Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX50 4t4v takarengas

Aloittaja EEKI, 20.02.16 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Palosella

Ja jos ei ole kompuraa ja on huoltoasema lähellä, voihan sen käydä tekemässä siinä pihalla. Ei tommonen pikkunakki räjähdä paikoilleen ollenkaan niin kovaa kun auton rengas  ;D

Coastside

Parin litran kaksisuunaisella patjapumpulla ehtii myös kun on valmiudessa hei kun possauttaa. Sen suuttimen voi jesarilla teipata venttiiliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jkarha

Mistäs ostelette renkaanne?   

Voisin parikin rengasta tilata tai hakea, jos näköjään vaan 7000 ja risat km kestää LX:n takarengas.

Ja vielä jos jollain on suositusta mikä rengas kannattaa Vespaan laittaa? Muutoin laittanen samanlaisen mikä siinä olikin.

Edit: kurkkasin että joku sawa monsum on tuo vanha rengas

Vespa LX50 4T4V 2013

Jkarha

Kertokaas asiantuntijat minkä takia mun takarengas on kulunut tuolleen toispuoleisesti:
http://aijaa.com/arrVj6

Kyllä se vissiin on rengasostoksille mentävä kun meinasi eilen märällä asvaltilla liikenneympyrässä alta lähteä.

Michelin City Gripin ajattelin laittaa tilalle, onko kellään kokemuksia siitä?

Vespa LX50 4T4V 2013

PappaSkootteri

Kuvasta ei näe onko samainen kuluminen koko renkaassa vai onko kulumaa läikikkäin?
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Jkarha

Koko rengas on toiselta puolen kulunut enemmän.
Joku sanoi että johtuisi teiden kallistumasta, mutta en ole ainakaan aiemmin tuollaista ilmiötä huomannut.
Vespa LX50 4T4V 2013

Coastside

Vasemmalle käännyttäessä annetaan enemmäm kaasua koska käännös on louvempi. Se kuluttaa rengasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Tokihan tiet kallistettuja ovat, mutta ei ainakaan itselläni ole tuolla tavalla renkaat kuluneet. Kulumaero on vielä noin selkeä. Hmmm.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Liian pienet rengaspaineet ainakin aiheuttaa epänormaalia kulumista. Ei ole liioiteltua tarkastaa rengaspaineita 3-4 viikon välein. Kumi kun ei ole täysin tiivistä, niin rengas tyhjenee ajan mittaan, vaikka ei varsinaisesti vuotaisi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

liian pienet rengas paineet eivät kuluta rengasta vain vasemmasta reunasta...  :o
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Jkarha

Voiko olla että rengas pyörisi jotenkin väärässä kulmassa?  Mutta ei kai se ole mahdolista, tämähän on Vespa  :)
Nevermind, lähtee nyt mopo-sportiin hakemaan uuden kumin vanteeelle.

Vespa LX50 4T4V 2013

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 05.07.16 - klo:17:38
Kertokaas asiantuntijat minkä takia mun takarengas on kulunut tuolleen toispuoleisesti:
http://aijaa.com/arrVj6

Kyllä se vissiin on rengasostoksille mentävä kun meinasi eilen märällä asvaltilla liikenneympyrässä alta lähteä.

Michelin City Gripin ajattelin laittaa tilalle, onko kellään kokemuksia siitä?

Pienellä paineella ajettu, koko käyttöiän, vasemmalle kallistaminen on ainakin minulle, oikeakätiselle,
luonnollisempaa, varsinkin liikenneympyrässä.
Aja vastakin liikenneympyrässä vasemmalle kallistaessasi varovaisesti  ;)
ympyrässä on useinkin mm. hiekkaa ja muita epäpuhtauksia.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Jkarha

Myönnän ettei ehkä riittävän usein ole tullut paineita tarkisteltua.  Täytyy pitää uudesta michelinistä parempaa huolta.
Vielä olis pari momenttia haussa, oletan että jotain 120 Nm  tuolle pyöränmutterille mutta mites se pakoputken liitos ?
Tuntui ettei kovin lujaa ollut kiinni. Joku kupariprikka siinä näytti myös olevan välissä mitä minulla ei ole vaihtaa toista tilalle,
meneekö kovinkin pieleen ?

Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Onkos yksi iskari vain takana ja moottorin kiinnityspuslat miten kuluneet ?
Ite laitoin Bellaan POM:ista sorvatut puslat kun alkoivat ne entiset kumiset kuoleentumaan ja mopon takarengas oli selkeesti vinossa ajaessa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jkarha

Ei siinä tunnu mitään klappeja ja vaikea kuvitella että rengas voisi olla noin vinossa.
Ilmanpaineita meinasi myös mopo-sportin tyyppi, voi kuulemma kulua eri tavoin.  Enhän minä ole kuin ehkä kerran kesässä paineet tarkistanut.
Yhä kiinnostaa porukan rengaskokemukset jos kellä näitä mopovespoja on.  Minä kerron myöhemmin millainen on tuo Michelin City Grip.
Sawan ensiasennusrenkaalla mentiin melko pitkälle 8140 km ja olis varmaan mennyt pitemmällekin jos ei olis käynyt tuota
kulumishommaa.   Sawan eturengas on yhä hyvässä kunnossa.

Vespa LX50 4T4V 2013