Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera GP 800

Aloittaja Kone, 22.10.12 - klo:21:58

« edellinen - seuraava »

lehtijussi

Kyllähän se niin on, että lopullinen hinta neuvotellaan aina kasvotusten. ... siis jos sellaisen eteen haluaa nähdä enemmän vaivaa kun kasvottomasti puhelimella...

HiTec

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 23.07.14 - klo:22:32
Kyllähän se niin on, että lopullinen hinta neuvotellaan aina kasvotusten.

Riippuu tapauksesta. Oman vak.yhtiöni kanssa siellä on aika usein jos jonkinlaista kesähessua ja harjoittelijaa ettei ne tiedä asioista sitäkään vähää kuin itse olen niitä jo selvitellyt => hyvin usein pienemmällä päänsäryllä ja edullisemmalla lopputuloksella itse netin kautta hommat hoidellen. Nyt viimeksikin kun Wingi tuli taloon, niin ennen kats.konttorille menoa vak.yhtiöstä vakuutukset nix-nax kondikseen niin se säätäminen konttorilla mopoa rekisteröidessä jäi todella minimiin = parin minuutin homma 8)
BMW R 1200 ST -05

Kone

Emännälle soittelivat vakuutusyhtiöstä perään, että tänne kannattas nyt laittaa vakuutukset ja miks nyt lähditte meiltä pois. Hän laittaa kunnon tarjouksen. Eikä olla edes mitään suurasiakkaita.

Jotta tämmöstä. Tämä tarina on tosi! :D

Wanhapappa

Nää vakuutusmaksut puhuttaa aina. Normaali pakollinen liikennevakuutus lienee yhtiössä kuin yhtiössä liki samanlainen. Kaskossa on hajontaa eniten. Itse vaihtaessani vajaa vuosi sitten 250 gts Vespani tuplasti suurempaan 500 kuutioiseen Pösö Satelikseen vakuutusmaksu halpeni liki parisataa, toki vakuutusyhtiökin vaihtui samalla. Ero onkin huomattava, sillä aiempi ja kalliimpi vakuutukseni (If) oli voimassa vain viisi kuukautta, nykyinen ja halvempi (Pop) on voimassa koko vuoden. Bonuksia ei ollut liikennevakuutuksessa yhtään, kaskoon antoivat 70 bonusta. Auton bonukset eivät kuulemma siirry kakspyöräiseen, ne pitää ansaita.

Ja totta tämäkin tarina.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 24.07.14 - klo:11:48
Auton bonukset eivät kuulemma siirry kakspyöräiseen, ne pitää ansaita.

Kun nuo ympärivuotiset vakuutukset tuli joku vuosi sitten, erotettiin auto ja moottoripyörä samalla omiin vak.luokkiinsa ja tunnetusti bonuksia ei voi siirtää vak.luokkien välillä 8)
BMW R 1200 ST -05

harriveikko

Kyllä se taitaa olla jo pitkälle toistakytä vuotta aikaa,kun auton bonuksia sai vielä siirtää pyörään.Kyllä se on huomattavasti pidempään ollu,kun tuo pyörien "vuosivakuutus".
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

HiTec

Kaikille ei tainnut ihan mennä jakeluun :-[

Prätkissä bonareita sai venkslata ees-taas auton ja pyörän välillä niin kauan kunnes tuli nuo ympärivuotiset vakuutukset. Itsekin noita aikanaan siirtelin, kunnes tuolloinen ensipyörä vaihtui ympärivuotiseen ja siihen loppui venkslaaminen. Tuossa vaiheessa vak.yhtiö tosin antoi vielä mahiksen että sulla on näin paljon bonareita, kumpaan ne jätetään, mutta siinä ne rosentit sitten pysy 8)
BMW R 1200 ST -05

Vespister

Se bonusten siirto olikin melkoinen puhallus vakuutusyhtiöiden puolelta.

