Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kokemuksia Peugeot Satelis 500:sta?

Aloittaja Wanhapappa, 10.08.13 - klo:23:14

« edellinen - seuraava »

oskuk

Juu, aina se ajelu mukavoituu maantiellä kun värkit kasvaa, mutta tuleeko lähdettyä 250kg laiteella ihan yhtä usein kauppaan, kuin 150kg?

Kamerakamassahan on tätä samaa: ensin hommataan joku rimpula, siten parempi, ja pari objektivia, jotka vaihdetaan kolmeen parempaan. Siiten ei enää otetakaan sitä 25kg kameralaukkua ikinä mukaan, vaan vaihdetaan  pienempään kameraan ja kolmeen objektiiviin, painoa enää 16kg, mutta sekin jää aina kotiin, vaan kuvat otetaan kännyllä. Sitten ryhdistäydytään ja ostetaan "superzoom-kamera", joka on kaikenkattava, mutta niin huono, että se jätetään aina kotiin ja otetaan taas kuvat vaan kännykällä. Sitten tulee uusi into ja ostetaan kunnollinen kamera jne.

...eli joka asia on aina kompromissi. Ja aina hankinnän jälkeen on hiukan aikaa olo, että nyt ollaan optimissa ;-)

XEVO

Miten on tutun tuntuisia kokemuksia!

Näin on käynyt itselle ihan riippumatta mista vekottimesta on kysymys.
Aina on varmasti tiennyt mitä tahtoo/tarvitsee. Ja annas olla vuosi tai pari, niin jo siitä löytyy jokin ikävä ominaisuus, jonka takia on ihan "pakko" ollut vaihtaa.
Ei siinä auta vaikka järki sanoisi mitä.

No, toisaalta, eikös tämä pidä elinkeinoelämän pyörät pyörimässä.

Kyllä tässä kevät saisi jo käynnistyä, ei ole kuukauteen oikein lämpötilat nousseet.

Paitsi oma ajokuume  :).
Piaggio XEVO 250 -> Kawa VN900 -> T-MAX.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: XEVO - 03.04.15 - klo:18:07

Kyllä tässä kevät saisi jo käynnistyä, ei ole kuukauteen oikein lämpötilat nousseet.

Paitsi oma ajokuume  :).

Joo, aika tehokas ajokuume mullakin, kun katsoin tänään 4 asteen lämpöjä, ihan tosissani harkiten ;-)

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 03.04.15 - klo:17:39
Juu, aina se ajelu mukavoituu maantiellä kun värkit kasvaa, mutta tuleeko lähdettyä 250kg laiteella ihan yhtä usein kauppaan, kuin 150kg?

Kamerakamassahan on tätä samaa: ensin hommataan joku rimpula, siten parempi, ja pari objektivia, jotka vaihdetaan kolmeen parempaan. Siiten ei enää otetakaan sitä 25kg kameralaukkua ikinä mukaan, vaan vaihdetaan  pienempään kameraan ja kolmeen objektiiviin, painoa enää 16kg, mutta sekin jää aina kotiin, vaan kuvat otetaan kännyllä. Sitten ryhdistäydytään ja ostetaan "superzoom-kamera", joka on kaikenkattava, mutta niin huono, että se jätetään aina kotiin ja otetaan taas kuvat vaan kännykällä. Sitten tulee uusi into ja ostetaan kunnollinen kamera jne.

...eli joka asia on aina kompromissi. Ja aina hankinnän jälkeen on hiukan aikaa olo, että nyt ollaan optimissa ;-)

Kauppaan tulee lähdettyä yleensä autolla, koska lähin kauppa on 25 km päässä ja tulee ostettua viikon eväät kerralla. Yleensä kun lähden, lähden vartavasten HUVIAJOLLE ja kakspyöränen on mulle pelkästään hupilaite. Oli mulla aikanaan täällä kinkkimopokin, sillä ei meinannut päästä edes mäen päälle ja jyrkkiä mäkiähän täällä riittää. Ei, silloin kun liikutaan, pitää liikkua niin, ettei olla teiden tukkona niinkuin karavaanarit on. :)

