Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 kolisee

Aloittaja Fafa, 24.07.16 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Fafa

Kyseisessä mopossa ilmenee seuraavanlainen ongelma. Kun ajaessa hiljalleen ottaa kierroksia tai kun kierrokset laskevat niin takapäästä kuluu välillä vaikeasti paikallistettavaa kolinaa? Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? En viitsisi summanmutikassa availla...  Mopolla ajettu yli 12tkm.
Toinen ärsyttävä piirre on öljyä vuotava 2T-öljysäiliö. Tunnistimen aukko ei ole tiivis. Olen yrittänyt sitä tiivistää monin keinoin mutta mikään ei oikein tartu kyseiseen muoviin. Onko mitään hyviä neuvoja?
Muuten mopo toiminut jopa yllättävän hyvin..

konenikkari

Jos ei yhtään määräaikaishuoltoa ole suoritettu, nyt on ensimmäisen aika.
Ääni on ikävää ainetta,sen todellista synnyttäjää on tosivaikeaa paikallistaa.
Varikoppa vaan rohkeesti auki tai toimitus määräaikaishuoltoon, oheistuksella, "kolisee" kierrosten laskiessa.
Öljysäiliön tunnistin pitää poistaa paikaltaan ja pestä se ja säiliön reikä esim brake cleanerilla,
ja senjälkeen tiivistää, sauma esim. Zonen mainitsemalla hylomar tiivistysaineella.
Varminta noissa on pitää öljypulloa mukana, ja täyttää, valon sytyttyä vain osa säiliöstä.
Alumperin ongelma on alkunsa saanut siitä ettei kinkin tiivisteet kestä nykyöljyjen liottimia.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Fafa

Kiitos nopeasta vastauksesta! Pitänee selvittää mikä tuo Hylomar on.
Yleensä periaatteena että teen lähes kaiken itse. Niin ajattelin nyt myös tehdä. Firmat veloittavat helposti enemmän kun mikä on mopon arvo.
Koppa ollut irti mutta en sillä pystynyt päättelemään mikä vikana. kaikki oli tukevasti kiinni.

Coastside

Koppa auki käyttäminen antaa selvimmän ääni havainnon. Kun poistaa hihnan eristyy moottori ainoaksi lähteeksi. Jos käynnistys vaati kopan olla kiinni, voi neljän pultin paikalle lattaa kierretangot joita pitkin turvallisesti vetää kopan pois. Mieluiten poljinkäynnistys ilman bendixiä jottei se tule ulos. Jos skodessa on se.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Hylomar on tiivisteliiman kaltainen aines joka esim. nelarin öljykanavaan jouduttuaan ei estä öljyn kiertoa.
Tiettävästi ei liukene mihinkään tunnettuihin liottimiin.
Ja mikä tärkeintä, sitä käyttää mm RR :)
http://www.car-brand-names.com/wp-content/uploads/2015/03/Rolls-Royce-Logo.png
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

purkaa varit  näkee rullat yms ja onko akseleissa välystä. En oo 2t vehkeisiin perehtyny mut kai niistäki peräöljyt pitäis vaihdella.

Fafa

Tänään irroitin variaattorin kopan. Kumma kyllä kolinaa ei silloin kuulu tai sitten ääni muuttuu niin että sitä ei pysty enää tunnistamaan?? Kopan taas kiinni asennettaessa kolina palaa. Herää kysymys että koskettaako jokin koppaan ja saa aikaan äänen? Esimerkiksi peräosassa oleva "uloke" joka tulee kopassa olevaan laakeriin? Näyttää paljon pienemmältä kuin laakerin reikä? Vaikea kuvitella että se voisi tuollaisen äänen aiheuttaa..
Miten muuten tuon etuosan saa lukittua paikoilleen jos haluaisi rullat tarkastaa?
Saako tänne lisättyä kuvia tai videopätkiä?

Tuossa kuvassa näkyy mainittu uloke. Kuva napattu netistä..
https://i.ytimg.com/vi/p_WO-d56W68/maxresdefault.jpg

openflow

Tarkista sormella pyörittämällä takerteleeko variaattorin kopassa oleva laakeri. Jos laakeri jumittaa(rikki),  se syö nopeasti akselin pään väljäksi. Laakerin kestoikä kopassa karkeasti 10 tkm.

Fafa

Irroitin rullat ja onhan niissä jonkun verran kulmia. Ajattelin ne vaihtaa. Mistä kannattaa vakio palat ostaa? Minkä painoiset nuo vakiorullat on?

konenikkari

Fafa

Minulle kerrottu kahdesta paikkaa että 5g ??!! :o

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Fafa - 13.08.16 - klo:14:55
Minulle kerrottu kahdesta paikkaa että 5g ??!! :o

Siis, miksi siis kysyit?

Fafa

Jotta saisin oikean vastauksen!!??

EDIT: Nyt rullat vaihdettu ja hyvin toimii  ;D

konenikkari

Saiko nyt oikean vastauksen?
Eikä aivan pakko ole kertoa, minkä painoiset rullat nyt sitte on.
Sekun kuuluu vain hyviin tapoihin  ::)

Fafa