Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pulttipyssyjä: akusta virran ottava, 48kpl:tta!!!!

Aloittaja Eki, 05.06.14 - klo:16:38

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.06.14 - klo:23:25
Monen vuoden tuttavuudella kiinalaisten 2T ja eteenkin 4T en luokittele itseäni sen paremmin kakstee vihaajaksi kuin neljäteekään, vaan mun kategoriassani molemmat on melko tarkkaan ihan yhtä paskoja. :P
Juttu lipsahtaa taas ihan eri raiteille, joten jätän kommentoimatta tyystin. Ja ehkäpä hyvä niin. ;D

Partanen

Kommentoi vielä sen verran, että oletko vaihtanut tolla tyylillä remmin Piaggion Hiper2 moottoriin? Olisi nimittäin Typhoonin bendix tai sen laakerointi särkynyt, silloin kun itse yritin vanhaa remmiä ottaa pois hihnapyörää irroittamatta. Sillä vaan, että variaattorinkin voi toteuttaa usealla tavalla, eikä kaikista välttämättä onnistu remmin vaihto ilman hihnapyörän irrotusta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tommi

Minua myös kiinnostaisi tietää että te, jotka olette vaihtaneet hihnan 139Qmb koneisiin, ilman työkaluja, niin oletteko siis ensin ottaneet bendixin pois tieltä? Silloinhan se onnistuu tietty vallan mainiosti kun lohkon ja starttrattaan väliin jää reilu, 2-3cm rako. Vai oletteko todella pujoteleet hihnan bendixin ja starttirattaan välistä? Siihenhän ei jää kuin 2-3mm rako, ei kait siitä hihna millään mahdu tulemaan, ainakaan ehjänä?

Mulla ei ainakaan mahdu bendix tulemaan ulos kolostaan, ilman etuvarin purkua. Joillakin kuulemma mahtuu. Holkkejahan on vakionakin eri mittaisia. Johtuu varmaan siitä, että joillain se mahtuu tulemaan ulos.

Eki

Aiheen aloituksen tarkoitus oli tuoda julki että mistä pulttipyssyä tarvitseva löytää edullisia akulla toimivia? Järkevästi kiristellen olen itse pärjännyt vallan erinomaisesti hyvinkin paljon ajavana kaverina, ikinä ei ole Kinuskeista eikä muistakaan hajonnut pulttipyssyllä yhtikäs mitään, myös kinuskiin ja tähän nykyiseen TGB:n on todella vaivatonta vaihtaa hihna ilman mitään muita työkaluja kuin kopan irroitukseen tarvittavaa kuusiokoloavainta, hihnaan ei ole koskaan jäänyt mitään jälkiä, ahdasta nykyisessäkin on, mutta kyllä menee käsin aika vaivatta! https://www.youtube.com/watch?v=XakWj8YM_P4  Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

latromster

Lenkkiavaimella saa varin takaa starttikehälle lukittua varin. Tarvitsee vain sopivan pituisen työkalun.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 08.06.14 - klo:08:34
Olisi nimittäin Typhoonin bendix tai sen laakerointi
Kun nyt ihan OT menee, niin menköön...

Mun muistini mukaan ainakin vanhassa NRG:ssäni (1995) bendixin saa irti ilman hihnapyörän irrottamista. En tosin ole hihnaa koskaan vaihtanut ilman irrottamista...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

En voi varmaksi muistaa mikä siellä oli esteenä, mutta siitä olen varma ettei remmiä ole tarkoitettu vaihdettavaksi ilman hihnapyörän irrotusta. 97 prosenttisen varma olen siitä, ettei hihnaa voi vaihtaa niin ettei jokin mene rikki, hihnapyörien ollessa paikallaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Eki

Sorry, mutta ymmärsinkö niin että tuo 97% varmuus jonkin rikkimenosta saattaa tulla siitä että hihnan pujottaa videon esittämällä tavalla:  https://www.youtube.com/watch?v=XakWj8YM_P4 siis eihän tuossa todella ole riskiä käsin rikkoa mitään, on täysin eri juttu mikäli on tietyn mallinen skode missä se ei käy näin kivuttomasti kuin kuvassa, itse käytän menestyksellä hienovaraisesti kevyt pulttipyssyä (kevyt tarkoittaa minun mielestäni sitä ettei tuo murjo niitä kierteitä kohtuu "naputuksilla")! Eki
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

pekpel

Niinpä...
Jos ei ohjekirjassa erityisesti anneta lupaa tehdä noin, se varmasti hajottaa jotain ?
Kovin on yksiviivaista moinen ajattelu.

