Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Vaihtelee yksilöittäin mutta veikkaisin, että se näyttää 5km/h liikaa.
Tämäkin vaihtelee siten, että <40km/h vauhdeissa saattaa näyttää vain 0-3/km/h väärin ja 50< vauhdeissa jo 5-10km/h väärin.
Asia selviää gps:llä tmv mittausmetodilla.

Baotian ja vielä liikkuu

Tosiaankin onnellinen omistaja Enkä häpeä yhtään!!!

Ostin -06 Baotian 50QT 9-M scootteri mopon. Hinta oli 600â,¬-700â,¬ en muista tarkasti
Myllymäki

3 kesää olen päristellyt tällä mainiolla meno pelillä.
Auto tulossa, mutta tämä yksilö jää kauppakassiksi sillä bensaahan tämä ei juurikaan syö!

Olen panostanut "kiihtyvyyteen" ja saanut siinä mukana vääntöä + hippuja
Totta kai kaikki kyselee huiput aina ensin, mutta tämä vehje on jättänyt "rich biachien" mopot kylmiksi.

Ostin Malossin multivariaattorin+Jousen n.56â,¬ [rullat mukana 8-9g]
"viri" hihnan n.30â,¬
Variaattorin kytkimen (malossi) 40â,¬
ja tappihan on otettu pois.
Kulkee noin 70km/h ja kiihtyy Riittävän nopeasti ja vääntöäkin löytyy.
Testattu lentokentällä "poliisin tutkaan" (tapahtuma jossa sai testata huippuja tosiaan kilvet ja paperit kannattaa jättää pois)

+ kaikki normaalit kulutus osat "vuodessa noin 100â,¬"+ öljyt sis. hintaan

800-1000â,¬ niin aivan järkeen hyvä hinta mielestäni

eli jos Huollat ja Kunnostat tämäkin "kiinan ihme" on aivan yhtä hyvä kuin "merkillä hinnoiteltu" mopo.

Ajettu tähän mennessä 18000km. Ja mittari raksuttaa lisää jatkuvalla syötöllä.

Huolto kokemusta löytyy. " ei pahalla mielellä " vaan Toimivuuden kannalta.
Mikään ei toimi jos et huolla  ;D

JOTEN NOSTAN HATTUA "KIINAN IHMEELLE" HINTANSA TÄMÄ MOPO ON ANSAINNUT!!!

[Miksi ostaa kallis kun saat 4 tälläistä samaan hintaan ja varmasti ajat pitkään]

Coastside

Tervetuloa tekniikkapainoitteijselle foorumillemme. Hyvä valinta.

Nyt kun sinulla on osat nipussa, niin kokeileppa, käytyäsi vaakassa ensin, miten se kiihtyy 0 - 20 - 40 kmh. Saadaan tervetullutta vertailupohjaa.
Halvimpia sekkareita on sen nopeusmittari tai tarkempi ja kännyn nauhuri tai video, jolle luet nopeuksia.

Asennetuista osista on hyvä saada tarkat tiedot, senvaralta että hankkii samanlaisia.

Tuo 80 kmh ei mene läpi täällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.09.08 - klo:14:01

Tuo 80 kmh ei mene läpi täällä.

Ei todellakaan. Mullakin on 80 kuution pytty, virinokka-akseli ja Narakun variaattori ja kulkee hikisesti 60km/h. Käsittääkseni threadin aloittajalla on 49 kuution vakiopytty joka ei taatusti jaksa vetää mopoa 80km/h nopeuteen. Ei yksinkertaisesti riitä poweri pytyssä.

Edit: Tuossa ihan tuoretta pätkää miten mulla kulkee Tyscon tällä hetkellä. Ottaa mittariin hikisesti 70km/h joka vastaa 58km/h todellista nopeutta. Pari kilsaa piti hehkuttaa ennenkuin pääsi edes tuohon 58km/h nopeuteen. Alkukiihdytys on aika nopee, 0-40km/h jotain 7,5s. 0-20km/h 2.5s.

http://www.youtube.com/watch?v=T502sM9_yro

http://www.youtube.com/watch?v=JaIsMyOQRwg

openflow

Kerkesin ryystää kupillisen teetä videon aikana. Onhan toi pikkusen hidas toi kiihtyvyys 40-->. Onneksi siellä päin noissa suorissa on pituuttaa ,kerkee kiihdyttää ennen risteystä.

LainaaAjettu tähän mennessä 18000km.
Mukavastinhan tossa jo kilometrejä. Hyvin näillä kiinalaisilla matkaa tekee.

kekra

No laittakaapa itse videota tiskiin miten kiihtyy moponne. Digikamera/kännykkä varmaan löytyy useimmalta. Värkki vaan käteen ja kiihdyttelemään.

