Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Kinkster

No voittaa saniliforum silti motonetin... tuskallista etsiä tietoa 100 sivun keskustelusta, joista puolet viesteistä on juuri luokkaa
"kulkeeko mun fude 65 jos vaihdan rullat!!! please vastatkaa heti!!!!
ai niin missä on tulppa ja mikä on seos ruuvi????"

Hemmo

Nyt on Markan Talolla skootteritarjous : kun ostaa kaksi Elisan kytkykännykkäliittymää puhelimineen ja maksaa kummastakin erikseen 29.95 â,¬/kk kappaleelta kahden vuoden ajan, voisi ostaa skootterin eli soliferin export , hintaan 299 â,¬ .  ;D Kuinkahan moni mahtaa hairahtua?
Click

Coastside

Hinta on kyllä kohdallaan, mutten kyllä ostaisi. Kannattaa lukea TM:n vertailu ennen päätöstä. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Tuli eilen lukaistua Alfamerin Skootterimopot kirjaa. Uusin painos joka on kesäkuulta 2008. Siinä käytiin aika perustavanlaatuisesti läpi 2-tahti ja 4-tahti skoottereiden toiminta ja sielunelämä räjäytyskuvien kera.

Tuli se ostettua lopulta itselle, kun tuntui ihan hyvä opus olevan.
Jos eksytte suomalaiseen kirjakauppaan, niin selatkaa läpi. Tämä uusin versio kirjasta on se jossa on vaaleanpunainen skootteri etukannessa  ::)

Hemmo

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.06.08 - klo:16:20
Hinta on kyllä kohdallaan, mutten kyllä ostaisi. Kannattaa lukea TM:n vertailu ennen päätöstä. ;D
Juuri tuo malli ei ollut vertailussa , tuohan on samanlainen kun se 4000 km ajettu TM:N testaama Fude. ;D

Anna-Maria

Lainaus käyttäjältä: Hemmo - 01.07.08 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.06.08 - klo:16:20
Juuri tuo malli ei ollut vertailussa , tuohan on samanlainen kun se 4000 km ajettu TM:N testaama Fude. ;D
Ja mulla ainakin kokemukset Fudesta kaikkea muuta kuin hyviä  :(
Tulee muutenkin kalliiksi maksaa puhelinlaskujen avulla skootterin hinta

Serious

Tässäpä oma kokemukseni Zoner V2 skootterista. 100 km jälkeen takarengas repesi auki. Huollossa todettiin, että kumi on tätä "kiinan laatutavaraa". 300 km jälkeen hukkaputken letku halki molemmista päistä ja oli sulattanut ilmanputsarin suojakotelon yläosan. Lisäksi hukkaputken alkupää oli lentänyt ruuveineen irti ajon aikana joten äänet on kuin suihkuhävittäjässä nyt.

Huoltoon on 1,5kk jonot, Citymarket ei ota mitään vastuuta asiasta. Maahantuojaan ei saa yhteyttä. Alkaa mennä hermot...

Coastside

Pari tuhatta kilsaa ajettu Zonerilla ja kaksi remonttia. Toinen työn alla ja naapurin piski haukkuu ja naapurin isäntä kuuntelee täydellä volyymillä Kikkaa ( Anna, kulta anna...). Hermoon ottaa. >:(
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Kyllä kiinalainen kulkine vaatii ihan oman asenteensa. Pitää huomioida halpa hinta. Halvalla ei saa hyvää. Halvalla saa kohtalaisen, ja itse rakentelemalla siitä saa paremman kuin uuden kiinalaisen. Ainoa ongelma itse rakennellessa on se, että tulee liian hyvä!  ;D

Vakavammin: Varmasti harmittaa, jos on sijoittanut rahansa johonkin laitteeseen, jolla pitäisi vaikkapa päästä töihin päivittäin. Kinkit sopivat tekniikasta kiinnostuneelle, ja ihmiselle jolla on mahdollisuus ja paikka missä ylläpitää kulkinetta. On myös mahdollista saada ajoneuvo, joka toimii loistavasti.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Samaa mieltä Partasen kommentin kanssa. Ongelman tässä muodostaa varmaankin se tosiasia, että suurin osa ihmisistä kuvittaa saavansa (rahasummasta riippumatta) toimivan pelin, jota ei tarvitse itse roplata, tai juoksuttaa huollossa. Sitten kun huoltoon on 1,5 kuukauden jono ja itse ei osaa tehdä mitään, tuntuu rahat hukkaan heitetyiltä.

