Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kokemuksia Peugeot Satelis 500:sta?

Aloittaja Wanhapappa, 10.08.13 - klo:23:14

« edellinen - seuraava »

Kone

Ostas nyt joku tuon Gileran poikkeen, niin pääsis ajeleen. Aika nurinkurisesti sanottu :D

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: Kone - 24.03.14 - klo:22:18
Ostas nyt joku tuon Gileran poikkeen, niin pääsis ajeleen. Aika nurinkurisesti sanottu :D

Ota Gilera vaan ajoon, kevät tulee. Mikä hinku sun on siitä päästä eroon? Juu juu. Intruder mielessä siintelee, Gilera toimii kai ihan hyvin? Huonot ajat tehdä kauppaa nyt "turhakkeista", sillä turhakkeitahan nää enempi vähempi on.

pugt200

Niin ja jos nyt ajattelee noita vehkeitä moottoripyörinä, niin Intruder on Gileraa paljon huonompi ihan kaikessa.

Kone

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 25.03.14 - klo:08:40
Niin ja jos nyt ajattelee noita vehkeitä moottoripyörinä, niin Intruder on Gileraa paljon huonompi ihan kaikessa.

Oot varmaan paljon ajellut kumpasellakin.

pugt200

Juu'en kummallakaan ;D vaikka olenkin omistanut 9 motoa, 3 keskikokoista skootteria, 3 mopoa ja kevarin.

Perustan "paremmuuden" saksalaisiin millintarkkoihin mittauksiin, jossa customit on rankattu huonoimmiksi kaksipyöräisiksi maxi-skoottreiden jälkeen. Paras moto on tietysti BMW eri versioissaan.  ;D   ;D  ;D

pugt200

Täälläkään ei customeita näy...eli mitä kaikkea 50 pollella voikaan tehdä.

http://www.youtube.com/watch?v=9bMaQy88DAU

Tosin pyörä onkin maxikunkku eli TMax.

Kone

Ei 50hv riitä. 50kw riittää, niin kuin Gilerassa. ;D Skoottereissa Italiassa tullee/tehdään parhaat. Moottoripyörissä sitten Japani. Tosin enää nykysin ei tiedä mikä mistäkin maasta tulenee?

pugt200

Jos skootterilehtiä on uskominen on "paras" skode ollut jo pitkään Yamahan Tmax. Tehokkain on Gilera GP/Aprilia SRV mutta möhkönä se ei ole testeissä pärjännyt Bemareille, eikä Tmaxille. Jopa Suzukin 650 Burgman on rankattu GP:tä paremmaksi. Toisaalta se on kuluttaja joka tekee hankintapäätökset, eikä testiheikki. Jos haluaa mennä lujaa suoraan on valinta ehdottomasti Gilera. Motoissa ei enää japsit jyllää vaan BMW, KTM ja HD. Ainakin jos suomalaisilta ostajilta kysytään.

PS. Suomen poliisikin on valinnut Tmaxin.  ;D

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 25.03.14 - klo:19:29
Jos skootterilehtiä on uskominen on "paras" skode ollut jo pitkään Yamahan Tmax. Tehokkain on Gilera GP/Aprilia SRV mutta möhkönä se ei ole testeissä pärjännyt Bemareille, eikä Tmaxille. Jopa Suzukin 650 Burgman on rankattu GP:tä paremmaksi. Toisaalta se on kuluttaja joka tekee hankintapäätökset, eikä testiheikki. Jos haluaa mennä lujaa suoraan on valinta ehdottomasti Gilera. Motoissa ei enää japsit jyllää vaan BMW, KTM ja HD. Ainakin jos suomalaisilta ostajilta kysytään.

PS. Suomen poliisikin on valinnut Tmaxin.  ;D

Eikös Jammulla mene taloudellisesti kehnosti, joten polliiisi on saanut varmaan halavalla? ;-)
HD on varmaan laatupeli, jos suomalaisilta kysytään, ollanhan me kuitenkin Montanan jälkeen kai isänmaallisin osavaltio ;-D

Kone

Ei Gileralla voikkaan ajaa, kun suoraan. ;D painaahan se 250kg mut ei mulla oo vaikeuksia ollu kaupunki ajossakaan. Huomasin ettei ketjut ole mun juttu, sittenkään.

Ja minä en lehtijuttuihin luota. Kaverin kertomaan voin pitää luotettavana, mutta testaajan mielestä joku asia voi olla "käänteentekevä"  mutta sitten, kun itse kokeilee, niin asialla ole mitään merkitystä.

pugt200

Testeissä jää myös toteamatta laitteiden kestävyys, maahantuojan ja jälleenmyyjien toiminta sekä käytettyjen kauppa. Itse olen pysytellyt niissä merkeissä ja malleista joita valmistetaan paljon, hyvä huolto löytyy läheltä ja jotka saa myydyksi myös muille. Ja tietysti, että itse tykkään pyörästä.

Toisaalta Motorradin mittaustapa on sellainen, joka pyrkii toisiinsa verrattaviin tuloksiin. Muistaakseni heillä on joku 1000 pisteen maksimi skaala, jolla arvioidaan kaikki vekottimet. En ole pariin vuoteen tilannut lehteä mutta noissa aikaisemmissa parhaat ylsivät 750 pisteen paikkeille, kun maxit ja customit olivat siellä viidensadan kieppeillä.

Max. Punktzahl   Harley Davidson   Honda   Kawasaki   Triumph      
Gesamtwertung   1000     437             453      477          473      
Platzierung                       4.                 3.          1.          2.      

Kyseessä olivat n 900 cc customit.

oskuk

Saksalaisilla on tyyliä että pisteet on aina liki toisiaan, on tuoteryhmä ja laatuero mikä tahansa.

Kone

Eikö ne tehot vaikuta ajomukavuuteenkin. Kyllä otti päähän alitehoisella p****lla yrittää pysyä liikenteen mukana. Meinaan tuossa customeissa ollut "vaan" 900cc no Magna asia erikseen. Vaan onko Magna custom? Kaikkien mielestä ei. ;D Onpas vaikeeta.

Palosella

Kyllähän isokoneisella pyörällä on tietty helpompi pysyä liikenteen mukana. Jollekin riittää se 250cc, jollekin 50cc ja taas joku haluaa välttämättä sen isoimman mitä saa.

oskuk

Viitsiikö Customilla sitten olla liikenteen tahdissa? Motarilla kun vetää selkä suorassa sataakahtakymmentä niin ei varmaan kaipaa lisää "varoja" -että jos vaikka lerputtaisi avokypärässä poskia 180 kiihdytyksellä? ;-)