Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility yleinen keskustelu

Aloittaja Pekoni, 23.06.08 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Ei nuo 6g liukurullat kauaa antaneet kunnon potkua. N. 50km ajoa ja kierrokset eivät nouse enää lähelle 8000rpm ja ylämäessä saattaa jäädä alle 7000.
Useasti olen varin avannut ja putsannut paikkoja jne. mutta ei kait nuo kiinan liukurullat ole vain kestäviä. 0.2g per rulla on lähtenyt painoa keskimäärin pois jo.
Kohtuu hyvin se silti menee noilla rullilla mutta eipä ole kierrostenrajoituksen poistosta apua jos ei kierrokset nouse yli sen 7500 kiihdyttäessä.

Koitin myös 5.5g rullia ja sitten taas kiekat nousee helposti 8500rpm tasolle mutta silloin huomaa jo persdynolla, ettei vehje kuitenkaan kulje sen paremmin. Huutaa vain.
5.7g rullilla taas ei päästä kuin 7500rpm kohdille ja veto on about samanlaista kuin 6g liukurullilla.
3x5.7g + 3x5.5g taas antaa sellaiset 8000-8100rpm maksimissaan mikä kuullostaa hyvälle ja vetokin on aika hyvä mutta mistään ei saa 5.6g rullia oikein ja haikailen vielä noiden 6g liukurullien alkuajan kiihdytysten perään kun tuntui, että vehje lähtee kuin sormi takamuksesta ja kulkee ylämäet todella hyvin.

5.0g liukurullat ja 1500 vp-jousen laitoin vielä tilaukseen ja ajattelin testailla lisää.

Kuvia liukurullien kulumisesta (koitin vähän hiomapaperilla tasoitella testin vuoksi noita myös):

Sanokaas viisaammat kumman käynnistyvarirattaan laittaisitte näistä paikoilleen:

-Zone-

Käynnistysrattaan hammastuksen sijaan tutkisin ennemmin sitä lautaspintaa. Hammastus ottaa bendixiin kiinni mopon koko elinaikana vähän. Lautaspinta taas hihnaan kokoajan eikä se kumiremmi kovin kovaa tekoa ole. Naarmut yms. lautaspinnassa toimii santapaperina.

jwalk

Onkos sulla ihan vakivarin kupissa nuo liukurullat? Omasta kokemuksesta toimii kyllä paremmin ns."virivariaattorissa". Loivemmat rampit. Mulla on nuo 6g liu'ut Koson varissa, mutta esim. Virijavaran virivari näyttää ja käytännössä toimiikin aika lailla samalla tavalla.

Kinkster

Vakiovarissa ovat juu. Pitääpä laittaa sellainen virivari tilaukseen ebaysta.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 06.06.15 - klo:11:00
Käynnistysrattaan hammastuksen sijaan tutkisin ennemmin sitä lautaspintaa. Hammastus ottaa bendixiin kiinni mopon koko elinaikana vähän. Lautaspinta taas hihnaan kokoajan eikä se kumiremmi kovin kovaa tekoa ole. Naarmut yms. lautaspinnassa toimii santapaperina.

Tsek. Näin teinkin mutta ajattelin varmistaa, että onko noilla hammastuksilla isoa merkitystä. Tattis infosta.

Kinkster

Koson "performance" vari saapui.

(klikkaa suuremmaksi)

Rampeissa ei ole sellaista pykälää kuin vakiovarissa. Vähän rosoisuutta pinnassa havaittavissa.

(klikkaa suuremmaksi)

Rullakupin kannessa on joku ihme teflonpinnoitus;

Joka muuten kuoriutuu heti pois. 1km ajoin ja vaihdoin rullia niin 30% oli jo lähteny pinnoitteesta kävelemään ja sitä mössöä sai putsata varista pois.

