Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Samppa

EIpä tuolla iällä ollut mitään merkitysä perusliikennevakuutuksessa ainakaan entisen Veritaksen osalta. Lähivakuutuksen laskutkin tuntuvat olevan kaikki saman suuruisia...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Laitoin uuden kyselyn Ã...lands Ömsesidiga:lle.
Ei ole kuulunut mitään vaikka soitin perään.
Nyt käänsin googlen kääntäjällä tekstit sekä ruotsiksi että englanniksi.
Itseltä kun ei tuo pakkoruotsi suju enää, kun en ole tarvinnut ja se vähä mitä päähän jäi on mennyt menojaan. Jonnekin
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

pekpel, miks musta tuntuu että eivä siellä suomen kieleen reagoi ;)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Niinpä ei suomi kelpaa niille kielenä.
Tänään tuli vastaus ja sanoivat että eivät myy vakuutuksia muualle kuin ahvenenmaalle.
Syynä konttorin puuttuminen suomesta, jolloin vahinkotapahtumien käsittely olisi melkein mahdotonta.
Että se siitäkin firmasta..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

cusse80

Itse soitin sinne ( Ã...lands Ömsesidiga) viime viikolla ja eivät halunneet vakuutusta myöntää sillä heillä ei ole toimintaa mannersuomessa.
Mutta jos on sukulaisia ahvenanmaalla niin mopon voi siirtää niitten nimiin tai jos olet muuttamassa itse sinne lähi aikoina niin vakuutuksen voi saada.
Yhtiöllä ei myöskään ole yhteistyötä AKEn kanssa eli ensin pitäisi saada vakuutusyhtiöltä vakuutus hakemus ja "vihreä kortti" joka viedään katsastus asemalle todisteena että
mopo on vakuutettu ahvenanmaalla. Väittivät myös että aikovat nostaa hintojaan lähi aikoina mutta tiedä sitten onko se vaan yritys hätyytellä manner suomalaisia pois.
Ihmettelivät kovasti että mistä olin saannut päähäni vakuuttaa mopon heillä! No kun on kaksi skootteria niin säästö olisi vuodessa ollut aikamoinen.
Lievää väkivaltaa ja vaseliinia niin kaikki onnistuu!

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jari

LainaaEn kokeillut vielä.
Minä kokeilin.

Työmatka-auto:
Yhden yhtiön tarjous tuli näkyviin, liikennevakuutuksen "valmiiksi neuvoteltu" hinta 552,28 euroa kun se tällä hetkellä on (tai olisi 0-bonuksilla joilla laskin) 383,00 euroa.

Metsästysauto:
Yhden yhtiön tarjous tuli näkyviin, liikennevakuutuksen "valmiiksi neuvoteltu" hinta 474,24 euroa kun se tällä hetkellä on (tai olisi 0-bonuksilla joilla laskin) 240,00 euroa.

Mukana sivustolla vain Fennia, Turva ja Aktia.
Puuttuu mm. Tapiola, Pohjola, If ... täysin yhtä tyhjän kanssa tuollainen "vertailu".

LainaaOlemme neuvotelleet tarjoushinnat etukäteen puolestasi
Suomeksi: Otamme välistä muutaman satasen, eihän tämä muuten kannata.

Testierkki

Tuli huomattua miten turhia vakuutukset on. elikkäs itsellä aikakin vakuutusyhtiö tulee vaihtumaan, hyöty nolla mutta tietääpähän että kyseinen vakuutusyhtiö menettää saatavissa vuodessa enemmän mitä itse menetin.

Elikkäs 2 vuotta vanha skootteri, hinta 1700e, hyvin huollettu, pääasiallinen kulkuneuvo työ matkoilla, lisäksi muutamat ylimääräiset huollot olen teettänyt että uskaltaa tota kersaakin kuskata ettei tekniikka petä. vakuutuksena oli peruskasko (se kallein mitä mopolle saa) noin 160e vuodessa ettei tarvitse pelätä liikenteessä.

Tapahtuipa sitten kolari jossa itse en ole syyllinen vaan vastapuoli. Lisäksi mopo yritettiin varastaa kun odotti pihalla kuljetusta avk:n tiloihin.

Sain tästä skootterista 750e ( hinta 400e halvemman käytetyn agilityn hinnan mukaan) - omavastuu 160e varkaus vaurioista. eli yli 1000 euroo takkiin, kyllä kannattaa vakuuttaa, muutaman vuoden vanhemmasta nyt uskoisi, mutta 2 vuotta vanha. taidan seuraavaksi ottaa halvimman vakuutuksen ja kolarissa nyrkillä hyvää mieltä hakemaan, vakuutusyhtiöltä kun saa pelkkiä rippeitä.

pari vuotta säästin tohon ja taas täytyy aloittaa alusta.

