Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

baotian rebel49 BTM bt49qt-12d45 tietoutta

Aloittaja joni_k, 09.09.15 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

joni_k

periaatteessa toihan vois olla hyvä. mulla on tossa kompuran säiliössä suoraan pikaliitin kun ahisti pulttipyssyä ne säätöventtiit yms. ei olisi paha rakentaa. onneks ei noita rengas hommia joka vuosi tehdä toivon mukaan joten voi olla että jää vaan ajatus asteelle koko homma.. ;D

Nuukailija

Noissa rengaspistooleissakin on eroja, mulla on kaksi ollut ja eroa siinä renkaan täyttönopeudessa noin 50%, siis todella huomattava ero.

7-star kumiakin sai lytistää, ennen kuin lähti tuolla huonolla pistoolilla nousemaan.

joni_k

juu'u vanteiden piti olla niinku plug and play mutta ei se sit ollukaan ihan niin helppoa..  ;D mittarinpyöritin ei aluksi näyttäny mitään kun kokosin. siis kaikki on ok mutta ne väkäset mitkä ottaa vanteeseen kiinni  eivät ylettyneet koloon. piti purkaa koko pyöritin ja vääntää ne väkäset ulospäin niin sitten alko toimimaan. toinen vika on toi kiinalaisten tarkkuus. siis etujarru sylinteri näytti että se menee ihan niinkun pitää mutta toinen pultti ei sitten mennykään kun levy otti satulan pohjassa olevaan tappiin kiinni.  no aikani mietin että mitä tekisi ja porasin sitten toisen reiän isommaksi joka on iskaritolpassa. nyt tuntuu toimivan ja ei ota satulakaan kiinni. ihan parista millistä kiinni oli.

joni_k

Täytyy kirjata tänne että kansi läpätty ja normaalia kulumaa männässä. Erehdyin laittamaan pakotiivisteen väärinpäin. 50km ajoa ja alkoi putki vuotamaan. Lopputuloksena jäljellä oli vaan se metalli rinkula. kaikki tiivistemassa palanu pois ;D mustat jarrunesteet vaihdettu uuteen ja uusi varihihna laitettu. Täytyy mitata se vanha meinaan tolla gatesin hihnalla kulkee melkein 5km/h lujempaa.

Coastside

Pakoputken tiiviste kannattaa liimata kanteen silikonilla niin se kestää siinä vaikka kuinka kauan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Veikkaan että tässä tapauksessa ei olisi auttanut silikoni.  Väärinpäin kun sen laittaa palaa tiivistemassa taivaan tuuliin :D

Nuukailija

Autoilun ajoilta mulla on vielä reilusti tuota pakoputkitahnaa, sitä olen laittanut tiivisteeseen molemmin puolin ja myöskin pakoputkeen, kun sitten vetää kiinni ja käyttää kuumaksi, niin ei ala vuotamaan.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 18.10.15 - klo:17:05
Autoilun ajoilta mulla on vielä reilusti tuota pakoputkitahnaa, sitä olen laittanut tiivisteeseen molemmin puolin ja myöskin pakoputkeen, kun sitten vetää kiinni ja käyttää kuumaksi, niin ei ala vuotamaan.
Mä teen samoin. Joissain putkissa on laippa jotta pelkän änkän saa pois putkesta. Niihin on ihan turhaa ostella tiivisteitä. Pakoputkitahna ajaa asiansa hyvin.

pera8x

komppaan edellisiä. pakoputki tahna, tai millä nimellä se nyt sitten kullakin valmistajalla on, niin toimii hyvin. tiivistää pakoputken ja kannen liitokset ja kaikki muutkin kuuman puolen liitokset. autokäytössä kestää myös turbon ja pakosarjan välissä. yhtä hyvin toimii crc:n, kun piiltemankin tavara.

joni_k

ite kyl tykkään käyttää noita laadukkaita kiinalais tiiviste rinkuloita.  ei kiinnosta alkaa putsaamaan kannesta mitään liimamössöjä.. ;D

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.10.15 - klo:18:31
ite kyl tykkään käyttää noita laadukkaita kiinalais tiiviste rinkuloita.  ei kiinnosta alkaa putsaamaan kannesta mitään liimamössöjä.. ;D

Ei se ole mitään liimamössöä, lähinnä märkää savea, joka siis kovettuu, sitten jos haluaa aukaista, niin on helppo tökkiä pois se kuivunut tavara, ei liimaudu kiinni.

