Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä pyörä??

Aloittaja Taavi, 23.04.13 - klo:01:32

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 26.04.13 - klo:12:10
Tuskin se 10v sitten maksoi 12000e, eli arvo pysyy paremmin kuin laskitkaan. Jos ostat siis uutena, ja aijot myydä 4v päästä puoleen hintaan? Jään odottamaan halpaa oikean hintaista skootteriasi ;-)

Hähää! Edellinen autoni jonka ostin bränikkänä viipyi talossa 12v. Joten jos nyt esim. tuohon bränikkään Piaggio MP3 LT 500i päädyn, niin "jokusen" vuoden saat kyllä vielä odotella ;D
BMW R 1200 ST -05

Kone

If:n tarjous: Gilera GP 839cc osakasko 389€ ei oo paha.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Kone - 26.04.13 - klo:14:54
If:n tarjous: Gilera GP 839cc osakasko 389€ ei oo paha.

IF:n laskurista -08 mallille, omilla vakio-arvoillani sain "vertailusummaksi" 580e, kun esim:
- Honda FJS 600 Silverwing -03, 377e
- Kymco Xciting 500 -05, 372e
- Aprilia Atlantic 500 -06, 473e
- Piaggio MP3 250 -07, 407e
- Piaggio Xevo 400 -09, 525e
- Piaggio MP3 400 -08, 539e
- Piaggio MP3 400 -09, 558e

Ja kuitenkin luulisi että noilla kerkiää siinä missä Gilerallakin, mutta näin on vain IF nuo arvottanut ??? Myöskään vuosimallilla ei näyttäisi olevan kovin suurta vaikutusta loppusummaan. Mutta erikoista on että Piaggiot on suhteessa noikin kalliita muihin vrt :-\
BMW R 1200 ST -05

Kone

Kerkeehän sitä kävellekin, kun ei kiirettä pidä. Mitkä seikat siihen hintaan vaikuttaa, ku ei kaikkee muista? Ikä, paikkakunta, mies vai nainen, bonukset tietysti ja kaikki vakuutukset samaan firmaan laskee hintaa. Näin ymmärsin.

Taavi

^  Jep! Ainakin nuo jutut vaikuttaa vakuutushintaan. Mutta tuosta skodehommasta vielä. Jos/kun päätän ostaa...,sanotaan nyt vaikka sen jammun niin mitä minun pitäisi siitä ainakin tarkistaa että onko se siinä kunnossa kun sen pitäisikin olla? Että se ei ole vain "kaunis" ulkokuori.
En oo oulusta,enkä pelekää polliisia... ;)

HiTec

Tänään viimeksi piipahdin Biketeamissa, Vantaalla ja :o Siellähän oli minun ex. punainen Burgman 400 "Myyty" -lappu tuulilasissaan - jälleen kerran. Meinaan mitä olen tuota Nettimotossa seurannut, niin olikohan tämä jo 4. vai 5. omistaja minun jälkeeni kun siitä luovuin 07/2008. Ja ihan samassa kunnossa näytti vehjes yhä olevan, asentamani nippelit yhä tallessa - ja niin oli myös jonkun ex. omistajan "korjaus". Tuo yksilö oli meinaan joskus muinoin kipattu vas. kyljelleen aika huolella ja kun jalkatilan vas. kumimaton alle kurkkaa niin koko karmeus paljastuu poppari-peltilipare -virityksineen :( Ja kun tuolla suorittaa kunnon koeajon, niin liekö runkokin saanut osansa, sillä melkoinen käärme tuo oli ajaa. Ei yhtään sellainen laatu-skootterin tuntuinen, jäpäkkä kulkija. Ja kuin pisteeksi i:n päälle, tuo oli todella heikko käyntiin lähtijä aina kylmillä ja kosteilla keleillä - joka sekin paljastuu vasta ensi syksynä ???

Eli lyhyesti: Tässä yksilössä on nimenomaan nätti ulkokuori, mutta silkkaa skeidaa sisältä :(
BMW R 1200 ST -05

yari67

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 27.04.13 - klo:19:43
^  Jep! Ainakin nuo jutut vaikuttaa vakuutushintaan. Mutta tuosta skodehommasta vielä. Jos/kun päätän ostaa...,sanotaan nyt vaikka sen jammun niin mitä minun pitäisi siitä ainakin tarkistaa että onko se siinä kunnossa kun sen pitäisikin olla? Että se ei ole vain "kaunis" ulkokuori.

