukset. noista lähtisin liikenteeseen.