Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Kinkster

No johan on. Juutubesta kun katselin noita avausvideoita niin joku suositteli laittamaan loctiteä pulttiin kiinnittäessä ja sitten kuumentamalla pehmentämään liiman ennen avausta.

Edit. Ei lähtenyt noilla jarrukikoilla tai lenkkiavaimella lyömisellä + pari muuta settiä koitin. Pitää jättää tuo sikseen kunhan saan tehty kunnon lukitekalun.
Ja nyt taitaa etuvarin akselin (kampiakselin) kierteet olla menossa huonompaan suuntaan. Ei mene enää varin 17mm mutterin käsin kiertämällä kuin puoleen väliin (ja poispäin ei lainkaan sormilla) ja sitten töppäsee vastaan. Räikällä sen sai kiinni mutta auki ottaessa taas pitää räikällä pyöritellä loppuun asti pois kun muuten jumittaa jos sormilla yrittää :(
Pulttipyssyähän en omista eli haballa tuon kierteen oon kait onnistunut sössimään.

Millaisella kierreviilalla tuota voisi vielä koittaa tekohengittää?

viisnelonen

Suosittelen investoimaan kierrepakkaan, jos vain on materiaalia vielä riittävästi kierteissä jäljellä että uskot niiden kunnostukseen.
Kannattais sitä varin mutteria vaihtaa uuteen ajoittain ja käyttää momenttiavainta.
Taitaa olla joidenkin skodujen korjaamomanuaalissa että aina uusi tilalle kun mutteri avataan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kinkster

M12x1.25 ja oikean käden kierreleuka taitaa olla tarvittava työkalu?
Uusia muttereita saa ainakin virijavarasta mutta löytyykö noita esmes etrasta tmv?

Edit:
Ei taida noita kierreleukoja noilla arvoilla ainakaan saada suomesta järkihinnoilla joten laitanpa ebaysta tulemaan moisen ja sitten parit mutterit myös ja pitää tutustua akseliin paremmin jos siitä vielä tulisi ehyempi näillä toimenpiteillä.

Kinkster

Ei tuolle kampiakselin kierteelle voi tehdä oikein mitään. Siitä uupuu pieni pala kierteestä. No mutta uusi mutteri pyörii paikoilleen paljon nätimmin. Virijavaran varimuttereille tarvitsee muuten 19mm avaimen poiketen alkuperäisen 17mm.

Nyt olen sen verran testannut, että virivarilla ehkä itselleni parhaat rullat ovat 7g liukurullat. Kierrokset käy parhaimmillaan 8000:ssa noilla kun 7g ja 6g miksauksella kone huusi 8300 ja 6g:lla taisi kiekat lennellä jossain 8500+. 8000 jälkeen tuntuu vain, että kone huutaa mutta kunnon vetoa ei ole.

Olen nyt parikin työkalua koittanut tehdä tuolle takavarille, että sen saisi lukittua mutta ei tunnu kestävän lattarauta tai sitten pultit. Seuraavaksi koitan vahvempaa lattarautaa ja kunnon pultteja jotka eivät väänny ja pitää vielä hakea kunnon 14mm hylsy tuota mutteria varten. Tän tyylisiä värkkejä olen yrittänyt väsätä: http://scootdawg.proboards.com/thread/34405/variator-clutch-tools

Rific

6tkm ajettu 4t agility kolkuttelee lievästi kylmällä koneella tyhjäkäynnillä, lämmetessään ääni häviää täysin. Onko muilla vastaavaa? Ei 6tkm ajetussa voi ainakaan petilaakerit äänellä. Liekkö normaalia, mulla ei ole "kuulohavaintoja" näistä moteista entuudestaan.

