Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 50 vm.2005 varihihna

Aloittaja Tinde, 05.09.14 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

Tinde

Mulla on tosiaan otsikon mukainen Kymco. Variaattorihihnan pituus askarruttaa, on jo 3 hihnaa lyhyen ajan sisällä hajonnut. Hihnojen merkeissä on ilm eroja kulutuskestävyyden suhteen? Kone on KG10SA 12" pyörillä. Tehtaan alkuperäinen hihna on ilm. 18*9*737? Mulla on paikallaan juuri tuon mittainen hihna ja sekin on jo 2000 km jälkeen vaihdettava, niin kulunut :( . Kun laittaa uuden hihnan paikalleen, kuuluuko takavariaattorin eli kytkimen, pyöriä vapaasti? Meinaan, kun mopon laittaa käyntiin, niin takarengas lähtee heti pyörimään..Tyhjäkäynti on säädetty alas, joten ei sen pitäisi liikkeelle lähteä ? Etu- ja takavariaattorin laippojen pinnat ovat siistit, eli ei naarmuja eikä muutakaan.

helkama sc-r

Katso onko variaattorin jäähdytysilmanottoaukko tukossa ja kytkinjousi poikki.

Tinde

Ilmanotto aukossa on uusi suodatin. Tarkoitatko sitä jousta kytkimestä, mikä puristaa laipat yhteen? Takavariaattorin laippaa saa puristaa tosissaan, jos haluaa esim.hihnan laittaa paikalleen, eli ei se jousi ainakaan ole poikki :) .

helkama sc-r

purgiaali

Motonetistä saa kymcoon bando merkkisen hihnan 25€ ja siinä mitat 729 18 30

Minä ajoin alkuperäisellä hihnalla 30000

Tinde

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 05.09.14 - klo:12:58
Motonetistä saa kymcoon bando merkkisen hihnan 25€ ja siinä mitat 729 18 30

Minä ajoin alkuperäisellä hihnalla 30000

Eikö tuo 729mm ole liian lyhyt? Jo nyt tällä 737 hihnalla takapyörä pyörii heti käynnistyttyään..

purgiaali

Minun alkuperäishihnassa ei ollut mittoja merkittynä, mutta eri varmistajilla on eri tapoja hihnan pituuden mittaamiseen.

konenikkari

Dayco ilmoittaa hihnan mitaksi 743x18.
Katso ettei takavarisi lautasten juuressa ole hitsisaumaa joka syö hihnaa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Tinde

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.14 - klo:16:34
Dayco ilmoittaa hihnan mitaksi 743x18.
Katso ettei takavarisi lautasten juuressa ole hitsisaumaa joka syö hihnaa.

Tarkastin lautasen juuren, puhdas ja kiiltävä on. Ei näy ulkoisesti mitään vikaa..

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Tinde

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.09.14 - klo:18:36
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4712.0
Tuolla vastaava astetta rankempi tapaus.
Kaikki tuossa linkissä mainitut asiat olen käynyt läpi, ja en vikaa löytänyt.. Epäilen edelleen väärää hihnan kokoa. Eli, jos mopon käynnistää takapyörä ilmassa, niin kuuluuko sen takapyörän pyöriä tyhjäkäynnillä? Ja kun hihna on asennettu, kuuluuko sen olla tiukasti variaattoreiden(etu ja taka) välissä, vai saako se olla vähän löysällä?

konenikkari

En tiedä miten muissa laitteissa mutta,
omassa roxissa hihna on sopivan mittainen, ei löysällä eikä piukassa.
Jos hihnassa on selkeä esim. sentin löysä keskikohdassa, ei toimi.
Ja silloin ku mulla oli vielä keskituki takapyörä pyöri hiljaksiin tyhjäkäynnilläkin.
Pysähtyi tosin kun kädellä kevyesti jarrutti renkaasta.
Taitaa saman tehdä monet muutkin skotut.