Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jäähdytysropelleista

Aloittaja jwalk, 21.04.15 - klo:15:54

« edellinen - seuraava »

jwalk

Noniin, meinasipa turahtaa kakka pöksyyn kun olin aamulla töihin saapumassa..
Viimeisestä risteyksestä kiihdyttäessä kuului jumalaton räsähdys.
Pysähdyin  ihmettelemään, kone käydä rötkötti normisti,mutta..
Vauhtipyörä meuhkas paljaaltaan, pultit törröttäen, katsoin tulosuuntaan,niin tiellä 20m matkalla mustaa ja sinistä muovisilppua.
Oli virivaran ropelli räjähtäny ja vieny kopankin mennessään  :o
Onko muilla hajonnut? Mikä ois parempi vaihtoehto "hieman piristettyyn" koneeseen?
Vakioropellin jäähdytyskyky kesäkuumalla arveluttaa...

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 21.04.15 - klo:15:54
Vakioropellin jäähdytyskyky kesäkuumalla arveluttaa...
"Vakiopropelli" on tuo oikeanpuoleinen, mutta mulla oli yhdessä koneessa vakiona tuo vasemmanpuoleinen. Eli kannattaa olla tarkkana sen "vakionkin" kanssa. Itse en koko asiaa ensin huomioinut ja mittailuja tuli silloin tehtyä tolla vasemmanpuoleisella ja sillä puhallusvoimakkuuden ero virivaratuulettimeen oli varsin marginaalinen.

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.09.14 - klo:13:12
No niinpä tietenkin.. Tuuletintestin tämänhetkiset tulokset voitte unohtaa.
Olisihan se jo pitänyt oppia, ettei kiinalaisilla ole mikään stantardia. Ei mikään. Lista kinkkiskoottereiden eroista kasvoi taas yhdellä. Nämä vakiotuulettimet ovat molemmat saman ikäisistä ja saman mallisista skoottereista. Vilkaiskaapa siipikulmaa..

Jos kiinnityspulttien pysymisessä on ongelmia, niin pistä pisara kierrelukitetta.

jwalk

Lukitetta käytetty ja pultithan holkkeineen oli ainoastaan vauhtipyörässä ropellista jäljellä..

-Zone-

Mulla on omassa tuo virivaran propelli ollut kiinni viimekesästä. Hyvin tuo on mulla pysynyt. Siihen irtoamiseen voi olla monta syytä. Ainakin se muovilaatu tuntuu käsissä aika hauraan oloiselta. Valmistusvirhekään ei ole järin ennenkuulumaton asia kiinanromuissa. On omallekin kohdalle osunut yhtä ja toista. mm. takavanne josta lähti kahvimukin kokoinen pala ajossa hevon kuuseen tasasella asfalttitiellä ilman kontaktia mihinkään. Toisaalta matkaa oli kotiin enää vajaa kilometri ja varavanteita oli silloin 5kpl niin ei se kerennyt juuri edes vituttaan.

:) https://youtu.be/2kakqdrp_-o

jwalk

Heh joo! En muistanukaa tota Joren mokaa. Ton perusteella turha huolehtia jäähdytyksesta, ei sälli pahemmin vakiovireillä vissii ajellu

jwalk

Noniin, nyt sitten mureni virivaran ropelli toisen kerran  >:(
Toivoin, että se eka oli maanantakappale, mutta taas ajotielle jäi vana sinistä ja mustaa muovisilppua.
Vakioropelli kiinni ja saapi ny sitte ollakin.
Pienillä kierroksilla räsähti, ei muita vaurioita ku ropelli ja koppa. Siististi oli joka siipi juuresta poikki, keskiö ehjä.