Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 ei käynnisty, pikaista apua kaivataan!

Aloittaja nsshadow2, 14.03.17 - klo:18:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Olisi helppoa mutta kun kysyjä kertoo vaihtaneensa osia ja missä ihmeessä se vika on? Kun sitten on asennettu väärä osa ja joku toinen huonoisti niin soppa on valmis. Kun kaksitahtimoottorissa on neljä liikkuvaa osaa kun luisti luetaan mukaan, ei tarvita ihmeellisiä kykyjä selvittää vika. Sähkövian selvitys on hieman mutkikkaampaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 08.05.17 - klo:18:25
Tässä hyvä esimerkki siitä ,kuinka tärkeää on selvittää varaosan sopivuus kyseiseen laitteeseen . Kymmeniä vastauksia ,yli kymmenellä sivulla sinun ongelmaasi , ja nyt kerrot ,ettet ole tilausta tehdessäsi vaivautunurt lukemaan , mihin laitteeseen osa EI KÄY.
Voipi jatkossa vaikeuttaa kysymyksiisi vastaamista . Toivottavasti kuitenkin opit jotain ,tästä kysymys/vastausrumbasta.
No kai minä nyt luotan sivustoon? Ei löytynyt pelkälle RY6 MERKILLE osaa, ja tuossa staattorissa joka oli samoilla johdoilla kuin vanha staattori luki että KEEWAY 2-TAHTI SKOOTTERIT. Kai siitä nyt saa käsityksen että menee kaikkiin keeway 2t skoottereihin. Missään ei lukenut ettei kävisi tuohon minun skootteriini. Noh, sain palautettua staattorin.

Voisko joku vielä tarkentaa tota lisämaadoituksen tekoa. En ole mikään paras näissä sähköhommissa. Akun miinuspäästä runkoon? Voiko laittaa samaan kohtaan missä toinenkin maa?

Skodesetä

Staattorilta ei välttämättä tule maa johtoa, mutta jos tulee, laita runkoon ja johda akun miinuksen. Kaikki maat (miinukset) kohtaa jossain kohtaa.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

"onko varmasti luotettava maadoitus moottorin rungon ja skotun rungon välillä."
minä en osaa tuota asiaa tuon tarkemmin sanoa.
Eli vedä johto moottorin lohkosta skootterin rungon maalittomaan kohtaan.
Akun ja moottorin rungon välinen miinus ilmeisesti on kunnossa koska starttimoottori toimii.
Pistä linkki sivulle josta tilasit nyt paikallaan olevan cdi boxin, jossa näkyy cdi boxin kuva.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.05.17 - klo:21:28
"onko varmasti luotettava maadoitus moottorin rungon ja skotun rungon välillä."
minä en osaa tuota asiaa tuon tarkemmin sanoa.
Eli vedä johto moottorin lohkosta skootterin rungon maalittomaan kohtaan.
Akun ja moottorin rungon välinen miinus ilmeisesti on kunnossa koska starttimoottori toimii.
Pistä linkki sivulle josta tilasit nyt paikallaan olevan cdi boxin, jossa näkyy cdi boxin kuva.
http://www.moposport.fi/cdi-yksikko-keeway-ry6-benelli-49x-ilman-rajoitinta-naraku
Laitoin siitä variaattorin kopasta sinne akun viereiseen rungossa olevaan maajohto kohtaan johdon. Menikö ihan väärin?

konenikkari

Maadoitus meni oikein  :)
Tuosta cdi:stä päätellen skotussasi on DC sytytyslaitteisto.
Kun otat tulpanjohdosta tulpanhatun irti, pitäisi pelkästä johdosta tulla n.5-6mm pitkää kipinää.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Ei toiminu tuo CDINkää vaihto  ;D ;D ;D ;Dei helevetti.Mikä siinä voisi olla? Lähtee käyntiin porakoneella, helvetin hitaasti nostaa kierrokset ja sammuu kun kaasuttelee vähän aikaa. Pikkusen toimi ku aukasi ilmaruuvia.  Ei jeesus kohta jo ois ajokelitki..

Jos joku haluaa ostaa pois niin halvalla lähtee :D

joni_k

;D ;D missäs tää majailikaan jos kaupoille tulisi?  ;D ;D

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 11.05.17 - klo:17:27
;D ;D missäs tää majailikaan jos kaupoille tulisi?  ;D ;D
Täällä kainuussa.. Mutta en ehkä myy, haluan kyllä selvittää kummiski ton vian vaikka ei hyvältä näytä..  ;D

Käynnistyy siis porakoneella vauhtipyörästä, muuten ei edes yritä. Kierroksia ottaa nyt hieman paremmin ku laitoin vanhat läpät ja uuden CDIn paikalleen, mutta sammuu kun vähän aikaa kaasuttelee. Huomasin just, että pytystä leijailee sellaista helkkarin pahan hajuista savua.. Vai palaakohan vaan öljyt sieltä ku öljysin pytyn ennenkun laitoin paikoilleen? On kyllä v*******nen peli suoraan sanottuna.

openflow

Mitäköhän tähän voi enää sanoa -- loppuu kohta osat mitä ylipäätänsä voi vaihtaa.

Ota pakoputki pois ja käynnistät sen ilman putkea, ottaako se yhtään paremmin kierroksia ilman putkea. Lähteeekö käyntiin huonommin vai paremmin ilman pakoputkea ?

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: openflow - 11.05.17 - klo:19:44
Mitäköhän tähän voi enää sanoa -- loppuu kohta osat mitä ylipäätänsä voi vaihtaa.

Ota pakoputki pois ja käynnistät sen ilman putkea, ottaako se yhtään paremmin kierroksia ilman putkea. Lähteeekö käyntiin huonommin vai paremmin ilman pakoputkea ?
oon ilman putkea kokeillu ja vakioputkella, ei vaikutusta..

Coastside

Ohjevasteen heikkoudessa tämä on ennätysluokkaa. En muista täältä yhtään samanveroista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nsshadow2

No en oo minä ikinä näin vaikeavikaista laitetta nähny

joni_k

joku osa on viallinen yhäkin.. siis kaasari 100% toimiva? cdi? pytty ja sisälmykset on varmasti kunnossa? mulle tulee yhäki mieleen että puristuksia ei ole ja ei käynnisty kunnolla sen takia saati että käy kunnolla..imuvuodot vois aiheuttaa kans samaa..tulppa ja puola ok? vaihtoehdot alkaa loppumaan.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 11.05.17 - klo:21:57
joku osa on viallinen yhäkin.. siis kaasari 100% toimiva? cdi? pytty ja sisälmykset on varmasti kunnossa? mulle tulee yhäki mieleen että puristuksia ei ole ja ei käynnisty kunnolla sen takia saati että käy kunnolla..imuvuodot vois aiheuttaa kans samaa..tulppa ja puola ok? vaihtoehdot alkaa loppumaan.
Kokeiltu kahdella eri kaasarilla. Ei toiminut sen paremmin.
CDI juuri vaihdettu uuteen.
Pytty+mäntä oli hyvässä kunnossa, pari päivää sitten katsottiin ne.
Uus tulppa+kaverin puolalla kokeiltu, ei pelittänyt.

Tässä on oltava joku seikka mitä ei nyt kässää. Nää perusjutut on katottu läpi aika moneenkin kertaan..