Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway RY6 keskustelua

Aloittaja hienoskootteri, 30.06.12 - klo:16:46

« edellinen - seuraava »

studi123

54e rullat ja alkukäyrä. Ei ollu pahan hintainen.
Muista hymyillä Täh

studi123

Moi.

Millä te olette saanu variaattorin kopan auki? Otin kaikki ruuvit pois ja aloin vääntää koppaa auki takarenkaan kohdalta. Vähän sain auki noin 2mm en uskaltanut kauheesti vääntää koppaa..

Muista hymyillä Täh

Skodesetä

Jos kerran kaikki ruuvit on irti, niin laita koppa alkuperäiseen asentoon ja kopauttele kumivasaralla tai vasaran kumipäällä ympäri koppaa. Kevyesti nitkuttelemalla luulisi irtoavan tämän jälkeen. Luultavasti alkuperäinen paperitiiviste jumittaa. Ei taida irrota ilman hajoamista.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

Jos aivan varmasti aukaisit kaikki kopan ruuvit, saattaa kahdessa reiässä, olevat ohjuriholkit ahistaa.
Jos sait vähän raotettua pistä väliin ruuvien kohdalle jotain aerosoli voiteluainetta, pistä kiinni, ja koeta uudestaan.
Joku "penetration" voiteluaines on parasta, en vaan muista valmistajan nimeä :(
Monessa kopassa on keskellä se ruuvi jonka avaaminen on helpointa unohtaa  ::)
Jos 100 varmasti kaikki ruuvit on auki,ja koppa raottaa, takapäästä
Pistä rakoon, mahdollisimman lähelle etupäätä pellinkappale ja lyö, mieluusti, kumivasaralla
varikopan takapää takaisin kiinni, jolloin etupään ohjuriholkki aukeaa.
Ja tämä kaikki vain jos varmasti kaikki ruuvit on auki

Ja viimeistään tässä vaiheessa, älä avaa varikoppaa, jos ei ole mitään todellista tarvetta. ;)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

studi123

Kiitos nopeista vastauksista. En paljon uskaltanut joo vääntää ja ei ollut paljoo aikaa duunissa säätää. Pitää vielä kattoa onko siinä keskellä joku ruuvi, mutta en kyllä nähnyt. Yritän huomenna uudestaan paremalla ajalla.

Muista hymyillä Täh

studi123

Muista hymyillä Täh

konenikkari

Ok kopassa keskellä näkyvässä käynnistyspolkimen alle jäävässä reiässä on myös todennäköisesti ruuvi?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

studi123

Juu pitää kattoo huomenna uudestaan. :-\
Muista hymyillä Täh

PappaSkootteri

avattuasi varin kopan ja kiinni laittaessasi kurkkaa myös onko takavarin vastalaakeri paikoillaan eli kiinni kopassa... en ole ihan varma onko tässä mallissa juuri sellaista mutta esim keeway focuksessa sellainen on itse kerran sen unohtaneena(tippui) ihmettelin jotta mikäs se tämä on  :D
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

ramba

Tuossa keskelläkin on pultti, moni unohtaa sen avata.. Jossei silti aukea niin ympäri koppaa varovasti ruuvarilla kammeten.

Focuksessa ja tässä on sama kone joten on se laakeri siellä..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

studi123

Noniin tänään otin kopan irti. Kyllä tosiaan oli keskellä pultti, jonka unohdin ensimmäisellä kerralla ottaa pois. Otin prikan pois ja nyt kiihtyy vähän hitaammin, mutta kulkee 60km mittarin mukaan. Gpsin mukaan 58-59km eli sopivasti. Vauhtia en tarvii lisää enää, mutta jos saisi kiihtymään nopeammin niin olisi hyvä. Tilasin DR PULLEY rullat toivottavasti ne lisää kiihtyvyyttä.

Tässä pari kuvaa prikasta:

Ja mikä tämä on?

Muista hymyillä Täh

PappaSkootteri

tuo prikka onkin siis tuossa mallissa "puolikiinteä" eli tulee ilmeisesti ulomman lautasen ja keskiholkin "väliin" tuosta pienestä ulokkeesta... mittaappa tönärillä sen prikan leveys sillä moni halajaa sitä tietoa kun tekee takaisin vakioksi peliään :) toki sisähalkaisija ja ulkohalkaisijaakin moni halajaa...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Titan T2

" Ja mikä tämä on? "
Tuosta möykystä sanotaan että se on pakokaasun uudelleen kierrätysjärjestelmä (egr) mutta minun härvelissä kun aloin tarkemmin tutkimaan niin letku meni rungon poikittaisputkeen eikä ilmanputsariin kuten luulin, itse olen ottanut ko. härpäkkeen pois pelistä silloin kun laitoin kuristamattoman alkukäyrän.
Titan T2 50cc

studi123

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 09.05.13 - klo:17:55
tuo prikka onkin siis tuossa mallissa "puolikiinteä" eli tulee ilmeisesti ulomman lautasen ja keskiholkin "väliin" tuosta pienestä ulokkeesta... mittaappa tönärillä sen prikan leveys sillä moni halajaa sitä tietoa kun tekee takaisin vakioksi peliään :) toki sisähalkaisija ja ulkohalkaisijaakin moni halajaa...

Mittaan ton huomenna kun pääsen duuniin.
Muista hymyillä Täh

studi123

Lainaus käyttäjältä: Titan T2 - 09.05.13 - klo:18:34
" Ja mikä tämä on? "
Tuosta möykystä sanotaan että se on pakokaasun uudelleen kierrätysjärjestelmä (egr) mutta minun härvelissä kun aloin tarkemmin tutkimaan niin letku meni rungon poikittaisputkeen eikä ilmanputsariin kuten luulin, itse olen ottanut ko. härpäkkeen pois pelistä silloin kun laitoin kuristamattoman alkukäyrän.

Otin ton egr-letkun pois tosta kohtaa, josta otin kuvan, niin alko pitää ääntä niin perk...sti laitoin takas sen.

Kuristamattoman alkukäyrä on tulossa mulle postissa tällä viikolla tai sitten ens viikolla. En kyllä varmaan laita kiinni sitä, ku kulkee muuten likaa. Muuten "koppalakit" vois kiinnostuu liikaa.

Niin osaako joku sanoa auttaako noi rulla tohon kiihtyvyyteen?

Muista hymyillä Täh