Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

ylikuumeneminen (liian vähän / ei öljyä..)?

Aloittaja skootterinrikkoja, 01.12.12 - klo:17:09

« edellinen - seuraava »

skootterinrikkoja

Vika sai alkunsa kun olin ajanut skootterillani noin 8km yhteen putkeen. sitten moottori alkoi alkoi hyytyä ja moottorista alkoi kuulua epämääräistä ääntä. nakutusta ehkä? sitten moottori sammui mutta käynistyi noin minuutin odoteltua ja ajoin kotiin (4km) no kotona sitten rupesin vikaa paikantamaan ja tarkistin öljyt. voiha perhana öljyä aivan liian vähän jostakin syystä :( lisäsin öljyä ja testilenkille mutta savutus oli aivan kauhea. öljyt eivät kauaa moottorissa pysy. ja nyt hiljattain on tullut myös semmonen ettei kestä enää täys kaasua vaan hyytyy muttei sammu. puoli kaasulla voi ajaa. Elikkä mitäpä sanotte mitä kaikkea joudun uusimaan?? niin ja skopaa ei oo viritetty tai muutettu mitenkään variaattorista tai moottorista. Ja moottorilla on ajettu 11tkm.

Coastside

Mäntä ja männäntappi menee ensin ja sylinterikin voi kärsiä. Hyvässä lykyssä kustantaa vain nuo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

skootterinrikkoja

joo no pitääpä tässä alkajaisiksi purkaa tuo sylinteri että näkee minkälaista jälkeä sinne on tullut. saapa nähä. mutta yksi kysymys kaivelee päätä: voiko koko kone olla mennyt täysin väliäksi tuon ylikuumenemisen johdosa?

ramba

No et kyllä 8km yhteen putkeen saa konetta ylikuumenemaan, varsinkaan pakkasella. Kesälläkin päästelee yli 100km putkeen rauhallisesti.

2t vai 4t?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ramba - 01.12.12 - klo:19:55
No et kyllä 8km yhteen putkeen saa konetta ylikuumenemaan, varsinkaan pakkasella. Kesälläkin päästelee yli 100km putkeen rauhallisesti.

2t vai 4t?
Ihan totisella naamalla väität, että 8km:ä ilman öljyjä ei vaikuta lämpöihin? :o ;D

leze223

Tai  männänrenkaiden kulumiseen? ;D ;D

No ei tossa mitään karseaa tapahtunut, uusi mäntä paikoilleen ja menoksi. O0

Sent from my U8800 using Tapatalk 2
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

skootterinrikkoja

no kylläpä veikkaan ettei moottori kovin hyvää jäähdytystä saa jos öljyä ei ole. hankalampi homma ajaa 100km ilman öljyjä tai öljyt vähänä! Ja nelitahti peli. Mukava kuulla ettei tarvitse isompaa remppaa alkaa tekemään! huomenna mäntä esille ja uusi tilauksee.

Juissi

Männänrenkaat ja ehkä männässä reikä.
Veikkaan pelkkiä renkaita.

InsOmniaa komppaan siinä, että aika kova jamppa on jos 100km vetelee pakkasella öljyt melkein poissa, eikä leikkaa.
Ehkä siellä on sitten motor uppia.  ;)

Itse suoritin pienen tärylevyn sisäänajon ilman öljy, ei kauaa täryyttäny kun jo leikkas.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 01.12.12 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: ramba - 01.12.12 - klo:19:55

2t vai 4t?
Ihan totisella naamalla väität, että 8km:ä ilman öljyjä ei vaikuta lämpöihin? :o ;D

Jaa ilman öljyjä ;D En jaksanut lukea tarkkaan.  :-[

Olin vähän muissa maailmoissa pohtimassa miten kahdeksassa kilometrissä saa koneen ylikuumenemaan ???
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

skootterinrikkoja

mäntä esillä. männässä syvät ja pahan näköiset naarmut. sylinterissä myös naarmuja muttei niin pahat kuin männässä. mäntä menee vaihtoon ja samaan pakettiin vois melekein uuen sylinterinki ostaa kun hintakaan ei ole ollenkaan paha. pako venassa myös valkoista kovaa karstaa paksusti. ei se ihmekkää jos öjyä syö ja savuttaa!! :D sen verran pahassa kunnossa mäntä oli.

leze223

virijavarasta löytyy 63cc sylinteri hintaan 40€ plus postit  ;)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 02.12.12 - klo:17:22
virijavarasta löytyy 63cc sylinteri hintaan 40€ plus postit  ;)

Eipäs muuten löydy. :o
Mutta 72cc setti samaiseen hintaan kylläkin. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=145  ;D

leze223

Jahas jahas. ;D eipä löydykkään. Mutta 100%:n varmasti löytyy saksassta. :) muistaakseni hintaan 46€ sis postit. :)

Eki

Hiukan ehkä ohi aiheesta mutta koskee silti vaihteiston elikä peräpään öljynvaihtoa, mikäli joku ei vielä tiedä niin minusta kätevin tapa vaihtaa on että ensin laskee ne tietysti sopivaan astiaan pois. Itse ostin apteekista semmoisen ison yhden desin truutan, minkä pää käy just' skootteriin hyvin, itsellä peräpäähän kuuluu laittaa vain 0.8dl mutta olleisiin kiinalaisiin muistaakseni 1.2dl? Elikä tähän asti olen vaihtanut siten että ruutannut tippakannulla niin kauan kunnes reiästä on pursunut öljyä mikä ei ole stefoille terveellistä hommaa. Tuolla kertomallani truutalla saa asteikon mukaan juuri sopivasti eikä pursua stefan välistä kovassa paineessa ajaessa pihalle öölit! :)
Vuodesta 1997 alkaen 29:s scootteri.

tommi

Eikös perässä ole huohotin joten ei sinne kovin kovaa painetta pääse syntymään vaikka olisi vähän reilumminkin öljyä. Itse olen aina täyttänyt perän juuri noin kuin kerroit eli tuubilla niin kauan kunnes alkaa valumaan öljyä ja sitten tulppa kiinni. Ei koskaan mitään ongelmia stefojen kanssa.

Missäs se huohotin muuten sijaitsee tarkkaan ottaen näissä kiinalaisissa? Olen joskus sitä etsiskellyt mutten ole löytänyt. Kait se siellä jossain kuitenkin on..