Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

tommi

No, tässä tapauksessa, kannattaako enää ostaa uutta 72cc pyttysarjaa, kun se ei näytä kestävän? Miksi polttaa turhaan rahaa? Vähemmällä vaivalla pääsee kun ostaa suoraan 82cc pytyn ja paremmin hengittävän kannen. Säästää bensakuluissakin sievoisen summan. Mutta jokainen tekee toki oman ratkaisunsa. Heitin vain oman ehdotukseni..

Coastside

Olen nähnyt loppuunkuluneen 72 cc kiinanpytyn. Mitenkähän keston kanssa on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Heikko on kesto ainakin kysyjän tapauksessa..

Daywalker-75

Ainakin minun osalta saa jäädä 72cc taakse ja testailen tommin settiä.
Kyllähän se tietysti v*tuttaa jos saan senkin sulamaan, mutta elämä on valintoja... Skodea en kehtaa päivittää, koska tykkään näistä pienipyöräisistä. Tuo Leike on jotenkin niin rujo, niin ajelen mieluummin vanhemmalla baotianilla liikenteessä. Vauhtikaan ei ole minulle se JUTTU, vaan ettei tuolla liikenteessä jää jalkoihin. Nyt on kuitenkin tilanne ollut aina se, että on hirvittänyt lähteä pitemmälle, kun on se varmuus puuttunut skodesta.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

latromster

Mulla meni 72cc+mieto 72cc kansi setillä 8000 km ja kävi ja kukkui ilman ihmeempiä kolinoita tai hajoamisia. Vakiokannen kanssa voi 72cc nakuttaa, jos on laihalla tai ehkä muutenkin. Kyllä skodella voi tehdä pidempääkin matkaa. Mopoluokat 4t kiinalaiset ovat olleet mulla kaikista luotettavimpia. 200+ km on pisin yhtäjaksoinen lenkki mitä oon mennyt ja helposti jotain 180 km monta kertaa kesässä. Ainut vika mitä tuli oli irronnut varin mutteri mutta sen sai työkaluilla kiinni. Niin ja se yksi kiinalainen hajosi nakutukseen kampiakselin osalta. Isossa kiinalaisessa viricdi sai halkeaman ja kosteuden takia katosi kipinä. Samassa kiinalaisessa hajosi myös jännitteensäädin ja nyt uusimpana staattori. Jos on sähköstartin varassa, niin ebaystä jännitemittari vaikka parkkeihin kiinni, niin näkee että lataako.

tommi

Kyllähän 72cc setin saa kestämään kun vaan viitsii nähdä vaivaa, parantelee virtauksia, ei ajele liian kovilla puristussuhteilla, sopiva suutin jne. itsekin ajelin ensimmäisen kesän 72cc pytyllä, mutta kyllästyin sen tehottomuuteen ja söi bensaakin 3.5L sataselle. Nyt pääsee yli litran vähemmällä syönnillä, eikä tarvitse muuta kuin "plug in", ja kovaa ajoa.

Jos kerran haluaa välttämättä isomman pytyn niin miksei sitten suoraan osta 82cc pyttyä, se on saman hintainen kuin 72cc pytty. Ja isovenakansiakin saa nykyisin edullisesti. Pitää olla melkoinen ihmemies joka saa ajettua ko. kokoonpanon hajalle. En ole yrityksistä huolimatta saanut sitä nakuttamaan, eli on todella luotettava setti.

Pitää itsekin tilata jo varalle uusi 82cc pyttysatsi, nyt kun niitä saa todella halvalla.  Tänä kesänä tulee taas varmaan ajettua se 7000-8000km joten ensi kesänä saattaa olla jo tarve pytynvaihdolle.

tommi

Eikös jore muuten laita väärässä järjestyksessä nuo renkaat tolla videolla, mustan renkaan kait kuuluisi tulla toiseksi ylimmäksi, eikä ylimmäksi?

https://www.youtube.com/watch?v=M6-Bb3OnWII

-Zone-

Joo, mäkin olen aina laittanut kirkkaan ylimmäiseksi ja tumman alimmaiseksi (tai toiseksi ylimmäksi riippuen laskutavasta). Renkaan profiili on myöskin ollut mulla aina niin että tumma on viistoreunainen. Mulla on muutamia kertoja tullut männän mukana renkaat joissa kiiltävässä on T merkki ja tummassa ei ole mitään. Suurimmassa osaa renkaissa ei ole merkintöjä lainkaan.

