Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kuinka pitkälle Vespa 4t 4v pääsee?

Aloittaja EEKI, 24.08.15 - klo:12:13

« edellinen - seuraava »

EEKI

Käytän otsikon ajopeliä työmatkoihin ja kilsoja tuppaa kertymään vuodessa viitisen tuhatta. Kuinka paljon tuolla uudella neliventtiilimopolla kerää kilometreja kohtuukustannuksin? Huollot tietenkin hoidetaan venttiilinsäätöineen asianmukaisesti. Missä vaiheeessa alkaa kaivata uusia moottorinlaakereita tai muuta työläämpää ja kalliimpaa korjausta. Ajaako yli 30000 km?

Coastside

Riippuu ajatko kurakelit ja lumikelit. Ei niin moottorin kannalta vaan jarrujen, vaijereiden, iskarken ja pyöränlaakerien. Moottorin suhteen 20000 on jo reippaasti ja kannattaisi vaihtaa se ennen sitä koko ajopeli. Itse tehden olisi kannattavaakin elvyttää sitä mukaa kuin hajoaa, mutta korjaamohinnoilla ei.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

en vespasta sen kummemmin tiedä, mutta mopon männälle on aika paljon tuo 30 000 kilsaa, vaikkakin on nelitahti. käytännössä, kun ajetaan kokoajan täyskuormitus päällä, eli kaasu pohjassa. kyllä se sitten lopulta väljistyy ja alkaa huomaamaan tehojen ja öljyn hävikkinä. laakerit 4 tahdissa yleensä kestää melko pitkään. 30 tonnia on jo itsessään mopolle ihan kiitettävä lukema, mikä on kylläkin täysin saavutettavissa jos vaan huoltaa hyvin. kaikenhan rikki saa väärällä käytöllä ja huollot laiminlyömällä.. veikkaisn, että pari kymppiä nyt ainakin pääsee ilman sen suurempia remontteja. variaattorin kuluvia osia, jarrupaloja, renkaita ja muuta kuluvaa varmaan joutuu vaihteleen, mutta nehän tsekataan huollossa muutenkin.

pugt200

Nettimotosta, eikä Saksan vastaavalta sivulta löytynyt yhtään 4T Vespaa, jolla olisi ajettu yli 20.000 km. Mopon Pari 50 cc 2T skodea oli 30 - 40 tkm välissä. Oman Speedfightin huoltokirjassa oli viimeinen merkintäpaikka 65.000 km kohdalle.

Jkarha

Mulla sama tilanne kuin EEKIllä, kilsoja tulee vähintään 5000 km / vuosi. 
Toisaalta vasta 6000km mittarissa.
Eiköhän me muutaman vuoden kuluttua kaiveta tämä ketju esiin niin porukka hiljenee   :D

Vespa LX50 4T4V 2013

pugt200

Piikeillä näyttää ajetun max n 70.000 km nettimoton tarjonnan perusteella.
http://www.nettimoto.com/honda/xl/1897455

pera8x

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 24.08.15 - klo:15:49
Piikeillä näyttää ajetun max n 70.000 km nettimoton tarjonnan perusteella.
http://www.nettimoto.com/honda/xl/1897455

mun ex kiinanskootterilla oli ajettu muistaakseni 20 tonnia, eikä siitä oltu konetta avattu. huollettu kylläkin. kaverin mutsi sillä oli painellut meneen pitkääkin matkaa. itte sitten vaihdoin siihen isomman pytyn, niin olihan se mäntä jo aika ruskea ja vähän naarmunenkin. pytty oli, kun ois peiliin katsonu.

tuolla huollossa kun olin hommissa, niin siellä näki jonkin verran yli 100 tuhatta ajettuja prätkiä. pääasiassa kustomeita, tai isoja matkapyöriä, mutta jotain kyykkyjäkin oli aina välillä. vanhoja cbr:iä ehkä enimmäkseen noista kyykyistä. koneet noissa kiukkusemmissakin peleissä tuntuu kestävän, mutta kaasarit kuluu niin sohloiksi, että alkaa tuleen käyntihäriöitä.

jos kattelee autoja, niin kovin monilla merkeillä ei ole ajettu yli 600 tuhatta. mersuja ja joitain muita löytyy 700tkm, joitain jopa yli miljoonan ajettuja. miksi muita, kun mersuja ei ole juurikaan kunnolla yli puolimiljoona ajettuna? kaikki on mittaristaan ruuvvattuja saksan tuonteja?, tai sitten sen verran surkeita, että niillä ei vaan pääse niin pitkälle. vaikea uskoa, etteikö pääsisi, kun mulla nyt alla elämäni eka pemari ja 520tkm mittarissa, eikä moottorin toiminnassa mitään vikaa ja muutenkin tuntuu toimivan. ainakin vielä... kop kop. mun kokemuksien mukaan mersut kestää kyllä muuten kohtuu hyvin, mutta koppa niistä mätänee ympäriltä. yhden mb:n kohdalla lakkas into hitsaamiseen ja maalaamiseen vähän yli 700 tuhannen kohdalla ja pääty siitä sitten varaosa-autoksi ja lopulta paaliin.

pikasella tutkailulla nettiautosta, niin tällä hetkellä yli 600tkm ajettuja mersuja on 133, pemareita 3 ja muita merkkejä 0 tai siinä kolmen nurkilla. raskas kalusto on pois tuosta. muutama sprintteri näytti olevan seassa, en jaksanu kattoo onko pakuja vai kuorma-autoja. ne kun voi olla kumpia tahansa.