Mutta lopputulos oli se, että 6g liukurullilla ja racevarilla nousee kierrokset aivan liian korkealle. 8900rpm käynyt parhaimmillaan kiihdytyksessä mittarilukemat. Vauhti ei kuitenkaan päätä huimaa vaan kone vaan huutaa huutamistaan. Vaatisi varmaan 7-8g liukurullat tuolle varille.

jwalk

Jännä juttu, toisella toimii,toisella ei...Mullahan tuo sama vari ja juurikin 6g liukurullat. Takana sitten virivaran sininen vastapainejousi ja "sport" voimansiirtolevy
Paikalta lähtiessä kierrokset hyökkää, mut sit alkaa kiihtymään ripeästi. kierrokset 6500-7000 50 mittarivauhdissa, siitä jos kääntää tupin nurin,niin reiluun 8000 hyppää jengat ja hyvin lähtee.
Kierrokset siitä pikkuhiljaa nousee, 9000 kierrosta kun on, niin vauhti reilusti yli 80, mittarin mukaan siis. Kokeilin 7g liukuja, mutta tosta A9 nokasta ei saanu täyttä potentiaalia silloin.
Mutta olen itse tyytyväinen, enkä tiedä mitä tästä lähtisin muuttamaan
Niijoo, 17% pidemmät perävälit olen tuohon laittanu

Kinkster

No sulla on kaikenlaista muuta härpäkettä jo vaihdettu niin niistä ne erot kai sikiää.

Mulla odottaa tuossa sininen vp-jousi kanssa kaapissa. Ebaysta tilattu ja pitäisi kait olla 1500 rpm. Tarvitsen vain tavan avata kytkinkellon 14mm mutterin jotenkin. Lattaraudasta ajattelin lukitteen väsätä jossain välissä.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 21.06.15 - klo:10:31
No sulla on kaikenlaista muuta härpäkettä jo vaihdettu niin niistä ne erot kai sikiää.

Mulla odottaa tuossa sininen vp-jousi kanssa kaapissa. Ebaysta tilattu ja pitäisi kait olla 1500 rpm. Tarvitsen vain tavan avata kytkinkellon 14mm mutterin jotenkin. Lattaraudasta ajattelin lukitteen väsätä jossain välissä.
Monet saaneet auki jarrukahvan lukitsemalla, vaikkapa nippusiteellä ja lenkkiä vasaralla paukauttamalla. Joku tais käyttää harjanvarttakin takapyörän välissä..
Itse käytän kotona bilteman verkkosähköistä pulttipyssyä, tai työmaalla verstaan paineilmaista

purgiaali

Minä olen tuota takavarin mutteria avannut lyömällä 14mm lenkkiavainta 17mm lenkkiavaimella.  ;)

Samalta näyttä valujälki minunkin koso variaattorissa. Rullien rampeissa on hieman myös kaarevuutta niin että rullat osuu vain reunoistaan rampin pohjaan. Sellainen pieni huomio vielä että kiinalainen oli variin rasvaisilla käsillä laittanut rullat ja se näkyi hyvin oransseissa rullissa.

Jahas keli onkin tänään parempi. Menempä tästä kurkkamaan miltä oma vari näyttä sisäänajon jälkeen.

Kinkster

Voin kuvitella, että sen mutterin saa auki noillakin konsteilla mutta mites sitten sen saa kiinni kunnolla ettei mutteri lähde lentoon vauhdissa?

purgiaali

Sellaista noin viittä reipasta iskua lenkkiavaimesta toiseen olen pitänyt  kiristysmomenttina ja saman verran on avatessa saanut hakata aina aukipäinkin. Hyvin on pysynyt.

Kinkster

Ootko samanaikaisesti mitenkään lukitellut sitten sitä kytkinkellokompleksia vaan vain hakannut?

-Zone-

Ei ole mullakaan lähtenyt. Käsin olen kellosta kiinni pitänyt ja avaimella vaan kiristänyt.

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 21.06.15 - klo:14:57
Ootko samanaikaisesti mitenkään lukitellut sitten sitä kytkinkellokompleksia vaan vain hakannut?
Ei tarvetta lukitukselle. Kytkinkellon massa riittää hyvin iskukiristykseen.