Jos asuisin vielä stadissa, Vespa riittäisi mainiosti, täällä sillä ei ole sopivaa käyttöä. Se on pojat niin, että sillä pyörän koolla ja käyttöpaikalla on vissi merkitys, eikä yksiselitteistä vastausta pyörän kokoon voi kukaan antaa.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 03.04.15 - klo:18:45

Kauppaan tulee lähdettyä yleensä autolla, koska lähin kauppa on 25 km päässä ja tulee ostettua viikon eväät kerralla. Yleensä kun lähden, lähden vartavasten HUVIAJOLLE ja kakspyöränen on mulle pelkästään hupilaite. Oli mulla aikanaan täällä kinkkimopokin, sillä ei meinannut päästä edes mäen päälle ja jyrkkiä mäkiähän täällä riittää. Ei, silloin kun liikutaan, pitää liikkua niin, ettei olla teiden tukkona niinkuin karavaanarit on. :)

Jos asuisin vielä stadissa, Vespa riittäisi mainiosti, täällä sillä ei ole sopivaa käyttöä. Se on pojat niin, että sillä pyörän koolla ja käyttöpaikalla on vissi merkitys, eikä yksiselitteistä vastausta pyörän kokoon voi kukaan antaa.

Näinpä. Ensi kesänä tämmöinen siis? ;-)

http://www.ktm.com/travel/1050-adventure-eu/highlights.html#.VR68w4EWnnI

Wanhapappa

HiTec

No helpommin sitä silti tulee lähdettyä nurkka-ajoon 250kg maxilla kuin 250kg prätkällä 8)

Ja optimoinnin suhteen. niin myös vak.maksut näyttelevät tässä jonkinmoista osaa, varsinkin jos ajoja ei paljoa kaudessa kerry. Siksi itsellä tuo FJS onkin, vak.maksut ei päätä huimaa ja vehjeskin oli varsin edukas, niin ajetaan tahi ei, siinä ei silti paljoa raha seiso, mutta onpahan ainakin laite talossa jo lähtövalmiina kun mieli tekee :)
BMW R 1200 ST -05

Wanhapappa

Itse ajoin viime ajokaudessa 5000km, ensi kesänä varmaan vieläkin enemmän. Ensi kuussa käydään porukoissa Tartossa, matkaa kertyy täältä edestakas n. 1000 km. Meitä lähtee 40 henkeä, kaikki pyörillä. Mitä reissuja vielä kesän aikana tuleekaan?

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 03.04.15 - klo:21:06
Itse ajoin viime ajokaudessa 5000km, ensi kesänä varmaan vieläkin enemmän. Ensi kuussa käydään porukoissa Tartossa, matkaa kertyy täältä edestakas n. 1000 km. Meitä lähtee 40 henkeä, kaikki pyörillä. Mitä reissuja vielä kesän aikana tuleekaan?

n.6000km itsekin. Tartto suositeltava, tosin koko Viro on: välimatkat lyhyitä ja paljon kivaa nähtävää. Itse en tosin haluaisi ajaa isossa porukassa mihinkään. Jo yhden kaverin kanssa saa sopia taukoja ja yllätys-kartankaivamisstoppeja ärsytykseen saakka ;-) Itseänikin kiinnostaisi vespailu Virossa, mutta toinen kaveri ei suostu "kun virossa liikenne ihan hullua" ja toinen taas "ei jaksa ulkomaille".  ;-D

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 04.04.15 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 03.04.15 - klo:21:06

n.6000km itsekin. Tartto suositeltava, tosin koko Viro on: välimatkat lyhyitä ja paljon kivaa nähtävää. Itse en tosin haluaisi ajaa isossa porukassa mihinkään. Jo yhden kaverin kanssa saa sopia taukoja ja yllätys-kartankaivamisstoppeja ärsytykseen saakka ;-) Itseänikin kiinnostaisi vespailu Virossa, mutta toinen kaveri ei suostu "kun virossa liikenne ihan hullua" ja toinen taas "ei jaksa ulkomaille".  ;-D

