Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

vakion tilalle tehari

Aloittaja Jimmi65, 18.04.08 - klo:15:30

« edellinen - seuraava »

Jimmi65

Speedfigth 2 -05. Ollaan vaihdettu vakioputken tilalle tehoputki (josta holkki otettu pois) ja nyt kysymys: mihin vakioputkessa ollut musta muoviletku pitäisi pistää ja mihin se menee (katoaa muovien sisään)?

Toinen kysymys: Kone hyytyy kylmänä (ilmajäähdytteinen), pitääkö vain antaa käydä tyhjäkäynnillä lämpimäksi vai onko jotain muuta? Ryyppyvaivaa?

astral

Lainaus käyttäjältä: Jimmi65 - 18.04.08 - klo:15:30
Toinen kysymys: Kone hyytyy kylmänä (ilmajäähdytteinen), pitääkö vain antaa käydä tyhjäkäynnillä lämpimäksi vai onko jotain muuta? Ryyppyvaivaa?

Mun Skootteris on sama vika (neste jäähy), mutta kun sen antaa vähä aikaa lämmetä, nii sit se pelittää ihan hyvin. Johtuu varmaa vaa ihan pelkästään kylmästä koneesta.

Steelwing

Muoviletku menee pumppuun, joka pumppaa ilmaa pakoputkeen päästöjen pienentämiseksi. Teharin kanssa letkun voi asetella jotenkin järkevästi niin, ettei se sula putkea vasten. Pumpun voi jopa kokonaan purkaa, mikä onkin kannattavaa, sillä se rasittaa kampiakselia jonkun verran.

Hyytymiseen kannattaa kokeilla isompaa suutinta.

paloggi

Elikkä tuo letku on aivan turha joka tulee vakioputkessa olevaan ohueen "pilliin" kiinni? Voi siis huoletta ottaa irti, mutta jos on vakioputki kiinni niin onko mitään hyötyä jos ottaa irti?

leze223

Se on tietääkseni sas (secondary air system) Se menee ilmanputsariin. Suosittelen, että tukit sen letkun jollain, että ei mene paskaa ilmanputsariin.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

paloggi

Kävisiko siihen esimerkiksi sopivan kokoinen pultti?

ramba

Lainaus käyttäjältä: Jimmi65 - 18.04.08 - klo:15:30

10 numeroa vakiota suutinta suurempi kiinni.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

leze223

Lainaus käyttäjältä: paloggi - 28.07.12 - klo:10:28
Kävisiko siihen esimerkiksi sopivan kokoinen pultti?

Ihan hyvin käy.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

paloggi

Lainaus käyttäjältä: paloggi - 28.07.12 - klo:01:31
Elikkä tuo letku on aivan turha joka tulee vakioputkessa olevaan ohueen "pilliin" kiinni? Voi siis huoletta ottaa irti, mutta jos on vakioputki kiinni niin onko mitään hyötyä jos ottaa irti?

Vakioputki on omassa 05 sf2 kinni ja siinä tuo letku vielä kiinni. Kannataako ottaa letku vaan irti ja tukkia? Onko siitä mitään haittaa?

EDIT:

Onko kellään kokemusta mimmonen olis tuo metrakitin putki speedfight2 ?

konenikkari

Tuosta metrakitistä, eikä muistakaan tarvike/viriputkista ei ole kokemusta.
Sensijaan kokemusta on että alkuperäinen putki
karstoituttuaan, ja huomattavan painonsa kanssa
särkee moottorin lohkon, ennen tahi hyöhemmin.
Mikä tahansa alkuperäisen tilalle, kevyempi, on parempi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

paloggi

Joku mulle sitä puhuikin että tuo speedfightin putki itsessään aiheutti sen, että tuo minun oikeanpuolen lohko halkesi juuri pakoputken kiinnikeiden takaa.

paloggi

Minkä kokonen suutin olisi hyvä tuon metrakit tehoputken kanssa? 52 on vissiinkin vakiona? Ajattelin kokeilla ensin kokoa 60?

noZell

mulla on technigas next-r e-hyväksytty pidin siinä vakio suutinta (50) mutta kun ajoin samalla sisään se kuri sano: heihei ja päätti lähte paisarin sisään  :D eikä siis enää ole e-hyväksytty joten vaihdoin suuttimen suosiolla 62 mutta erinomainen putki tuo next-r
SSSCUUDEER DUUUUNING IS NOOOD A GRIIIME

ramba

Hyvähän se on verrattuna vakioputkeen mutta muihin tehareihin verrattuna laiskimmasta päästä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: ramba - 08.09.12 - klo:15:20
Hyvähän se on verrattuna vakioputkeen mutta muihin tehareihin verrattuna laiskimmasta päästä.
Totta, teho saattaa jopa laskea.
Oikean suuttimen kokoa vois hakea vaikka menetelmällä:
pistä kiinni varmasti liian pieni suutin
vastoin "luontoasi" käännä kaasua, hitaasti, vain ja ainoastaan moottorin reagoinnin mukaan
jos moottori ei hyväksy täysikaasua, vaan kulku paranee kun kaasua helppaa
on suutin pieni, joten suurenna max 10# kerrallaan
Tuota sitte vaan pitää jatkaa kunnes riitävän iso ja sopiva suutin löytyy.
Se toinen vaihtoehto, h....vetisti suuren suuttimen pienentäminen
on aikaavievempi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.