Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Staattori

Aloittaja Matteuss, 15.08.15 - klo:17:41

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Käykö aeroxiin 12-käämisen staattorin tilalle 6-kääminen?
Vanha staattori anto 0.01volttia puolalle eli ei taida ihan kunnossa olla?
Tilasin tietämättömänä käytettynä staattorin,jossa on 6käämiä.. Ja aukasin nyt oman roxini vauhtipyörän ja sieltä paljastui siis 12-kääminen staattori.
Vinkkejä/apua miten tässä nyt toimisi?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 15.08.15 - klo:17:41
Käykö aeroxiin 12-käämisen staattorin tilalle 6-kääminen?
Vanha staattori anto 0.01volttia puolalle eli ei taida ihan kunnossa olla?
Tilasin tietämättömänä käytettynä staattorin,jossa on 6käämiä.. Ja aukasin nyt oman roxini vauhtipyörän ja sieltä paljastui siis 12-kääminen staattori.
Vinkkejä/apua miten tässä nyt toimisi?

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=32.msg105440#msg105440
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Ei staattori anna puolalle mitään, eikä vikaa siinä välttämättä edes ole.
Mittaa vaihtovirta-alueella mitä sytytyskäämistä tulee ulos kun starttaa.

konenikkari

Kaksitoista tolppasessa staattorissa ei ole ollenkaan sytytyskäämiä.
Muuten samaa mieltä, vika on muussa kuin staattorissa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Staattorilta tulevat jännitteet kun silti mittaa, selviää tuleeko sieltä jännitettä.

Matteuss

Voiko vika olla sitten virtalukossa? vai missä?

konenikkari

Onko sulake ehjä ja akussa virtaa, cdi boxille pitää tulla 12V.

Matteuss

Sulake ehjä ja akussa virtaa, cdi-boxille tulee 13,7v suunnilleen eli saman verran kuin akussa on voltteja.
virtalukossa ei oo ainakaan vikaa.

konenikkari

Elikkäs, tulppa, tulpan hattu,sytytyspuola tahi cdi on särkynny, toki voi myös temppuilla pick-up kela.
Kerro vielä vähän, taustoja. sammuiko mopo kesken ajon, vaiko ilmestyikö ko. vika jonkun toimen yhteydessä?
Kastuiko esim. pick-up.kela vesipumppu vuodon yhteydessä, pahastikin.
Ja onko pick-up kela nyt n. 0,5mm etäisyydellä, vauhtipyörässä olevasta klompista.

Matteuss

Aluksi meni vesipumpusta stefa. stefan mennessä alko mopo ajossa sammuilemaan. No, vaihdettiin koko vesipumppu sinne ja sen jälkeen sama jatkui, vaikka puhdistettiin ja kuivattiin magneetto kokonaan(vettä oli ihan reilusti siellä vauhtipyörällä ja muutenki siellä kammiossa). Sen jälkeen toimi vielä vähän aikaa jotenkin(sammuili kesken ajon) ja nyt ei tapahdu mitään enään. Maadotukset kunnossa, puolan,startin ja akun. tuosta pick-up kelasta en tiedä mithään, voisin sen katsoa kunhan koulukiireiltä ja muutenkin muilta hommilta kerkeää...

Matteuss

Ei löydy vikaa ei, vaihdoin äskettäin puolan,tulpan,tulpanhatun ja cdi on vaihdettu aikasemmin, ei mitään vaikutusta, akussa on virtaa ja kaiken pitäs olla kunnossa. Missä kipinä? >:(
edit: sulake kunnossa myöskin..
Melko myyttinen alkaa olemaan tämä laitos:((

Coastside

Minun skodesta katosi kipinä kun tulpan johto oli huonosti kiinni puolassa. Kytke ledi oikein päin sen johtoihin jotta näet tuleeko sieltä mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 21.08.15 - klo:15:18
Ei löydy vikaa ei, vaihdoin äskettäin puolan,tulpan,tulpanhatun ja cdi on vaihdettu aikasemmin, ei mitään vaikutusta, akussa on virtaa ja kaiken pitäs olla kunnossa. Missä kipinä? >:(
edit: sulake kunnossa myöskin..
Melko myyttinen alkaa olemaan tämä laitos:((

Pistä kiinni kaksi johdinta, johtosarjan puoleisiin pick-upin liittimiin ja kytke niihin, varmasti toimiva, polkupyörän dynamo,
Siis toinen johdin dynamon rungosta ja toinen dynamon virtaliittimestä.
Kytke virta päälle avaimesta, älä käynnistä.
Katso näkyykö kipinää, pelkästä puolan johdosta, ilman tulpanhattua, kun pyörittelet käsin sitä polkupyörän dynamoa ;-)
Kuulostaa ehkä hassulta mutta, tuolla toimella selviää, onko pick-up kelasi rikki ;-)

Matteuss

Kuvat voisivat hyödyntää sillä en ymmärrä paljon mitään tuosta:) dynamo löytyy ja aukasen sitten staattorin jossain vaiheessa tätä päivää..

konenikkari

Ei kait sitä staattoria tarvi aukaista, eikös se pick-up kela löydy staattorin ulkopuolelta.
Ja kyseiset johtimet liennee väriltään musta/valkoinen ja toinen valko/punainen?