Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 ei käynnisty, pikaista apua kaivataan!

Aloittaja nsshadow2, 14.03.17 - klo:18:03

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Kun nyt päätät mitä aiot hankkia ,niin laajaa valikoimaa löytyy mäntäsarjoista ja sylinterisarjoista : Mäntäsarjat 15-20 € ,Sylinterisarjat 45-60 €. Esim Spare Wheel tai MC-Scatter. Näistä minulla on itsellä hyviä kokemuksia. Muitakin myyjiä kyllä suomesta löytyy.
Ilmoitit jossain kommentissa ,että männällä on ajettu n.3000 km. Jos voitelu on ollut kunnossa ( sinähän olet ajanut seosbensalla )niin suurin syy todennäköisesti tuollaiseen kulumiseen on huono ilmanpuhdistin. Kun vertaa tuota käyttämääsi puhdistinta Pestäviin /öljyttyihin ja paperisuodattimiin , niin puhdistustehossa on varmasti selkeä ero.( Itse en kyllä vieläkään usko , että pytty olisi niin väljä ,ettei moottori käynnisty. Jos olen väärässä , niin onpahan uusi kokemus ,sitten vuoden 1964 jälkeen)

nsshadow2

Oli sillä ajettu joku 5000km sittenkin. Hyvähän se ois varmaan kokonaan uus sylinterisarja ostaa, mutta sitten ärsyttää kyllä jossei vieläkään vika korjaannu. Mutta ois kyllä sitten melko läpikäyty vehe, varmaan myyntiarvokin nousisi ihan mukavasti. En tiedä en tiedä..

tapiovuorent

Tuossa keewayssasihan on vaakaminarelli moottori. Vakiomäntä on 40 mm.( pienempää siihen ei ole olemassa ,minun selvitykseni mukaan)Männäntappi on varmaankin 12 mm. ( vanhemmissa on ollut myös 10mm)Jos aiot hankkia siihen mäntäsarjan , niin minulla on uusi 40 mm, 12 mm:n tapilla oleva mäntä.
Jouduin tilaamaan itselleni uuden 10 mm:n tapilla ,koska moottorini oli vanhempaa mallia. En viitsinyt sitten mäntää palauttaa.
Tuota moottoriahan on käytetty monissa Keeway,Cpi ja Generic Skoottereissa.
Jos tarvetta männälle ,niin soita p. 0445141540.Uskoisin ,että hinta on sopiva. Terv.Tapio Vuorenmaa.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.03.17 - klo:09:31
paljonko tiivistesatsi maksaa? sit kun tässä käy viel että hoonattu pytty onki liian iso männälle ei lähe käyntiin tai jos käy kolkattaa männän helmat pyttyyn.siksi oon uuden pytyn kannalla..

Samaa mieltä, luotettavin on pariksi valmistettu mäntä/sylinteri.
Siksikin olisi hienoa tietää, minkä valmistajan sylinteri on tuo nykyinen.
Moottori ei ole minarelli vaan sen kiinassa valmistettu melkotarkka kopio.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Nojoo taidan ostaa sen sylkkäsarjan ku on suht halpoja. Jos ei vika sittenkään korjaannu niin on kumma..

tapiovuorent

Yleensä kyllä olen puhunut vaakaminarellikopiosta , joka se juuri on.Eri skootterivalmistajat ovat vaan tehneet variaattorinkopeista hiukan ulkonäöllisesti poikkeavan näköisiä ,joka vähän hämää, mikä kone on kyseessä.
Tässä tapauksessa ,sylinterisarjan vaihto on varmaan järkevää.

nsshadow2

http://www.wandamotor.fi/sylinterisarja-keeway-generic-p-24496.html Tosta löyty tommoinen tosi halpa sylkkäsarja. Minkähänlainen laatu tämmösissä tarvikesylintereissä on?

konenikkari

Löysitkö siitä nykyisestä sylinteristäsi minkäänlaista valmistajan merkintää.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nsshadow2

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.03.17 - klo:15:59
Narakun pytty näytti olevan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: nsshadow2 - 17.03.17 - klo:16:01
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.03.17 - klo:15:59
Narakun pytty näytti olevan.

Se on hyvä pytty, myy se kaverille ja osta itelle uusi  ;D pytty, ja kunnollinen ilmanputsarikoppa  ;D

nsshadow2

Juu eli tuo linkkaamani pytty on ihan OK? Narakun vois pitää vaikka varapyttynä. Vai vieläkö on joku sitä mieltä että hoonata tuo ja ostaa narakun mäntä?

tapiovuorent

Varmista nyt vielä , että sarjassa on männäntapin paksuus oikea . Kiertokankihan sinulla jää entinen.

tapiovuorent

Tuossa sylinterisarjassa näkyy olevan 39 mm. mäntä. Ovat näköjään tehneet myös tuolla koolla. .Sillähän nyt ei ole merkitystä ,onko se 39 tai 40 mm. Kun ostat koko sylinterisarjan. Tehoissa ei varmaan ole eroa.

nsshadow2

Katoin tota pyttyä tarkemmin eikä tuo nyt oikeasti niin paha ollut että sen pitäisi vaihtaa. Muutenkin narakun pytty+mäntä laadukkaampia kuin nuo tarvike sylinterit.. Taidan sen pelkän männän ostaa.

nsshadow2

Joku sanoi tässä ketjussa, että mäntä/sylinteri on väljä silloin kun mäntä tippuu sylinterin läpi öljyttynä. Ja niin minulla teki, valui vain läpi. Toivon todella että vika on tässä, ettei taas mennyt rahaa turhaan   :-X