Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

oskuk

Hmm. Öljynvaihto. Laitoin mielestäni liian vähän öljyä, kun ajattelin että osa menee kuitenkin uuteen öljysuodattimeen, jonka jälkeen vasta näkee paljonko lisätään. Tänään tilanteen kurkkasin kylmästä skootterista ja öljyä liikaa?? Höh.

Edit:
Päättelen etten saanut likikään kaikkea vanhaa vaihdossa ulos. Joten käynnistän vielä kerran, käyttelen vähän ja sitten tarkistan puolen tunnin päästä  -jos edelleen liikaa, pitää keksiä metodi saada sitä hiukan pois....

Palosella

Samalla tavallahan sitä saa pois kun ruohonleikkureistakin. Tikku pois ja kallistaa niin paljon että täyttöreijästä valuu öljyä. Toki kannattaa joku astia laittaa alle ettei maahan päästä :D

Toki sen saa siistimmin vaikka desin lääkeruiskulla imettyä

oskuk

Juupa, pitäs vaan hankia se rusku ensin, vanha jarrunesteenvaihtosysteeminkin on hävittänyt käypäiset osansa...

Jos innostuisi vaihtamaan peräöljyt niin siinähän olisi sitten astioita ja lientä toimitettavaksi taas kaatikselle, desiä metka kuskata ;-)
-vaikka järkevä antaisi huollon vaihtaa peräöljyt, samalla kun takarengas vaihtuupi.

oskuk

Tuli kurkattua parin päivän jälkeen öljyt uudestaan. Nyt ollaan maksimissa. Merkillistä. Mutta kelpaa.

Kiinanpakettikin saapui. Nyt on logoon teipattu uusi logo, kokeeksi punainen, lisäksi melko mauton tankinkorkkikin laitettu.
Uusi kassikoukku asennettu. Sen kanssa oli (minulle) yllättävä ongelma, kun ei enää ohjauslukko toiminut. Mutta plastiikoiden udestaanasennus, ja varsinkin se että hanskalokeron "suuri ruuvi" tulee laitettua ensin hyvin kohdalleen, ja laitetua se ohjauslukko sen jälkeen päälle, jelppasi.

Sami@Vespa

Lainaus käyttäjältä: Sami@Vespa - 23.08.21 - klo:18:29Saas nähdä mihin tämä Vespailu johtaa, ollaan tällä nyt molemmat avovaimo ja minä tällä ajeltu. Voi olla, että tulee hankittua vielä toinen samanlainen jossain kohtaa - saa nähdä. Ensi kesäksi tässä jo suunniteltu oikein pidemmän kaavan mukaista Vespa-reissua, Alpeille tai jonnekin. Joko kahdella Vespalla tai sitten Vespa + moottoripyörä  -yhdistelmällä.

Itse itseäni lainaten. Eipä ole tullut vielä pidempää Vespa-reissua tehtyä, kun muut harrastukset on vieneet vapaa-ajan. Mutta ehkä jo ensi kesänä, kun tuli nyt vm. 2014 (tai 2013) 250 GTS:n pariksi hankittua vm. 2018 300 GTS SuperSport.
Tässä on sitten tietty ABS, ASR, USB-pistoke hansikaslokerossa ja päivitetty mittaristo. Niin, ja kunnollinen sivutuki, jota uskaltaa jopa käyttää! Satulankin saa auki kaukosäätimellä, onkohan tämä kaukosäädin ollut lisävaruste vaiko kuulunut vakiovarusteisiin?
LED-päiväajovalotkin tässä näemmä on, ajovalo tosin vielä halogeeni. Vanhempaan Vespaan tulikin laitettua LED-polttimot (ajovalo ja parkki), saa nähdä laitanko tähänkin LED-ajovalon.
Noin kulkupuolella en ihmeempää eroa huomaa 250 verrattuna. Ajotuntuma ehkä hivenen jämäkämpi.

oskuk

Joopa, kyl uusi on aina jämäkämpi.
Tuo ajovalo on tosiaan aika tavalla huononnettu, ei paljoa viitsi moisella pimeässä ajella. Aika moni on hommannut jonkun kiinalaisen valoumpion tämän kuviollisen omituisuuden sijaan. Itse olen odotellut että tulisi markinoile vaihtoehtoinen kaukosäädin, tämän järkyttävän molon sijaan.

oskuk

Laitan vielä tuosta valosta, ei tosin itse ottamani, kuvasarja:

Vespan oma:
https://ibb.co/TnB4vQg

Kiinanlamppu:
https://ibb.co/Gvh8pTN8

Palosella

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 18.03.26 - klo:13:17Laitan vielä tuosta valosta, ei tosin itse ottamani, kuvasarja:

Sama kuva molemmissa :D Paljon paremmaltahan tuo oem ainakin näyttää kun vanhemmat halogeeniversiot

konenikkari

Mahtaakohan nuo myyjät tietää tai välittää,
kummmanpuoleiseen liikenteeseen umpio on tehty,
vai onko joku kompromissi, joka ei toimi kummassakaan. :P
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 18.03.26 - klo:19:49Sama kuva molemmissa :D Paljon paremmaltahan tuo oem ainakin näyttää kun vanhemmat halogeeniversiot

Haha, jumakauta, eikä mitään keinoa löytää sitä tuolta palvelusta ;-D
Laitoin sis uudestaan sen sinne...eli viesti nyt toivottavasti korjattuna ;-)

Tuo kiinanlamppu on itsessään niin ruma, eli vielä rumempi kuin tuo tivolilamppu,
että hiukan on kynnysta vaihtaa "mustaan umpioon"...vaikka valossa voittaakin.

Sipilläkin olisi, myöskin hirvittävän näköinen  lamppu:
 https://www.sip-scootershop.com/en/product/headlight-unit-led-sip-x-koso_MV003883