-Zone-

Sinänsä minusta noista kilometreistä ei voi sanoa varmuudella mitään (siis oma mielipide). Tuurilla on merkitystä kiinalaisissa; Kuten olen kertonut, mulla hajosi nykyisestä baotianista motti 6tkm kohdalla kun öljypumpun hampaat karkas. Osa vannoo kymcojen laadun olevan peruskinkkejä parempaa, mutta mä en tuota vielä allekirjoita. Mulla on yksi kymcon kone, enkä löytänyt siitä purkamalla ja kasaamalla mitään joka vaikuttaisi oleellisesti baotianin pataa paremmalta. Kukin muodostaa toki oman mielipiteensä, mun perustuu siihen koneeseen.
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 18.03.16 - klo:15:09
Joo, öljypumpun ratas. Mulla hajosi myös. Syynä öljypumppu jonka akseli oli liian pitkä jolloin hammaskosketus kampiakseliin osui vain puolittain. Hajosi siinä kyllä sitten muutakin. Öljypumppuja ja rattaita on 2 erilaista mallia kuten myös kampiakseleitakin. Oma on 16 hampaisella kampiakselin rattaalla.
http://aijaa.com/hhxpmH
http://aijaa.com/xMjz8O

Varmista muutes ettei se ole etuvariaattori. Mulla alkoi kilkattelemaan kylmänä kun etuvariaattorin liukuholkki alkoi kulumaan väljäksi. Tarpeeksi kuluttuaan se kilkattikin sitten kokoajan.
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 01.07.15 - klo:00:59
E: Tollaseksi on mulla pahimmillaan kulunut etuvariaattori :) http://www.mediafire.com/watch/9l08m9dd8fasqdn/SDC12977.AVI

Coastside

Kymco ei suhteelliseen markkinaosuuteensa nähden ole ollut mekaanisten vikojen kyselyissä tällä palstalla juuri esillä verraten kiinalaisiin vaikka kone on rakenteeltaan miltei sama. Voisi sanoa että yhdeksän kymmenestä on kiinalainen. Tietysti käyttäjät on erillaisia, merkkimopon ostaja huollattaa enemmän ammattilaisella kun kiinalaisen ostaja ei sellaista aina edes tavoita. Oman skoden käyttöoppaassa oli merkitty kodinkonehuolto joka ei ollut kuullutkaan asiasta ja suuttui. Vaihtoehtona oli remonttireiska jolle en veisi koskaan. Onnistuin ostamaan kestävän moottorin joka toimii kuin merkkimopon kone :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Hiukan ylisuuren venavälykset tietysti myös ääntää kylmänä.

Rific

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.03.16 - klo:09:11
Hiukan ylisuuren venavälykset tietysti myös ääntää kylmänä.

kireän löysähköön 0,1mm olen säätänyt sekä imu että pakoventtiilin. Mutta liekkö tuo nyt mitään vakavaa kun lämpimällä koneella katoaa tyystin, sekä jos antaa hiemankin kaasua niin katoaa myös. Luulen että kesäkeleillä +20c ei äännä kylmänäkään. Kampiakselissa ei ainakaan välystä ole variaattorin puolelta koitettaessa. Vakio, yllättävän pirteä, ei hyydy mäkiin.

-Zone-

Joo, tuskin on venttiilivälys. Itse käytän hiukan suurempaa välystä kun tuntuu että nuo viripytyt kaipaa vähän enemmän. Venttiilivälyksenhän tulisi olla lämpimällä koneella mahdollisimman lähellä nollaa, mutta ei silti koskaan nollassa. Mulla on vakiovälyksillä esiintynyt pientä venan kantamista. Kireimmillä nokilla eteenkin. Tuntuu sakki usein unohtavankin, että virikoneissa tarvitaan yleensä hiukan enemmän venavälystä kun osat käy kuumempina.  Vakioonkin säädän imupuolelle 0,13mm ja pakopuolelle 0,18mm. Virimoteissa käytän 0,15 imu, 0,20 pako. Noita 0,13/0,18 kokoja ei useimmista rakotulkeista löydy, niin siksi ostinkin stormista vähän kattavamman tulkin.

