Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

tommi

Kyllä se vain vaikuttaa paljonkin jos neula ei pysy suorassa. Neulanhan pitäisi joustaa sivusuunnassa joka suuntaan ja sen pitäisi pysyä suorassa pelkän painovoiman avulla. Itse olen kerran onnistunut kasaamaan neulan väärin jolloin se jäi vinoon ja mopo ei käynyt kunnolla ja sammuilikin tämän tästä. Syyksi paljastui juurikin luistimen neula joka oli vinossa. Piti purkaa ja kasata uudelleen. Olin muistaakseni laittanut sen lukituslevyn väärinpäin jolloin neula ei pääse liikkumaan vapaasti vaan jää vinoon.

ekkiN

Terve taas!

Pääsin tänään taas pitkästä aikaa projektini pariin. Tsekkasin bensatankin ja hanan, tuntuivat olevan kunnossa. Kaasuluistin neulakin tuntui liikkuvan hyvin joka suuntaan. Otin kaasuttimen irti uudestaan, ja käynnistysvaikeuksien syy taisi vihdoin ja viimein löytyä. Tyhjäkäyntisuutin oli tukossa, en tiedä miten tämä oli jäänyt huomaamatta viime kerralla. Yritin puhdistaa suutinta huonolla menestyksellä CRC:n ja paineilman avustuksella (riittävän pientä rassia ei löytynyt). Tunnin puhdistussession jälkeen luovutin ja tilasin Katafori.fi:stä uuden suuttimen (http://www.katafori.fi/keihin_tyhjakayntisuutin). Nyt vain odotellaan osaa, toivottavasti tuolla lähtisi toimimaan. Harmittavasti pääsen seuraavan kerran paikalle vasta parin viikon päästä.

Ostaja skootterille onkin jo tiedossa, kun sukulaiset kaipailivat mökkimopoa.

pekpel

Tiskiharjasta nappaat harjaksen ja ronkit sillä, tai sitten virvelistä sopivan paksuista siimaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pahkaz

mistäs ton näköstä osaa saa kymco agility -05 skootteriin: http://212.47.219.162/dynamic/pimg/0/f/0f98fbebf634e55f90d1e874b06eb886.jpg

ei haittaa vaikka olisi käytetty.. kuhan on ehjä! =)

pahkaz

GL1500

En löytänyt ihan tähän liittyvää kirjoitusta, joten tässä ongelmani:

-sähköstartti pyörii hyvin, mutta bendix-laite ei kytkeydy starttikehään -> epäilin vanhan bendixin olevan viallinen ja vaihdoin uuden, mutta asia ei muuttunut.

Mistä vikaa seuraavaksi voisi etsiä? Akussa riittää virtaa ja startti pyörii korvakuulolta ihan niin kuin pitääkin.

Olen myös ottanut startin irti ja kun aiemmin piti sähköstartilla käynnistäessä ylimääräistä ääntä -> startti pyöri irtonaisena siis ilman ylimääräisiä ääniä ja hiilet ym. pinnat ovat hyvässä kunnossa.

-Pitäisikö maadoituksia parantaa/puhdistaa/tarkistaa?
-Voiko startti olla silti kulunut ja pyöriä liian hitaasti jolloin bendix-laite ei saa riittävää nopeutta kytkeytyäkseen? -> tuntui herkiltä molemmat bendixit käsillä kokeiltuna
-Pitäisikö bendix-laitteen toimivuuden havaita variaattorikopan irtin ollessa ja bendix-laitetta sopivalla työkalulla paikallaan pitäen?
-Voisiko akku olla kuitenkin liian väsynyt pyörittämään starttia riittävän nopeasti? -> Voltteja oli äsken mitatessa 12,8V, kun kone ei ollut käynnissä.

Polkimella lähtee hyvin käyntiin ja toimii muutenkin oikein hyvin.
Honda Goldwing GL1500 -88
Kymco Agility 50 4t -08
Ford Chausson Welcome26 -04

Coastside

Olen aavistellut itse tuon vaivan johtuvan startin rattaiden kulumisesta sekä sen akselin väljistymisestä niin että se jumittuu. Myös ilman tukea koppa auki starttaus voi vääntää sen rikki kun bendix tulee ulos ja kiertyy hammaskehän mukaan. Hammastus on hyvin pientä ja herkkää vioittumaan.