Monesti tulee kokemuksen kautta se paras tapa tehdä jotain.
Tekemällä oppii, ei kirjasta lukemalla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Kyllä taas on kauhiaa vääntöä, toisilla pulttipyssyillä ja toisilla ilman. ::)
Useimmissa skoottereissa sopii bendixi tulemaan pois, ihan ilman suurempaa väkivaltaa, jolloin nuo esimerkkivideoiden toimenpiteet ovat helppoja kuin, heinän teko. ;)

Ja ikinä en ole yrittänyt ottaa hihnaa pois, kyseisellä menetelmällä. Mutta hihnan katekettua, olen tien päällä aina onnistunut hihnan paikoilleen laittamaan, ilman etuvarin irroitusta. Oli sitten bendixi irtoavaa sorttia tai ei.

Jos bendix ei sovi poistumaan, ilman suurempaa väkivaltaa, niin saa sen hihnan siltikin ujutettua paikoilleen. Ahdas rakohan se on, mutta kumi tuppaa antamaan periksi ja hihnan saa paikoilleen ehjänä ja matka jatkuu. Ei tietenkään oikeaoppinen tapa "mitä jeesustelijat nyt itkeskelee", mutta matka jatkuu ajaen, eikä edes meidän muitten vakuutusmaksajien kustannuksella, vaan ihan omakustanteisesti ja omatoimisesti. ;)

Mutta jos asia nyt jotenkin tuntuu vieraalta tai vastenmieliseltä, niin aina voi soittaa kuljetuskalustoa paikalle ja kiikuttaa skootteri valtuutettuun merkkihuoltoon. Toisille sekin on vaihtoehto, minulle ei. 8)

Partanen

Puhuimme Sampan kanssa Piaggion Hiper 2 moottorista, ja vastasin ylempänä hänelle.

Mutta kaivakaa video, jossa vaihdetaan hihna Piaggion Hiper 2 moottoriin, ilman työkaluja. Siitä koneesta olen puhunut koko ajan, ja erityisesti Gilera Typhoonista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.06.14 - klo:22:45
Niinpä...
Jos ei ohjekirjassa erityisesti anneta lupaa tehdä noin, se varmasti hajottaa jotain ?
Kovin on yksiviivaista moinen ajattelu.

Monesti tulee kokemuksen kautta se paras tapa tehdä jotain.
Tekemällä oppii, ei kirjasta lukemalla.

Suosittelen vilpittömästi lukemaan silloin tällöin kirjoja. Vähenee kummasti se pään seinään hakkaaminen.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Kyllä luetaan.
Tietoja käytetäänkin sitten soveltaen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Ei tehtaiden korjauskäsikirjoista useinkaan selviä kaikkea. Monasti siellä viitataan kasaan kalliita erikoistyökaluja milloin mihinkin korjaustoimenpiteeseen mikä ei ole kotiasentajalle kustannustehokasta jos ei omaa korjaamobisnestä aloita. Ja monasti niissä oletetaan että lukija on ammattimekaanikko eli moni asia jätetään kertomatta kokonaan.

Järjen käyttö sallittu..

Partanen

Käden taidot, tekninen oivalluskyky, ja lukutaito, niin menestys on jo melko pitkälle taattu. Noiden kolmen kanssa laittelu ja rakentelu pysyy mielekkäänä. Jos jokin noista kolmesta puuttuu, alkaa homma mennä väkinäiseksi ja vastenmieliseksi, ellei jopa mahdottomaksi.

Miksi tähän tultiin? Siksikö, että joku luuli että minä vain luen?  ;D Ei pidä paikkaansa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003