Meillä on täällä paikallinen kerho, joka järjestää matkan. Ajamme muutaman hengen porukoissa, eikä karttoja kaivella, navigaattorit toimii tarvittaessa. On sovittu, että kaahailua emme harrasta, nopeusrajoitusten mukaan mennään. Useammalla on isot pyörät, eikä Vespalla taitaisi pysyä moottoritienopeuksissa, jäis pahasti jälkeen. Virossa on ajeltu kymmeniä kertoja, aikanaan matkailuautolla tuli kierreltyä Viroa ristiin ja rastiin ja on mulla siellä paikallisia kavereitakin, joten tutut kuviot on. Aikataulua sen verran noudatettava, että ehtii ajoissa laivalle. Toivottavasti sää suosii ja jos ei suosi, asusteet sään mukaan.

pugt200

En tunne Viron moottoriteitä mutta GTS:llä voi ajaa 140 mittarissa vaikka Helsingistä Tampereelle. Kokeiltu on.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 04.04.15 - klo:22:12
En tunne Viron moottoriteitä mutta GTS:llä voi ajaa 140 mittarissa vaikka Helsingistä Tampereelle. Kokeiltu on.

Meiltä kotoa ajettaessa Hesaan laivalle on moottoriteitä 130km, Virossa ei niitä juuri ole Tarttoon mennessä. Itsellä oli 250GTS, jatkuvasti 140 taulussa on utopiaa. Mahdotonta. Kolmesatasesta ei kokemusta.

pugt200

Olen omistanut kolme "isoa" Piaggiota , GT ja GTS Vespat ja 250 cc X8:n. Kaikilla niillä olen ajanut tuppi nurin jokaisella Suomen moottoritiellä. GT jaksoi pitää mittarinopeuden 125-132 jatkuvasti, GTS 135-140 ja X8 140-150 normaalikelissä. Ei se minulle mitään utopiaa ollut. Olen keskimittainen alle 80 kg äijä ja käytän ajossa mp-varusteita, en mitään lepattavia tuulipukuja. Kaikissa pyörissä oli "tuulilasi".

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 04.04.15 - klo:22:12
GTS:llä voi ajaa 140 mittarissa vaikka Helsingistä Tampereelle.

Öö... Miksi? ??? Eikö se koko skootteroinnin syvimmäinen idea katoa tuollaisesta jo ihan kokonaan? Toki jokainen tyylillään, mutta kyllä sitä itse jo ihan reittivalinnoissakin suosin enempi 80...100km/h tiestöä ja kierrän motarit jos vain suinkin mahdollista, vaikka kyllä tuossa FJS:ssäkin ihan varmasti riittäisi potku moiseen motari-cruisailuunkin. Toki jos kiire on, niin motari on tällöin valintani, mutta yleensä aikaa varataan silleen ettei tartte kiirehtiä vaan siitä matkanteostakin voi naatiskella 8)

No ehkä se on tuo caravaanari-elämä pienestä saakka opettanut, kiireetön matkustaminen maisemareittejä pitkin on mukavaa :)
BMW R 1200 ST -05

pugt200

Ajelin paljon kaverin kanssa, jolla oli 1300cc matkapyörä ja hän määräsi tahdin. Aika monesti mentiin mutkateitä kauas ja tultiin motaria tukka putkella takaisin. Mutta kyllä nautin yksinänikin täpöillä vinguttamisesta varsinkin GT:llä ja X8:lla. GTS:n kilometrit kertyivät enimmäkseen pitkillä reissuilla tavarakuorma päällä. Mutta toki silläkin piti kokeilla mitä hepo kulkee. Vipattavalla Vespalla 140 mittarissa tuntuu melkein samalta kuin mp:llä 200, muttei tarvitse juurikaan rikkoa lakia.