Olen itse vaan ihmetellyt kuinka moni Solifer/Helkama omistaja kehuu kuinka mopo kulkee ~75km/h ja kiihtyy kuin raketti. Jostain syystä yksikään kyseisten menopelien omistaja ei ole ajanut allekirjoittaneen ohi. Ovat yleensä jääneet perävaloja katsomaan. Vaikka mulla huiput on vain ~60km/h. Kumma juttu.

Kenzy

http://www.youtube.com/watch?v=XljKK5hGf0s Videopätkä n. kuukauden takaisista testeistä. Pieni vastatuuli oli sekä varinhihna & ohjuripalat alkaa olemaan tiensä päässä, kulku on hieman heikompaa, kun voisi olla, mutta saahan tuosta suuntaa. Vastatuuli ehkä eniten painoi tuossa testissä, 60kmph mittarilukemassa lopetin kiihdyttämisen, kun keskusta lähestyi.. tuossa kodin vieressä olevassa mäessä ollaan tultu mittarin mukaan parhaimmillaan 70kmph, suoralla huiput mittarin mukaan n. 58-60kmph.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Baotian ja vielä liikkuu

Tosiaan tossa nytte on kirjoitus virhe.. 70km/h riippuu pidänkö 9g rullat vai vaihanko noihin 7-9 sekotuksiin. Ja tosiaan tulen ottamaan video kuvaa "mittarin vaijeri katkes eilen näin sopivasti" :o

Kenzy

Ei se mittarin kuvaaminen loppujenlopuksi mitään todista, gps-lukema voisi olla vähän luotettavampi :) Jos 70kmph on mittarin lukema, niin se vastannee todelisuudessa jotakin 58-65 välimaastoa.

kekra

Näinhän se on. Mutta näkeehän siitä kuitenkin aika hyvin kiihtyvyyden. Kuten tuosta mun pätkästä näkee niin kiihtyvyys on melkoisen hyvä sinne 40-50km/h asti mutta sen jälkeen voi tosiaa juoda vaikka teekupposen odotellessa mittarin kapuamista sinne 70km/h saakka  :-\

Toisekseen tuollaiset multivarit sun muut ei nosta huippunopeutta. Siksi se kuulostikin oudolta että kun laittaa multivarin niin Baotian kulkee heti mukamas 80km/h  ???

Suoranopeutta saa parhaiten lisää isommalla pytyllä. Mulla nousi huippunopeus 10km/h kun laittoi 80 kuution pytyn. Tuulenvastus on jo melkoinen noissa nopeuksissa joten sen voittamiseksi tarvitaan lisää tehoa. Jos haluaisin että moponi kulkisi sen 80km/h todellista nopeutta niin 95cc pytyllä se voisi periaatteessa onnistua. Hyvä jos silläkään.

Coastside

Mittarin kuvaaminen on todisteena heikko ellei mittaria ole kalibroitu ja videoeditointia ei ole käytetty. Fillarin mittarilla kalibroi mittarin edullisimmin, mutta luottamuksen saamiseksi olisi hyvä tehdä se ryhmätyönä.

Omana testitallenteena se on hyvä ja voi elvistellä hyvällä tuloksella jos haluaa.

Kenzy

Jeps, tuosta meikäläisen youtubepätkästä on havaittavissa, että n. 10-11 sekuntia menee 0-40kmph kiihdytyksessä... se on ihan ok, mutta on ollut n. sekuntin ripeämpää ennen tuota hihnan rispaantumista. Ensi viikolla pitäisi uutta hihnaa tulla postiin, joten pääsee sitten vielä kokeilemaan..

openflow

Noista videoista käy hyvin ilmi ihemeiden akilleen kantaapää --kiihtyvyys.

0-40 aluella mittarin virheet on jokseekin järjellisellä alueella. niitä voi ~verrata myös skootterista toiseen.

skootterien säätöjä(vari...) tehdessä voi tallentaa "dataa" videolle ja siiten päivän päätteksi purkaa ne "kuva kuvalta" mentelmällä. esim. suhteellisen kiihtyvyyden saa aika tarkkaan mitattua.

---
Itselläni on alkukiihtyvyys vielä huonompi kun kenzyn kapistuksessa.

Kenzy

Joo, ei tuo tykki ole, mutta kiihtyyhän tuo. Tarvii katsoa palautuuko se kulku tosiaan takaisin siihen, mitä se oli 500km sitten, kun hihnan ja rullien ohjuripalat vaihdan uusiin. Ainoat virithän tuossa on Malossin 5.1-grammaset rullat ja rasvattu bendix ;)

Coastside

Kotimatkalla perään ilmestyi enduromallinen mopo. Olin tutkaillut mankin perässä, kuinka se nousee mäkeä (15 kmh. Skodeni 36kmh).
Kyykkyyn ja tuppi nurin. Enduro (kevyt kuski) katosi pian taustapeilistä. Vakiopytylläkin pääsee "riittävästi".