Kinkin tiiviste mullakin on, päällystän sen vaan tuolla tökötillä ja ei tarvitse jännittää, että pitääkö vai ei.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 18.10.15 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.10.15 - klo:18:31

Ei se ole mitään liimamössöä, lähinnä märkää savea, joka siis kovettuu, sitten jos haluaa aukaista, niin on helppo tökkiä pois se kuivunut tavara, ei liimaudu kiinni.

Kinkin tiiviste mullakin on, päällystän sen vaan tuolla tökötillä ja ei tarvitse jännittää, että pitääkö vai ei.

juurikin samoin toimin ittekkin.

joni_k

kirjataan muistiin. oon kyllä muissa otsikoissa jo näitä kirjotellukin. eli kaasari alkoi vuotamaan kiihdytyspumpun o-renkaan takia joka oli syöpynyt. tappelujen jälkeen koko kiihdytyspumppu otettu pois käytöstä ja 88 suutin laitettu. toimii paremmin ilman koko pumppua.
variaattori on kerran purettu. voimansiirtolevy jumittaa yhä ja iso pykälä jää päälle.

sit ajattelin jos joku kärsii samasta eli kurasta moottoritilassa niin mun ratkaisu on tässä. ei kaunein mutta toimii. moottori pysyy puhtaana eikä alkukäyräkään ole ruostunut kun tää suojaa.

joni_k

eipä oo tullu päiviteltyä tätä yhtään..mittarissa on nyt 8700km jos ei ihan väärin muista. moottori tullut vaihdeltua tossa 400km kilometriä sitten kun kampiakseli meni entisestä.mulla oli 72 vai 73, no ihan sama, kiinni ja ilmeisesti meni sen takia. tosin eipä se pannu vakio osilla paljoa enempää tehoa tuonu tohon 63 verrattuna.  ostin tapiolta moottorin ja laitoin 63 pannun siihen. alkuperäinen moottori on korjattu uudella kampiakselilla. en oo kylläkään päässyt testaamaan lähteekö käymään. variaattorin  hihnoja oon vaihdellu useampia tässä välissä ja imukaulan viime syksynä kun oli halkeillut, josta tulikin mieleen kun eilen katoin venttiilit että taas on halki imukaula..   >:( kestä vuottakaan näköjään. ajoon vaikuttavia vikoja ei ole ollut sen kummemin. sivukatteissa kummaltaki puolen menny kiinnike poikki, en tiedä johtuuko ihan huonosta muovista vai ilkivallasta. ainakin kerran potkittu tai muutoin kaadettu tuolla parkkiksella kumoon.. >:( ja sigman mittari pöllittiin jo viime syksynä ehtiny kuin kaks viikkoa olla pihalla. uusi vähemmän ajettu samanlainen peli ois mielessä, mutta ei nyt kannata jos kerran paskaks hakataan vanhakin ja kilometrejä ei pahemmin tule, eikä tossa oo tosiaan vikoja miks vaihtaa, ellei runko kohta mene poikki jostain..  ;D aika rasituksella on ollut katukivetyksien ja töyssyjen takia vs entisessä elämässä nieli vaan sileetä asfalttia ja loskaa. toi kuraläppä on kyl ollu hyvä mikä on kuvassa. ainiin, pakoputkessa on jotaki alumiinihässäkkää se loppupää joka on pop niiteillä kiinni, niin niitit löysty. porasin uudet reiät ja laitoin uudet niitit on pysyny kasassa ja ei rämise. bensaletkut,ylivuoto ja bensahanan letkun vaihdoin motonetin keltaseen letkuun. vanhat alko halkeilemaan. etulokasuojan kiinnikkeet lohkeili, ilmeisesti tärinästä ja rasituksesta talvella. patenttinauhalla korjattu.

joni_k

Täytys varmaanki kunnostaa ja huoltaa tämä peli pidemmille työmatkoille. Matka-ajo asetukset hyvä nopeus ja matalat kierrokset.  oon miettiny sitä seiskakymppistä taas ja tossa virivaralta tilattava vissiin tilattava. Samal uusia imukaula,variaattorin vastapainejousi ja kansi kunnostaa. Rullia ei näköjään virivaral oo oikein.En raaskinu sitä 69mm kantta tilata tuol muualla siitä kirjoittelin.