Koska mp-vakuutus oli jo silloin 15 vuotta sitten huomattavasti autovakuutusta kalliimpi, kannatti auton bonukset ( usein 50 -70 pros.) siirtää prätkään. Auto lähti sitten keräämään bonuksia uudestaan taas nollasta. Melkein jokainen tietysti toimi näin.

Pian vakuutusyhtiöt ilmoittivat, että moottoripyörien vakuutustulo ei vastaa vahingonkorvausten tasoa. Siispä mp-vakuutusten hinnat lähtivät räjähdysmäiseen nousuun. Pitihän maksukertymä saada vastaamaan korvauskuluja.
No pianhan mp-vakuutusten hinnat olivat 70 prosentin bonuksilla yhtä korkeat kuin muutamaa vuotta aiemmin ilman bonuksia. Eli bonuksen siirrosta ei ollut mitään hyötyä?

No oli toki vakuutusyhtiöille, sillä maksoivathan nyt motoristit autovakuutuksistaan entistä korkeampaa hintaa bonusten hävittyä taivaan tuuliin.

Wanhapappa

Jossakin vaiheessa EU älähti suomen bonusjärjestelmästä. Enpä muista, tehtiinkö sen jälkeen asiassa mitään. Silloin oli aikamoisia eroja maakuntien kesken, etelän maakunnissa oli huomattavia eroja, ei kai enää juurikaan? Tääsä kun ite asun täällä landella korvessa, on mulla myös kontrasti etelään, jatkan siellä vielä hetken kuljetusbisneksessä. Vaan ei mulla muuten oo pienintäkään halua muuttaa takaisin stadiin, vaikka siellä kämppä vielä onkin. Maalla on niin mukavaa...

JakeS

Edelleen asuinpaikka vaikuttaa hintaan. Vakuutettavasta kulkineesta riippuen enemmän tai vähemmän.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

sympaatti

Justiinsa,4pv sitten, kävin LÄHI-TAPIOLASSA rekisteröimässä vaihdokkini, joka on nyt x9 500. Samalta tiskiltä siis vak.+ rekisteröinti! Ja samalla rahalla, kun katastuskonttuurilta, 10,50€. Jäi yks konttori väliin  :)
Liik.vak. ympäri vuoden 25% bonuksilla, maksutapaylennyksillä ja keskittämisalennuksilla 475€. Tiä sitte, onko vähän vai paljon....
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

Palosella

Lainaus käyttäjältä: sympaatti - 01.08.14 - klo:15:23
Justiinsa,4pv sitten, kävin LÄHI-TAPIOLASSA rekisteröimässä vaihdokkini, joka on nyt x9 500. Samalta tiskiltä siis vak.+ rekisteröinti! Ja samalla rahalla, kun katastuskonttuurilta, 10,50€. Jäi yks konttori väliin  :)
Liik.vak. ympäri vuoden 25% bonuksilla, maksutapaylennyksillä ja keskittämisalennuksilla 475€. Tiä sitte, onko vähän vai paljon....

Kannattaa kattoa Popista. Itellä 300cc Kymcoon 480€/a liikkari, eläintörmäys, palo, varkaus ja hinausturva. 20% bonuksia ne antaa valmiiksi liikkariin ja 70% muistaakseni kaskoon.

HiTec

BMW R 1200 ST -05

r2

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 01.08.14 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 01.08.14 - klo:19:04
Lainaus käyttäjältä: sympaatti - 01.08.14 - klo:15:23
x9 500 475€
300cc Kymco 480€/a
600cc Honda FJS600 248€/a ;D
Totanoinnii...
Suzuki DL 650 V-Strom näkyy olevan 480€/v
Köh köh...se nyt meni sitten vaihteellisen mopottimen pariin tällä hepulla.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: r2 - 02.08.14 - klo:20:07
Totanoinnii...
Suzuki DL 650 V-Strom näkyy olevan 480€/v
Köh köh...se nyt meni sitten vaihteellisen mopottimen pariin tällä hepulla.
Soon hieno pyörä... ikävä on kova