Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin tekniikka

Aloittaja A_sentaja, 05.05.07 - klo:15:11

« edellinen - seuraava »

pojan roxi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.05.13 - klo:15:28
Alipainehana itsessään taitaa temppuilla,onneksi se ei ole kallis kapine ;)

No niin, kaasari pöydällä ja kappas vaan, näyttäisi puuttuvan tuo alempi säätösuutin. . . Eikös siinä olekkin kaksi melkein päällekkäin ja alemman reikä on tyhjä  :-\
Helekatti, mistähän tuon tietäs minkä kokoinen ja yleensäkkin mistä tuon suuttimen saa.. Niin ja minkä merkkinen on tuo kaasutin? Ei lue tai en löydä merkintää siitä..

kitoosh taas. :)

konenikkari

Nyt olisi hyvä jos olisi kuva siitä puuttuvasta suuttimesta.
Taitaa kaasutin olla gurtner.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

konenikkari

Hassu virhe tuli hi tietenkään ei voi olla kuvaa puuttuvasta suuttimesta, vaan sen paikasta :-[
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

pojan roxi

Noniin.. Löysin italian kielisen huolto/korjausoppaan netistä ja osoitteessa
https://docs.google.com/gview?url=http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/More+Manuals/Yamaha/Yamaha+Aerox+50+(96-06)-Service+Manual.pdf&chrome=true

sivulla 213 on kuva kaasuttimesta jollainen tässä skootterissa on ja kuvan mukaan "vite aria del minimo" (nro:7) pitäsi löytyä tuosta alemmasta reijästä.. :)
Taitaapi olla ilmansäätöä varten... vai oisko tuo "aria" ilma..  :o

Niin Gurtner näyttääpi olevan, kuten eppäilit konkari :)

konenikkari

Se on tyhjäkäynnin ilmansäätöruuvi.
Vaikuttaa tyhjäkäynti seoksiin, kokonaan puuttuminen sotkee kaasuttinen toiminnan, täysin.

pojan roxi

Okkay. tyhjäkäynnin säätöruuvvi..
Täytyy lähteä metsästämään siihen sellaista :)
kiitos..

Liennee löydyttävä tuommoinen Jns:n Jokikoneelta . kai :)

konenikkari

Niin siis tyhjäkäynnin säätöruuveja on kaksi.
Toinen ns ilmaruuvi (joka nyt ilmeisesti puuttuu) ja toinen on tyhjäkäynnin nopeudensäätö ruuvi.
Hankalaa kun ei voi ottaa mallia mukaan ::)
Onko se nyt satavarma että ruuvi puuttuu, sillä monissa kaasuttimissa tuon ilmaruuvin aihio on molemmin puolin kaasutinta.

A_sentaja

Wanha kunnon lortto siihen kiinni,jos edukkaasti saat,ekoissa roxeissa tuo oli,ja pomminvarma laitos. Mitä nyt normisäädöt siinä ja talveksi aina eri.. helpottaisi täällä olevien neuvoja,jos voisit kuvvoo laittaa kaasarista,molemmin puolin ja altakin uimurikoppa irti.. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Jeps vanhemmassa roxissa on dellórto ja manuaali ryyppy.
Ja se on parempi kuin tuo gurtner.
Varmista nyt kuitenkin vielä ennen kaasuttimen ostoa ettei kaasuttimelta lopu bensa.
Sillä todella harmillista olisi uuden kaasarin hankittuasi havaita:bensa loppuu uimurikammiosta kierrosten myötä.
"Onko mitään tietoa kuinka monta kilometriä mäntä on nähnyt."

pojan roxi

Jeps..kiertelin Joensuun pienkonepuljuja ja soitin sitten Jokikoneelle säädinruuvista ja tilaustavaraksi meni..Yllättävän pitkä toimitusaika, neljä arkipäivää. Lähetys tulee siis vasta ensi keskiviikkona!! Pojalla pitkä viikonloppu edessä kun ei aeroxi-toimi :(
Haluaisin kyllä vaihtaa tuon kaasarin lorttoon (vai mikä se kutsumanimi olikaan:) ) , mutta taitaa olla satasen pintaan tai ylikin uudet ja käytettyjä en tiedä mistä saa.
Tuon bensan saannin riittävyys täytyy vielä tarkastaa.
Männällä ajettu n. 1000 km. Edellinen omistaja teki rempan ennen myyntiä.. ?  :o  Kertoi ainakin niin. Oli mulla pytty ja mäntä erillään viime kesänä kun petti kannen tiiviste ja neste pääsi valtaamaan sylinterin ja muut tilat sen alla.. :(. Tuolloin tutkailin mäntää ja tuoreen näköinen oli.
Roxi kulkee kunnossa ollessaan n. 60km/h ja vetää hyvin minunkin allani (90kg). Että ei liene ihan loso :)
Ei kellään joensuun suunnalla olisi tuohon tuota suutinta??  :-[

Kiitos

Coastside

Katso mikä kierteen koko on ja osta minkä tahansa samankokoisella kierteellä olevia suuttimia muutama ja kokeile mäessä millä kulkee parhaiten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Niin....siis onko nyt kyse suuttimesta vaiko ilmansäätö ruuvista?

pojan roxi

höh.. yritän liittää kuvaa kaasarista, mutta ei ossoo. Pysyykö sen liittämään suoraan esim. työpöydältä?

:o

pojan roxi

Lainaus käyttäjältä: pojan roxi - 29.05.13 - klo:17:45
Noniin.. Löysin italian kielisen huolto/korjausoppaan netistä ja osoitteessa
https://docs.google.com/gview?url=http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/More+Manuals/Yamaha/Yamaha+Aerox+50+(96-06)-Service+Manual.pdf&chrome=true

sivulla 213 on kuva kaasuttimesta jollainen tässä skootterissa on ja kuvan mukaan "vite aria del minimo" (nro:7) pitäsi löytyä tuosta alemmasta reijästä.. :)
Taitaapi olla ilmansäätöä varten... vai oisko tuo "aria" ilma..  :o

Niin Gurtner näyttääpi olevan, kuten eppäilit konkari :)

Ilma ruuvvi lienee  ???

roxi123

moro! mikä voi olla vikana että aeroxis kuului sellainen surina ku olin ajelemassa? Sammutin heti ku kuului se surina ja sen jälkeen ei lähtenyt enään käyntii ja antaa bensaa ja kipinää voiko olla että meni männänrenkaat?