Se etuvariaattorin rullakuppi voi olla syypää. Mulla se piti tyhjäkäynnillä ääntä kylmänä ja kun kierroksia nosti, välykset luonnollisesti katos. Alussa se välys oli niin pieni, että sitä ei sormin heiluttelemalla huomannut. Kulmikkaiksi kuluneet rullat ääntää myös joskus. Tai siis siinäkin se ääni tulee rullakupista kun se pääsee hivenen heiluun. Saman tekee jos liukupaloja on hajonnut/kulunut väljäksi. Etuvariaattorin+rullien ja liukupalojen tarkastus on aika pieni juttu eikä olisi muutoinkaan pahitteeksi ajoittain tehdä. Tuleepahan rullat vaihdettua ennen kuin tulee ajettua ne loppuun ;)

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.03.16 - klo:09:04
Oman skoden käyttöoppaassa oli merkitty kodinkonehuolto joka ei ollut kuullutkaan asiasta ja suuttui.
Täälläkin oli vastaava tapaus. Paikallinen pienkonekorjaaja kuuli asiasta kun sakki alkoi tuoda kiinanromuja huoltoon. Ei hirveemmin ihastunut.

Rific

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.03.16 - klo:09:34

Se etuvariaattorin rullakuppi voi olla syypää. Mulla se piti tyhjäkäynnillä ääntä kylmänä ja kun kierroksia nosti, välykset luonnollisesti katos.

Tämä se luultavasti on, nyt kun järjellä ajattelee. Kolkutus on kylläkin tasaista, menee koneen tahdin mukaan täysin. Eilenkin jo kolkutuksen loputtua hyppäsin laitteen selkään ja piti muutaman sekunnin tuota kunnes taas lakkasi. Jos se tulis laakereista tai muusta koneen sisäisestä niin eiköhän tuo pitäisi sitä jatkuvasti, myös kun kierroksia hieman nostaa. En tuota nyt vielä viitsi vaihtaa, välys ei suuri voi olla jos lämmetessään tasottuu. Ja mitään lisäongelmaa tuosta ei pitäisi muodostua. jos sitten 8tkm kohdalla vaihtais hihnan ja rullakupin samalla.

Coastside

Putken ilmastusventtiili voi naputtaa matalilla kierroksilla, jos siinä se putkessa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rific

Mielenrauhan vuoksi tarkastin vielä vauhtipyörän puoleisen petilaakerin, ei mitään käsiin tuntuvaa klappia. Samalla kuuntelin tuota nakutusta tarkemmin, saattaa olla jopa että joku johto tai vaijeri naputtaa katteiden sisässä. Jollain oli ollut pieni kivi pakoputken kannattimen välissä ja oli myös ihmetellyt kolinaa. Lämmetessä käynti tasoittuu ja resonointi loppuu.

Lopetan asian miettimisen ja kovaa ajoa..

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Rific - 21.03.16 - klo:07:45
6tkm ajettu 4t agility kolkuttelee lievästi kylmällä koneella tyhjäkäynnillä, lämmetessään ääni häviää täysin. Onko muilla vastaavaa? Ei 6tkm ajetussa voi ainakaan petilaakerit äänellä. Liekkö normaalia, mulla ei ole "kuulohavaintoja" näistä moteista entuudestaan.

Luultavasti etuvariaattori. Itsellä ei montaa tuhatta kestänyt alkuperäinen eikä halpis kiinalainen senkään vertaa. Ostin kalliimman sarjan  Narakun, jossa on keskilaakeri (holkkia vasten tuleva) pronssia, sellainen alkoi kestämään. Muissa vareissa oli kyllä pronssin värinen, mutta tarttui magneettiin, se siitä maalatusta teräsholkista

Kulunut varin keskilaakeri syö hihnaa aika vauhdilla, kannattaa tosiaan vaihtaa molemmat kerralla.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

jwalk

Joku muistaakseni etsi pitkään vastaavan äänen aiheuttajaa....Syypääksi ilmeni virttynyt keskituen jousi, joka salli tuen naputella