Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mystinen sähkövika

Aloittaja A_sentaja, 18.10.14 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

pekpel

Koska  sähvöt on ducatista, kolmannessa viestissä niin mainittiin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Siis onko johtosarjakin ducatista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.10.14 - klo:13:32
Koska  sähvöt on ducatista, kolmannessa viestissä niin mainittiin..

Ihan selvyydeksi,staattori cdi ja puola on ducatin.loppu generikin omaa...homma pelasi helteille asti hyvin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pekpel

Lämpö on siis pääsyy miksi tulee ylimääräistä sähkökuormaa joka polttaa sulakkeen..
Lähetääs purkaan pakkaa toisella tavalla..
Mitkä on tunnetut viat jotka ilmenee vain lämmön kanssa ?
Eristevika: Käämeissä ja johtonipussa
-Eli puolassa kuuma tekee sen että ei tuu kipinää kun eristeet alkaa vuotaa..
-Staattorissa ymmärtäisin tuo saman vian jos loppuu lataus kuumana, tosin voi kusasta viallisen säätimen kautta sähvöt maihin..
Eli tarttis olla risa jänniteensäädin ja staattorin käämitys yhtäaikaa..

Mietitään lisää..

EDIT:

Johtonipun vian saa melko varmasti selville eristevastusmittarilla..
Sehän syöttää noin 400 volttia ja mittailee liriseekö eristeistä.. Kivasti kynsissä tuntuu kun säheltää tän kans ja koskee mittapäitä kesken mittauksen..
Hommaa lainaan joltain sähköfirmalta ja saisit suljettua vianhausta ainakin piuhat..

A_sentaja

Ducatissa on puola cdi intergoitu,kone lähtee tulille ja kukkuu..mutta sulake jonka takana on valot ja töötti sekä vilkut pamahtaa heti kun avaimen kääntää on asentoon,nyt pakkasella ei ole edes sulake kiinni ja toimii normaalisti,hetken aikaa... Ja mulla on mittarit sähköjen mittaamiseen.. Edelleenkin katson akkua pahalla silmällä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Mistä näppylästä se on sammunut modauksen jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.10.14 - klo:15:14
Mistä näppylästä se on sammunut modauksen jälkeen.

Tehtii sille ns tappokatkaisija enskatyyliin. Eli napista sammuu.

pekpel

Mitäs jännitteet on kun sulake kosahtaa ?
Koskas kokeilet toisella akulla ?

A_sentaja

akun normaali lepojännite 13,2 edes kiksiin ei kosketa...maanantaina kokeillaan toisella akulla,oletin tosin nykyisen olevan kunnossa koska 6kk sitten uusittu..

helkama sc-r

Kun sulake palaa, vika on tietysti sulakkeen jälkeen, eikä akussa.
Lämmetessään tilttaava puolijohde esimerkiksi jännitesäätimessä löytyy kun mittaa lämpimänä missä on oikosulku.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 18.10.14 - klo:16:00
Kun sulake palaa, vika on tietysti sulakkeen jälkeen, eikä akussa.
Lämmetessään tilttaava puolijohde esimerkiksi jännitesäätimessä löytyy kun mittaa lämpimänä missä on oikosulku.

Tänään testattiin peliä ilman sulaketta,valot ja mittaristo toimi normaalisti. koneen ollessa kylmä..häiritsevä seikka on se ,että nuo on nimen omaan sulakkeen takana..mopo on noiduttu...:) kyllä mulle aikanaan opetettiin,että jos laite on sulkakkeen takana,se ei toimi ilman sulaketta...tai sitten olen missannut kykentäkaaviossa jotakin.

PappaSkootteri

Hienoa seurata sivusta kun "missikilpailu" on menossa...
Minkähän näköinen missi saadaan ;)

Tämä on kännystä lähetetty viesti
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

pekpel

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 18.10.14 - klo:14:49Ja mulla on mittarit sähköjen mittaamiseen..
Amppeerimittari kiinni..
Joskus on vaan liian pieni sulake ollu..

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 18.10.14 - klo:16:16
Hienoa seurata sivusta kun "missikilpailu" on menossa...
Minkähän näköinen missi saadaan ;)

PappaSkootteri voi vapaasti osallistua pohdintaan,minä harvoin täällä kyselen neuvoja,lähinnä annan niitä. mutta tähän ongelmaan haluaisin toisenkin mielipiteen.homma toki selviää viikolla,kun saan tuoreen akun,siihen asti on kiva pohtia olisiko syytä muualla....:)

PappaSkootteri

Noku sähköt on aina olleet hepreaa niin siksi mielenkiinnolla vain seuraan vain mielenkiinnolla...
Mekaniikka enemmän minun alaani :)

Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica