Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 moottori remontti + viritys

Aloittaja tr4, 06.07.14 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

xx851z

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 30.07.14 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 30.07.14 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:18
ja sitten, että jotenkin tuntui, kuin mopo menettäisi hieman tehoja sen lämmetessä?

Kannattaisikohan ajaa se uusi pytty ja mäntä ihan rauhassa sisään? Foorumilla on aika paljon juttua kakstahtien lämpöleikkaamisesta.

katsos mä haluaisin sen toimimaan täydellisesti ennen, kuin mä sillä meen liikenteen jalkoihin. ei testailu tai lähtöön pääsyn säätely tota riko.
ja toiseks jos nyt käviskin niin, että sylinteri kokisi vauriota ennen, kuin saan mopon säätöihin, niin käyn kaupassa ostamassa uuden.

Sorry, että erehdyin komentoimaan. Lupaan, ettei se toistu. Viesteistä ei oikein ilmennyt, miten pitkiä vetoja olet laitteellasi ottanut.
Kaupasta saa toki uusia sylinterisarjoja ja jopa jo valmiiksi säädössä olevia skoottereita.

emmä pahalla siis tarkoittanut. eikä ollut tarkoitus loukata.. ja on todella hyvä varotella tuosta sisään ajosta. moni ei varmasti tiedä asiasta juurikaan.

Ok. Vaakaminarelli on itsellekin tuttu moottori yhdeksän vuoden takaa. Meillä tuli sellaiseen ns. catastrophic failure (kiertokanki suli alapäästään poikki ajossa). Laitoin koneeseen uudet sisuskalut ja muistan että moottori oli yllättävän tiukka ja kävi alkuunsa melko raskaasti uudella alumiinisylinterillä vaikka oli syystalvi kun sen kasasin.

Ohessa kuvia, jos jotakuta kiinnostaa:

https://picasaweb.google.com/113283341940029013602/Vaakaminarelli
Keep the shiny side up and the rubber side down!

tr4

kokeilin ihan ohimennen ottaa putsarista kumipillin päästä pois...  sillä operaatiolla ei ollu, kuin negatiivista vaikutusta. saa liikaa ilmaa ja "booaa".
joten tutti takaisin.

konenikkari

"Laitoin koneeseen uudet sisuskalut ja muistan että moottori oli yllättävän tiukka ja kävi alkuunsa melko raskaasti"
Runkolaakereista 6204 pitäis löytyä C3 tai C4 merkintä.
Ko.laakerit on isommilla välyksillä ja soveltuu paremmin moottoreihin.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.07.14 - klo:17:58
"Laitoin koneeseen uudet sisuskalut ja muistan että moottori oli yllättävän tiukka ja kävi alkuunsa melko raskaasti"
Runkolaakereista 6204 pitäis löytyä C3 tai C4 merkintä.
Ko.laakerit on isommilla välyksillä ja soveltuu paremmin moottoreihin.

Easypartsista tuli laakerit aikanaan, uskoisin niiden olleen tarkoitukseen sopivat. Käynnin raskaus johtui mielestäni tiukasta sylinteristä, jota sitten ajoin sisään pari-kolmesataa kilometriä isolla suuttimella. Ihan hyvä kone siitä tuli.

Edit: Yhdessä kuvassa laakerissa näkyy merkintä C3.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

konenikkari

Ok, niinpäs näkyy sisäkehässä C3  ;) sisäänajo oikeilla asetuksilla on tärkeä ;)
Kisakoneet sorvataan valmiiksi väljiksi,
mutta niissä on vähän lyhyempi männänvaihtoväli.
Esim. ktm125exc 40-60 tuntia  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

ko2610

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:17:06
kokeilin ihan ohimennen ottaa putsarista kumipillin päästä pois...  sillä operaatiolla ei ollu, kuin negatiivista vaikutusta. saa liikaa ilmaa ja "booaa".
joten tutti takaisin.
Eli laihalla ollaan. Isompaa suutinta sisään vaan.

openflow

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 30.07.14 - klo:12:15
olisko nyt niin, että mun tarvis joten saada noi alakierrokset nopeammin kipuamaan ylös? kuvia laitan myöhemmin päivän operaatiosta..
Juuri näin. Tai toisinpäin sanoen variaattori ei saa vaihtaa isommalle vaihteelle liian aikaisin.

4,9 g:n rullat nostaa kierroksia ~500 rpm verratuna 5,8 g:n rulliin. 4g:n rullat nostaa kierroksia edelleen ~10% verrattuna 4,9g. Ilman kierroslukumittaria on vähän vaikea sanoa mitkä olisi hyvät rullien painot. Ei auta kun kokeilla.

Coastside

Kahta eri painoista satsia voi sekoittaa mutta symmetrisesti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tr4

no niin.. kohta oli tarkotus kokeilla tämmösiä..

keewayn valtuutettu huolto sanoi, että vakiona olis ööö olikohan se ny 63 suutin. suosittelivat 70 suutinta.
otin siis sellaisen ja sain luvan käydä vaihtamassa, mikäli ei tunnu kulkevan.

ostin myös tämmöset rullat.. merkkinä nevahöörd :D mut toivottavasti toimii.. niin joo ja 4g painoiset.

ko2610

Uskoisin, että noilla muutoksilla alkaa olla lähellä haettua. Jos kiekuu liikaa, niin sitten joka toinen rulla vanhoista.

konenikkari

tr4

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.07.14 - klo:13:03
Muista se prikka ;)

Moikka tarkoitatko, että laitan sen kuri prikan eli sen holkin takaisin?

tr4

Suutin oli mallia väärä. Kierre oli paljon pienempi. Kävin vaihtamassa sen.. Ja ainoa vastaava kierteinen oli kokoa 72. Eivät osanneet sanoa onko luku reiän koko vaiko virtaus luku..

Noh se ei oikein toiminu.. Ei ottanu kierroksia yhtään.

Rullat paranti hieman kulkua, mutta ei vieläkään toimi niin, kuin haluisin.

Alkaa tuo motivaatio laskemaan, kun mikään ei auta. Purin sytkä puolenkin ja jyrsin käämilevyyn ovaali reijät.. Ja yritin, jospa sytytys ennakolla saisi tulosta. Mutta sekään ei auttanut. :(

Kohta joku saa edukkaasti hyvän projektin.

ko2610

Sen prikan merkityksestä voisi vääntää kättä paljonkin, mutta en viitsi. Voi toimia ilmankin, mutta voi toimia paremmin prikan kanssa... syö tosin hihnaa silloin. Itse kokeilisin ilman. Se prikka on kuitenkin turha lisäke ilman varsinaista funktiota alakierroksilla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tr4 - 31.07.14 - klo:17:22
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.07.14 - klo:13:03
Muista se prikka ;)

Moikka tarkoitatko, että laitan sen kuri prikan eli sen holkin takaisin?

Kokeile edes, siis etuvarin lautasten väliin.
Mitkä sun varinhihnan mitat on.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4031.msg78625#msg78625
Ja otitko sen kumitötsän pois kun suurensit suutinta.
Suuttimen reiän koko pitäis olla 0,7-0,8mm