Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vesisade ja märkä visiiri

Aloittaja Irkku, 05.09.07 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

verkkarieki

:-X hi itsellä tulee oma vanha tapa mieleen kun sateessa ajaa ja visiiri on vettä pisaroita täys käännän vaan päätä sivulle isommat häipyy saman tien. No tää ei maksa mitään. Tuota?  Toimiikohan normaali mopo nopeuksilla hyvin?

pekpel

Muistan vielä kun eno lähti talvella mopolla liikenteeseen.
Peltipurkista leikattu tötterö päähän, naaman puolelta tiivistetty, ulkopuolelta avoin.
Ei käynyt viima päähän, eikä sadekaan kuulemma haitannut.
Eipä se nopeuskaan silloin päätä huimannut, meni muille vaan kehumaan mopoaan että tällä pääsee oli kesä tai talvi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Kymco

Tuohon edelliseen, niin ennenvanhaan käytettiin sellaista muovitötteröä joka istui tiiviisti naamalla ja oli edestä auki. Tuo peltinen saattaa rajoittaa liikaa näkökenttää ;)
Sitten konstia mitä itte käyttänyt vuoskausia, autovahaa visiirin ulkopintaan ja vain ulkopintaan! Mielellään ei hiovaa tavaraa. Tuo on toiminut itellä hyvin ;)
On muuten isot erot näitten visiirien huurtumisessa :o Nykyisessä KBC.n kypärässä ei meinaa hurtua millään, mikä on erinomainen asia :-*
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 15.06.10 - klo:10:28
autovahaa visiirin ulkopintaan ja vain ulkopintaan! Mielellään ei hiovaa tavaraa.
Jep. Esimerkiksi Korrekin uuden auton vahaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Plom

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 15.06.10 - klo:10:28
niin ennenvanhaan käytettiin sellaista muovitötteröä joka istui tiiviisti naamalla ja oli edestä auki.

Jaa tämmöistä ? http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=kop25

pekpel

Mjoo.. tollainen tötterö se oli enollakin, oli vaan niin pihi mies ettei ostanut, vaan teki itse jostain isosta säilykepurkista, itse olin silloin jotan alle kymmenen vanha eli puhutaan vuosista ennen -75 kun mopot oli peltiä ja hyvät kinttaat koirannahkaa

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.06.10 - klo:01:04
Mjoo.. tollainen tötterö se oli enollakin, oli vaan niin pihi mies ettei ostanut, vaan teki itse jostain isosta säilykepurkista, itse olin silloin jotan alle kymmenen vanha eli puhutaan vuosista ennen -75 kun mopot oli peltiä ja hyvät kinttaat koirannahkaa
Tuolla näkyy yksi jos toinenkin asia pekpelin kommentista http://youtu.be/lJiLszrc6s4

kani

Voiko Rain-X:ää tai viis sateesta yms laittaa myös visiiriin? Toimii paremmin kuin autovaha.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: kani - 18.05.12 - klo:22:21
Voiko Rain-X:ää tai viis sateesta yms laittaa myös visiiriin? Toimii paremmin kuin autovaha.
Voi, mutta kannattaa kokeilla vaikka ylänurkkaan ensin. Saapahan varmuuden ettei pleksi sula.

pekpel

viis sateesta tai joku sen nimienen litku toimii aikansa..
Tulee visiiri pikkasen harmaaksi vuoden käytön jälkeen.. Autoon en tuota litkua laittais, tuulilasin vaihto on paljon kalliimpaa kuin visiirin vaihto..
Mutta sehän ei mopokuskia haittaa..

-Zone-

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.05.12 - klo:22:34
viis sateesta tai joku sen nimienen litku toimii aikansa..
Tulee visiiri pikkasen harmaaksi vuoden käytön jälkeen.. Autoon en tuota litkua laittais, tuulilasin vaihto on paljon kalliimpaa kuin visiirin vaihto..
Mutta sehän ei mopokuskia haittaa..

Oma kokemus Viis sateesta aineesta: Autossa toimii niin hyvin että 70-80 kmh vauhdissa ja siitä ylöspäin ei tartte sateella pyyhkijöitä lainkaan..  lisäksi lasi helpompi pestää esim itikoista. Aine pysyy pitkään kun pesee pelkällä vedellä (?)  Auttaa kypärän visiirissäkin muttei niin paljon kuin autossa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

InsOmnia

Ja helpoin poppaskonsti on kokeilla ajaessa eri pään asentoja. Shubertin potta jätti veden näkökenttään, mutta pikkaisen kun nosti päätä, niin vesi katosi kuin itsestään.

ilborg

Itse ostin tuollaista scott:in anti-huuruntumis-ainetta. toimii ainakin peileihin oikein hyvin partaa ajaessa:) Tosin ei se pisaroita poista, mutta enemmän kusessa ollaan jos potta huurtuu sisältä kuin että on visiiri on pisaroiden peittämä.

Coastside

Hanskan selkäpuoleen kiinnitetyllä sienellä pyyhkii pisaroita ja kun siinä on tiskiainetta niin ei niin pian kerrykkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04