Samppa

Ainahan tämä vakuutuslainsäädäntö ja vakuutusyhtiöiden toiminta on suomessa ollut mitä mielenkiintoisinta.
Voitot ovat kuulema alalla liian pieniä.  ;)

Tuli huomattua taas, kun joku oli runtannut parkkipaikalla auton oven omani kylkeen ja paennut paikalta. Itse joutuisi maksamaan omavastuun ja myös bonuksia tippuisi jos vakuutusyhtiön kautta haluaisi kierrättää, huvittavaa. Sama juttu viimeksi kun tuli kivi valtatiellä ikkunaan. Eipä ollut erillistä tuulilasivakuutusta. Tarttee laittaa autoon joku 360 asteinen kamera, joka kuvaa myös jollakin keinolla viereisten autojen rekkarit. No selvää on ainakin se, että kalliimman puoleista autoa ei kannata markettien kapeisiin ruutuihin tunkea. Täytyy olla erikseen "kauppa-auto" (eli vanha paska, jossa ei ole yhtäkään suoraa peltiä). Ihmettelen kyllä miksi ihmiset eivät itse osaa huolehtia siitä, etteivät runno ovillaan toisia. Eräskin rouva aivan huoletta tuuppasi ovensa kylkeeni (vaikka itse istuin autossa).

Takaisin aiheeseen. Moposkoottereihin en maksa kuin perusliikennevakuutusta, ellei skootteri ole uusi (maksimissaan 2-3 vuotta vanha) Vespa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pena

joo, kyllä se näin on skootterin arvo putoaa puoleen 2v käytön jälkeen ja siitä vielä omavastuu 160e. omakohtaista kokemusta on, eikä edellisellä skootterilla ehtinyt ajaa kuin 2700km kun se varastettiin.

Jari

LainaaTuli huomattua miten turhia vakuutukset on. elikkäs itsellä aikakin vakuutusyhtiö tulee vaihtumaan, hyöty nolla mutta tietääpähän että kyseinen vakuutusyhtiö menettää saatavissa vuodessa enemmän mitä itse menetin.

Elikkäs 2 vuotta vanha skootteri, hinta 1700e, hyvin huollettu, pääasiallinen kulkuneuvo työ matkoilla, lisäksi muutamat ylimääräiset huollot olen teettänyt että uskaltaa tota kersaakin kuskata ettei tekniikka petä. vakuutuksena oli peruskasko (se kallein mitä mopolle saa) noin 160e vuodessa ettei tarvitse pelätä liikenteessä.

Tapahtuipa sitten kolari jossa itse en ole syyllinen vaan vastapuoli. Lisäksi mopo yritettiin varastaa kun odotti pihalla kuljetusta avk:n tiloihin.

Sain tästä skootterista 750e ( hinta 400e halvemman käytetyn agilityn hinnan mukaan) - omavastuu 160e varkaus vaurioista. eli yli 1000 euroo takkiin, kyllä kannattaa vakuuttaa, muutaman vuoden vanhemmasta nyt uskoisi, mutta 2 vuotta vanha. taidan seuraavaksi ottaa halvimman vakuutuksen ja kolarissa nyrkillä hyvää mieltä hakemaan, vakuutusyhtiöltä kun saa pelkkiä rippeitä.
Sait siis korvauksen vastapuolen vakuutuksesta, eikös vaan, vai oliko toisena osapuolena jotain jolla ei ole liikennevakuutusta ?
Miten tuossa varkausvauriot vaikuttivat asiaan, olisitko saanut lisäkorvausta jo tarkastetusta ajoneuvosta, miksi omavastuu ... ?

Testierkki

Vastapuolella on vakuutus. Korvauksen maksaa oma vakuutusyhtiö joka perii sen toisen vakuutusyhtiöltä. joten toivottavasti viellä on toivoa ( vaikkakin epäilen suuresti ) että tulee enemmän.

varkausyritys meni omana erillisenä tapauksena, ja sehän vaikutti SVT:n jälleenmyyntiarvoon joten siitäkin perittiin oma omavastuu koska tangon ja lukkosarjan uusiminen maksaa 420euroa.

Kymco

:P
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Coastside

Vakuutuskorvaus prosessina ei ole aina selvä ja suora ja vailla arviointeja ja pyrkimyksiä välttää korvausvastuu. Se on oikeusprosessi, jossa kannattaa olla tarkkana senkin suhteen mitä sanoo asiasta. Kun kyse on mahdollisesti kalliista korvauksesta, voi saada kimppuunsa ihmisiä jotka kaivavat perusteita kumota korvausvaatimus. Viihteestä tutut "puhukaa lakimiehelleni" on täällä hieman hankalampaa mutta se mitä missäkin kertoo, on hyvä varoa.

Coastside