Jos se lähtee käyntiin ja siinä on jotain huoltokirjan tapaista esittää että öljyt on ainakin kerran vaihdettu niin mielestäni voi ostaa pois, ja katteet on ehjät ettei ole ollut pahasti nurin ainakaan. Akun voi joutua uusimaan ja takarenkaan mutta muuten tuskin on vikoja noilla kilsoilla.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Taavi

Hmm...,kuinkahan paljon renkaat maksaa tuommoseen...,ja saakohan siihen nastarenkaita?  Ois tarkotus ajaa ympäri vuojen.. Taitaa olla vähän kalliimmat
kuin mopon renkaat  ::) ???
En oo oulusta,enkä pelekää polliisia... ;)

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 27.04.13 - klo:20:02
Tänään viimeksi piipahdin Biketeamissa, Vantaalla ja :o Siellähän oli minun ex. punainen Burgman 400 "Myyty" -lappu tuulilasissaan - jälleen kerran. Meinaan mitä olen tuota Nettimotossa seurannut, niin olikohan tämä jo 4. vai 5. omistaja minun jälkeeni kun siitä luovuin 07/2008. Ja ihan samassa kunnossa näytti vehjes yhä olevan, asentamani nippelit yhä tallessa - ja niin oli myös jonkun ex. omistajan "korjaus". Tuo yksilö oli meinaan joskus muinoin kipattu vas. kyljelleen aika huolella ja kun jalkatilan vas. kumimaton alle kurkkaa niin koko karmeus paljastuu poppari-peltilipare -virityksineen :( Ja kun tuolla suorittaa kunnon koeajon, niin liekö runkokin saanut osansa, sillä melkoinen käärme tuo oli ajaa. Ei yhtään sellainen laatu-skootterin tuntuinen, jäpäkkä kulkija. Ja kuin pisteeksi i:n päälle, tuo oli todella heikko käyntiin lähtijä aina kylmillä ja kosteilla keleillä - joka sekin paljastuu vasta ensi syksynä ???

Eli lyhyesti: Tässä yksilössä on nimenomaan nätti ulkokuori, mutta silkkaa skeidaa sisältä :(
Mullahan oli -09 burgeri joskus... sisäänajettu, takuunalainen peli ku ostin. Nyt on toi Kymcon Xciting, viime kesänä uutena ostettu.
Mun ymmärrys ei riitä selittään sitä, mitenkä voi olla mahdollista, että melkein Kiinalainen peli... ja selvästi paremmat ajo-ominaisuudet kun tolla entisellä japsilla. Kymcoon ei ota sivutuuli, niinkuin otti suitsaan. Suitsan kanssa oli joka hetki tietoinen kuskia painavammasta kyytiläisestä. Kymcon kanssa tarvii turvautua sivupeileihin... onko se kyydissä vai ei.
Kauanko tätä auvoisuutta kestää Kymcon kanssa... sitä en tiedä. Tällä hetkellä - pitkästä aikaa...(vaikka olen itsekin jossain määrin ennakkoluuloinen) ei ole mitään vaihtotarpeita/haluja skoderintamalla.. ;D

HiTec

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 27.04.13 - klo:21:00
Kauanko tätä auvoisuutta kestää Kymcon kanssa... sitä en tiedä. Tällä hetkellä - pitkästä aikaa...(vaikka olen itsekin jossain määrin ennakkoluuloinen) ei ole mitään vaihtotarpeita/haluja skoderintamalla.. ;D

Kymco on oikeasti, Taiwanilaisista sukujuuristaan huolimatta, yllättävän laadukas peli :) Itsellä on kokemusta 50cc moposta, johon kelattiin 48tkm mittariin ja koko aikana ei tuolle tarttenut kuin hihnat, painot ja renkaat vaihtaa pariin kertaan :o Siis todella yllättynyt olin itsekin, kuinka vaivattomasti tuolla mentiiin 25km työmatkaakin kesät talvet varsin sujuvasti 8)
BMW R 1200 ST -05

yari67

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 27.04.13 - klo:20:24
Hmm...,kuinkahan paljon renkaat maksaa tuommoseen...,ja saakohan siihen nastarenkaita?  Ois tarkotus ajaa ympäri vuojen.. Taitaa olla vähän kalliimmat
kuin mopon renkaat  ::) ???

REngas maksaa 52,95€ että ei hinnan kiroissa, vaihtaa voi itse tai liikkeessä, mutta usko pois että kun ilmat lämpiää niin se jammu lähtee sieltä, jos olet päättänyt yleensä skootterin ostaa niin turhaa mietit. Tossa linkki renkaaseen https://mprenkaat-store.com/14070-c-206_826_829.html?osCsid=nsa1o1svve8n74lu3mu76h71f2
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

HiTec

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 28.04.13 - klo:17:07
usko pois että kun ilmat lämpiää niin se jammu lähtee sieltä, jos olet päättänyt yleensä skootterin ostaa niin turhaa mietit.

Omakohtaisesti vuosi sitten keväällä pari erittäin potentiaalista auto-ehdokasta meni minun pähkiessäni sivu suun, jälkimmäinen vieläpä niin että oli jo renkaat vaihtarin kontissakin mukana kun autoliikkeeseen menin - vain nähdäkseni kun toinen myyjä just rusnasi papruja toiselle ostajalle, "minun" autostani :-\
BMW R 1200 ST -05

yari67

Näkyy olevan tossa jammussa mitä olit katsellut vielä hyväkuntoinen takarengaskin, että ei tartte sitäkään ostaa.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50