Toki täytyy taas muistaa, että tälläkin palstalla on mainittu täysin ongelmattomia Kiinalaisia skoottereita (kuten Allinugin 16 000 km ajettu) ja ongelmia löytyy myös "laatumerkeistä". Sanoisin kuitenkin, että nuo laatumerkkien ongelmat ovat ongelma-asteiltaan täysin erilaisia kuin palstaa lukeneena (ja myös Kiinalaisen omistaneena) Kiinalaisten ongelmat, jotka tuntuvat usein johtuvan huonosta sunnittelutyöstä, viimeistelystä, tai materiaalivalinnoista (eli juuri ne asiat jotka mahdollistavat halvan hinnan).

Koska monelle ihmiselle myös se Kiinalaisen hinta (esim. 599) on kuitenkin suuri summa rahaa, pitäisi tietoisuutta näistä asioista lisätä. Kysymys kuuluu kuitenkin miten? Sillä siihen ei riitä TM:n muutamat vertailut, tai tämän palstan pyörittäminen. Kaikki eivät niitä lue ja moni ostaa kun tarvii ja "halvalla" saa. Toki tekniikasta kiinnostuneet osaavat näitä melko helpostikkin roplata, mutta entäpä sitten ne muut. Lisäksi osien tilaaminen kestää ja ajokausi on pirun lyhyt.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

focus

Minä ostin pienellä riskillä käytetyn Keewayn kun löytyi niin vähän ajettu ja kohtuuhintainen käytetty. Ihan mukavasti on toiminut, takuuta kun ei enää ole niin itse tein 2000 km huollon. Paikallinen huolto kun ei ota edes katsottavaksi kiinalaisia.

Keeway vaikuttaa yllättävänkin jämäkältä vaikka toki hinta/kiinalaisuus näkyy esim ruuveissa ja muttereissa jne. Mitään isompaa teknistä murhetta ei vielä ole ollut, aina on päässyt liikkeelle ja vielä takaisinkin.

Sellaista olen aatellut että jos tuo nyt kestäisi pari kesää ajella niin voisin sanoa olevani tyytyväinen...

Skodepaappa

Vaihdoin viime viikolla uuden 72cc pytyn kyseiseen malliin (BT49QT-12). Vanhan pytyn & männän irroitettuani ihmettelin uuden ja vanhan männän vähäistä kokoeroa... Työntömitta esiin, kas kummaa, alkuperäinen mäntä oli halkaisijaltaan ~44mm, samoin sylinteri.

Eli tässä koneessa oli alkuperäisenä 63cc pytty...  8) Tiedä sitten onko kyseessä yksittäistapaus vai onko näitä isompipyttyisiä tuotu maahan enemmänkin. Itsellekin tuo olisi saattanut jäädä ikuiseksi arvoitukseksi, mutta kun näitä on niin mukava räpeltää... ;D

Niin ja vehje on ostettu Jussi Wihoselta Joensuusta, jos jotain kiinnostaa.
I am a rolling stone...

kekra

Näitä tapauksia tunnetaan käsittääkseni muitakin. Jostain luin vastaavasta joten ei tuo ole mikään yksittäistapaus. Yleensähän nuo jäävät huomaamatta kun valtaosa ei koskaan vaihda isompaa pyttyä saatika mittaa vanhaa. Aika mielenkiintoista joka tapauksessa.

Itse vaihdoin isomman sylinterin viime kesänä ja totesin että ihan oikea 49 kuution pytty siinä oli vakiona.

ernski

tänää huomasin että fude puoltaa vasemmalle ku tangosta vähä laskee irti :/, takahaarukassa on väljää sen huomasin jo päiviä sitten eli ku takarenkaasta ravistaa sivuille ni liikkuu monta senttiä , rengaspaineita vähä laitoin isommalle mut ei auttanu,, prkl, mittarissa vasta 2400km,  :P

ernski