Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa LX 50 2T Touring

Aloittaja PappaSkootteri, 11.06.12 - klo:23:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

Nyt ei enää nenänpää mene kuuraan  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

Näin siirtyi frouvan Vespa talveksi parvekkeelle... oma tulee joskus kun ei jaksa(lue liian kylmä/luminen/liukas) enään ajaa päivittäin duuniin...
Klik ja kuva isonee
Keväällä sitten takasin ulos  ;D
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Partanen

Onhan tankki täynnä, ettei kerry vettä tankkiin. Ja onhan bensan seassa stabilointiainetta, ettei mene bensa tärviölle?  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 21.10.12 - klo:21:50
Onhan tankki täynnä, ettei kerry vettä tankkiin. Ja onhan bensan seassa stabilointiainetta, ettei mene bensa tärviölle?  ;)

Hmm, meneeko 98 samalla lailla tärviölle luin 95e? Ja olisiko Shelin kallis paras talvisäilöpensa?

PappaSkootteri

Jos ihan "vain" bensaa jätää talveksi tankkiin on paras Neste asemilla Eläintarha ja Porvoo Tarmolassa myynnissä pienekonebensaa jota  suoraan mittarista...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

pekpel

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 22.10.12 - klo:16:11
Jos ihan "vain" bensaa jätää talveksi tankkiin on paras Neste asemilla Eläintarha ja Porvoo Tarmolassa myynnissä pienekonebensaa jota  suoraan mittarista...
Samaa mieltä..
Heti suraavana tulee Brigss&Strattonin bensan säilytys aine

Partanen

Muut nesteasemat, tai ainakin osa niistä, myyvät pienkonebensaa kanistereissa. Siitäkin erikoista tavaraa, ettei haise ollenkaan. Yksi viiden litran kanisteri maksoi 20 euroa jokunen viikko sitten. Mainos pienmoottoribensiinistä: http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%3B2655%3B2698%3B2707%3B2708%3B10164

Jokuhan sen Brigss & Stratton:inkin aineen tekee, tuskin Brigss & Stratton itse? Meinaan, että mahtaako sillä olla niin väliä, että minkä merkkistä bensan stabilointiainetta käyttää. Luulisi, että samalla periaatteella ne kaikki aineet toimii, jos toimii.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

No joo, eipä tämä nin vakavaa, ei mulla ilmajäähy-volkkarilla ainakaan ole keväisin mitään ongelmaa ollut bensojen kanssa.
Enkä taira mitään 4e/l litkuakaan skootteriin kaataa. Enkä hakea pienkonepensaa letkusta Turuust. Jospa tankkaan Shellin pensaa täyteen.

pekpel

Jos vaan bensalle jätät niin laitas sitten loraus viinaa, vaikka masinolia sekaan, ottais ainakin kondenssiveden pois ruostuttamasta..
Tai sitten älä laita, sun skopa ja sun päätös..

Partanen

Viinahan on jo valmiiksi sekoitettuna bensaan, vaikka ei edes tahtoisi. Ei se Shellinkään bensa ole säästynyt etanolilta, joten en tiedä miten se sen parempaa olisi säilymään. Vähäisen myynnin vuoksi voi olla vanhaa jo ostettaessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Eipä se viina ole samaa kuin mitä vaikka masinoli pullosta tulee.
Täälläkin on polttoainesäikeessä asiaa käsitelty..

kajde

LainaaJos ihan "vain" bensaa jätää talveksi tankkiin on paras Neste asemilla Eläintarha ja Porvoo Tarmolassa myynnissä pienekonebensaa jota  suoraan mittarista...
Näin mä olen tehnyt jo useampana talvena. Pumppuhinta pienkonebensalle Eltsun Nesteellä oli kesällä 2,10€/litra, kun sitä viimeksi ostin. Puolet siitä mitä maksaa valmiissa kanisterissa ;)
• Honda SW-T400 vm. 2010

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 22.10.12 - klo:20:23

En ole sitä säiettä hetkeen lukenut, mutta Masinol:n käyttöturvallisuustiedote kertoo sen sisältävän 30-100% etanolia. http://www.lasol.fi/ktt_lasol/Masinol_100.PDF
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 22.10.12 - klo:20:23
Jep. Masinol kun sisältää myös isopropanolia 5-40%, joka on jäänestoaineena etanolia parempaa. Nythän puhutaan mopopuolella nimen omaan hyödyistä kaasutinkoneelle talviajossa.

http://www.tuulilasi.fi/kysymys/bensiiniin-isopropanolia

Mitäs se Neste kertoi E10:n säilyvyydeksi? Taisi olla 3 kk... Itse tankkaan tavallisella 98 oktaanisella, enkä ole koskaan laittanut talviseisontoihin stabilointiaineita, pienkonebensoja tai muita hokkuspokkuksia. Keväällä ovat aina käyntiin lähteneet pienellä polkemisella. Ruohonleikkurissa olen polttanut useita vuosia vanhoja bensoja ja toimii. Nyt menee kyllä jo ihan OT eli jatketaan toisissa ketjuissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pena

aina on keväällä lähtnyt nyt jo 5 vuotta en ole tehnyt mitään skootterille antanut olla vaan,  akun olen kyllä poistanut ja ladannut.