Mekanismin toiminnan voi koppa aukikin tarkistaa kun painaa bendixiä koloonsa samalla. Tulppa irti vastus on pienempi. Jos se silloin toimii muttei tulppa kiinni, menee teho johonkin tai sitä ei ole.

Nuo mainitsemasi tarkistuskohteet ovat hyvä aina käydä läpi kun jotain ongelmaa tulee esille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Oletko purkanut startin joskus? Luultavasti joo kun hiilet olet päässyt tarkistamaan. Tässä tapauksessa on varmaan se startin "kuori" mennyt 180 astetta väärin päin, tämä aiheuttaa sen, että startti pyörii väärään suuntaan eikä se voikaan toimia oikein! :)

GL1500

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 08.12.13 - klo:11:53
Oletko purkanut startin joskus? Luultavasti joo kun hiilet olet päässyt tarkistamaan. Tässä tapauksessa on varmaan se startin "kuori" mennyt 180 astetta väärin päin, tämä aiheuttaa sen, että startti pyörii väärään suuntaan eikä se voikaan toimia oikein! :)

Ei perhana...nythän mä hönö havaitsin, että voit olla ihan todella oikeassa... Tarkennetaan vielä asiaa tyyliin "for dummies", että minäkin osaan tehdä asian nyt oikein:

Startissa on siis takakuori eli magneettikupu, josta löytyy ne ruuvit joilla startti pysyy kasassa ja sitten eturunko, jossa kiinni hiilet.

Mikä on siis tarkalleen ottaen se "kuori" mikä on 180 astetta väärinpäin? magneettikuvun kun kääntää sen 180 astetta, niin silloin ok?

Kymco Agility 50 4t -08

konenikkari

Kentän magneettiosasta ja hiilipäädystä löytyy lukituskolo/merkki tarkoin katsomalla ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Palosella

Juu sitä magneettikupua tarkoitin :) Youtubesta tuttu Jore1961 ihmetteli samaa asiaa, kun startti pyörii tyhjää vaikka kuinka akussa on virtaa ja hän sitten keksi, että se kupu oli mennyt kasatessa vahingossa väärinpäin ja tämän johdosta startin akseli pyöri väärään suuntaan, eikä bendix tietenkään toimi oikein jos väärään suuntaan pyörittää.

GL1500

Jep, nyt starttaa kuin palmun alta!  ..ja tosiaan kun nyt katsoin, niin olihan siellä selvästi nähtävissä miten päin magneettikopan kuori kuuluu olla. Näin sitä taas oppi ymmärtämään tuollaisenkin asian tarkistamisen.

Samalla tuli todettua että se ylimääräinen rahiseva ääni taisi tulla siitä vanhasta Bendix-laitteesta, kun nyt uuden kanssa sitä ei ole.
Kymco Agility 50 4t -08

Palosella

Hienoa, että tuli kuntoon noinkin helposti :)

GL1500

Tytär tänään sai käytännön testin eli ekalla käynnistyi napista -12 asteen pakkasessa.
Kymco Agility 50 4t -08

AnttiP

Elikkäs tuli taas otettua riesaksi tuollainen 06 agility. Nyt olis tarkoitus talven/kevään aikana kokeilla pistää toimimaan ja ehkä myydä keväällä.
Eli probleema ei ole sen isompi kuin että ei lähde käyntiin.

Kaasuttimen purin ja kasasin ja alkoi vuotamaan kohokammion vierestä bensaa. Mikä on ongelman syy? Koho liikkuu hyvin.

Minkälaisella hylsyllä tuon tulpan saa irti?  :o Kokeilin perus tulppa-avaimella ja hylsyllä mutta ei mahtunut kunnolla tulppaan kiinni  >:(
Kipinä tulee uudella tulpalla ja kaasari ainakin täyttyy bensasta joten voisin ottaa vikaehdotuksia vastaan. Poljettaessa ei tunnu oikeen puristuksia, mutta en usko että 10k ajettu nelari voi olla niin väljä että ei lähde käyntiin.

Itse epäilen että tulppa ei toimi paineistettuna mutta en ole pystynyt vaihtamaan tulppaa niin en tiedä johtuuko siitä.
Millainen välys venttiileissä pitää olla jos jostain vaikka saan rakotulkin hommattua niin voisi nekin säätää.