Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tr4

Moikka kaikille. Olen uusi jäsen ja ajattelin tehdä pienen topicin moottori remontista ja virityksistä..

Kaikki alkoi, kun sain ystävältä vakio skootterin Keeway Ry6. mittarissa reilut 8000km...

Mopo toimi, kuin unelma... paitsi, että tuo 50km/h tuntui todella hiljaiselta vauhdilta... (12 vuoden moottoripyöräilyn jälkeen)
päätin siis poistaa variaattorista "prikan".. loppuvauhti kasvoi n.70km/h (alamäessä) suoralla meni 55 luokkaa.

Tilasin Narakun sport variaattorin.

tätä asentaessa tein JÄTTI MUNAUKSEN.. kiristin liian tiukalle ja kampiakselin pääty kierteet korkkas.

joten nyt tehdäänkin täydellinen kone remontti samalla kertaa. suunnitelmissa virittää mopo, mutta siten, että sylinteri tilavuus pysyy 50cc:ssä.

(VINKKEJÄ JA APUJA OTTAISIN TODELLA MIELELLÄNI VASTAAN)

tr4

Elikkäs... vaihdetaan Kampiakseli, stefat, Runkolaakerit, sylinteri, kansi, mäntä, läpät.... huoooh. noh kaikki mitä voi vaihtaa parempiin. :)

penkki pois ja tutkailemaan...

irroitettavat jutut ennen moottorin pois saantia...
Kaasari, jarruvaijeri, johdot, öljypumpun letkut ja pumpun vaijeri....

Liuotin pesu...

Tuon "swingin" akselin pois saannissa joutui muutaman tunnin hikoilemaan... oli todella jämähtäny laakerit kii akseliin...

Ainiin ja meinasin jo unohtaa... ostin myös Giannellin rekord putkiston, mutta se ei käynytkään suoraan vakio sylinteriin... pakokäyrän kulma oli pikkusen erillainen? en tiedä miksi, vaikka muka pitäisi käydä tähän.... löysin googlettamalla (KEEWAY/CPI) jonkun aiheen mitkä osat käyvät ja ei käy keewayhin... ja siellä sanottiin, että viri putket eivät käy suoraan ilman jotakin adapteria??? onko kellään tietoa tämmösestä?

Djlomsi

Onko tämä sama kopio miranellin kone ku vanhemmassa 06 matrixissa?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 06.07.14 - klo:12:42
tätä asentaessa tein JÄTTI MUNAUKSEN.. kiristin liian tiukalle ja kampiakselin pääty kierteet korkkas.
Tiedän v*tutuksen tunteen. Itse olen munannut aivan samoin.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tr4

Lainaus käyttäjältä: Djlomsi - 07.07.14 - klo:18:59
Onko tämä sama kopio miranellin kone ku vanhemmassa 06 matrixissa?

moikka.. en osaa yhtään sanoa.. luulisin, että on sama?

tr4

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 07.07.14 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 06.07.14 - klo:12:42
Tiedän v*tutuksen tunteen. Itse olen munannut aivan samoin.  :D

noh jos suoraan sanotaan, niin enemmän mua vi#¤utti, kun putki ei käynytkään. :) ja edelleen kaipailisinkin apua tuohon pakoputki ongelmaan..
A. palautanko putken kauppaan? B. mihin sylinteriin tuo putki kävisi, niin voisin ostaa sellaisen? tai C. onko olemassa jotain adapteria, jolla tuo kävisi esim narakun 50cc sylinteriin? vai käykö sellaiseen ilman adapteria narakuun?

Sillikai

Eikö tuohon keewayhin saa kuristamattoman alkukäyrän? Ainakin kuvien perusteella on alkukäyrä vaihdettavissa. Itse kokeilisin sillä ensin.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 07.07.14 - klo:20:56
Eikö tuohon keewayhin saa kuristamattoman alkukäyrän? Ainakin kuvien perusteella on alkukäyrä vaihdettavissa. Itse kokeilisin sillä ensin.

Saahan siihen mutta tolla vakioputkella aika hengetön peli vaikka mitä tekis.

Erx

Kiitoksia TR4 hyvistä kuvista ja jutusta muutenkin. Itse ostin tismalleen samanlaisen RY6:n kuin sinä ja minun keewayllä oli n. 7 tkm mittarissa ostaessani. Minä en tehnyt mitään muuta kuin tilasin easyparts:lta Giannelli Go pakoputken, mistä poistin sen metallilevyn ahdistamasta. Kulkee nyt itselleni aivan sopivasti, pysyy liikenteen tahdissa ja piruillessani pyysin vielä vaimoa kyytiin.. yllätyin että veti niinkin hyvin vaikka kaksi aikuista jöllötti penkillä.

Minähän en ole näiden kanssa touhunnut eli kaikki on käytännössä uutta asiaa. Silläpä noita sinun kuvia katselinkin uteliaalla simällä.

helkama sc-r

Eikös kampiakseliin saisi tehtyä uudet kierteet, aika iso remontti tulee muuten.

tr4

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 08.07.14 - klo:02:04
Eikös kampiakseliin saisi tehtyä uudet kierteet, aika iso remontti tulee muuten.

eihän tuo ny mikään iso juttu ole. amatööriltä n.5-6h duunia ja tuleehan varmasti kestävä ja uuden veroinen kone, kun kaikki vaihdetaan samalla.. :)
kaveri on GT-motorilla ja sanoi, ettei saa kunnon kierteitä ottamatta akselia pois.. ja jos sen pois ottaa, niin ei ole mitään järkeä laittaa vanhoja osia takas kiinni... oliskohan n.200e kunnon akseli, hyvillä laakereilla ja stefoilla.. halvemmallakin pääsee, jos ostaa halvimmat mitä löytyy.
ei ressiä... tehdään kerralla hyvä. lisää kuvia tulee, kunhan akseli laakereineen saapuu kotiin.

Coastside

Variin saa uudet kierteet rälläkällä ja kierrepakalla. Käynnistää koneen ja hiomalaikalla työstää pakalle sopivaan mittaa. Voi ensin täyttöhitsata ja hioa alkuperäiselle kierrekoolle. Jos tekee tuen rälläkälle, saa erittäin tarkan jäljen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tr4

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.07.14 - klo:12:10
Variin saa uudet kierteet rälläkällä ja kierrepakalla. Käynnistää koneen ja hiomalaikalla työstää pakalle sopivaan mittaa. Voi ensin täyttöhitsata ja hioa alkuperäiselle kierrekoolle. Jos tekee tuen rälläkälle, saa erittäin tarkan jäljen.

kuullostaa paaaaaaaaaljon hankalammalta, hitaammalta ja riskialtiimmalta operaatiolta, kuin vain avaa lohkon ja vaihtaa uuden.. ;)
toki, jos on enemmänki harrastellu tommosta ja on koneet sekä vehkeet, ni kai se noinkin suttaantuu.

asiasta toiseen... pakoputki lähti takas kauppaan.. toivotaan, että saan uuden joka stemmaa suoraan kiinni.

konenikkari

Joskus ikäviä nuo kauppiaat, jos ei ole vessapaperia, pistävät pakettiin, santapaperia 8)
Eipä silti, vilkasta mielikuvitusta vaatii useinkin sen sopivankin tarvikeputkenkin asennus.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Siis kopan aukaisu, varin purku ja akselin hiominen ja kierteen teko on moottorin avaamista ja kampuran vaihtoa hankalampaa paaaaljon. ;D Minulta menisi työstöön puoli tuntia ja koneremppaan viisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04