Niin ja tuohon 72cc vs 82cc keskusteluun. 72cc sarjalla kerkesin ajamaan 12 000km pikkuvenaisella kannella ja vaihdoin 82cc siihen kiinni. Sillä 72cc männällä ajaisi itseasiassa vieläkin, mutta siihen hommasin uuden männän ja se pytty on mulla varapyttynä. Kiinnileikaamisongelmia mulla ei ole ollut millään pytyllä. Tosin kuten tommikin sanoi, yksikään kansi mulla ei ole kauaa ollut vakio. Kaikkia on modattu kanavista ja palotilasta.

kalevi

Sitten on sellainenkin pointti, että 80cc + isovenakansi kombolla tulee mahdollisesti käynnistymisongelmia korkeamman puristuspaineen vuoksi. Sitten myös se mikä itsellä tapahtui jo 72cc+ avarrettu kansi kombolla. Niin se surullisenkuuluisa variaattorin puoleinen kampiakselin runkolaakeri tilttas jo 2000km. Niitä on risaantunu monilla muillakin tosiaan noilla isommilla sylintereillä.
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

tommi

Joo, kaikkea voi sattua ja tapahtua. Itselläni hajosi kiertokangen laakeri 72cc pytyllä + vakiokannella. 82cc pytyllä + isovenakansi + tasapäämännällä ei ole hajonnut mitään, mutta 82cc pytyllä + isovenakannella +pattipäämännällä on hajonnut useampi kampiakseli. Noissa VirijaVaran 82cc setissä näyttää olevan ihan normaali tasapäämäntä, eli se on hyvä juttu. Noita korkeapuristeisia pattipäämäntiä en suosittele, itsekin olen niistä luopunut, puristussuhde nousee niillä aivan liian korkeaksi, alapää ei kestä.

-Zone-

Omat empiiriset testit on käytännössä osoittaneet, että pattipäitä voi hyvin käyttää kun säätää puristussuhteen hiukan alle 12. 11,5:1 on hyvä arvo mutta ihan kovimmilla kesähelteillä voi joutua silloinkin vetään ennakot niinkin alas kuin 4 asteeseen käytettäessä 95:sta. Kone vetää pattipäällä kyllä ihan eri tahtiin mitä koverilla männillä, mutta jos ei halua / viitsi syventyä puristussuhteen, polttoaineen ja sytytysennakon mystiseen bermuudankolmioon detoomisen suhteen, kannattaa valita kovera mäntä ja sen maltilliset puristukset. Tosin 82cc kanssa en suosittele pikkuvenaista kantta silloinkaan. Koneen täytös on tolla kombolla heikkoa nokasta huolimatta (josta kielii kyllä vaadittava pieni pääsuutinkin) ja detoominen voi tulla jo silläkin ongelmaksi. Ymmärtääkseni kyse on silloin hehkusytytyksestä ja epäilisin syyksi liian kuumana käyvää pakovenaa. Eli 82cc kaveriksi männästä riippumatta aina isovenakansi.

Mäkin hajoitin 82cc kanssa yhden männän, joskin ihan omaa syytäni. Tuli pelleiltyä liikaa puristusten kanssa ja rankastihan se detosi kotiin tullessa ylämäissä ja siinä viimeisessä mäntäkin sitten antautui. Kuten joskus aiemminkin oon sanonut, mulla 82cc sarja sisälsi kannen josta mittasin palotilan ja laskin näytti jopa yli 16:1 ruttuja tehtaan jäljiltä, joten olkaa tarkkana ennen kuin ruuvaatte valmiita sarjoja kiinni. Tämä pätee aina 50cc:stä 90cc sarjaan. Kansien kanssa kannattaa venat aina tarkistaa ja tarvittaessa itse läpätä uusiksi vaikka venat kannessa valmiiksi kiinni olisikin. Kantapään kautta oon oppinut että niissäkin markkinoille menee ihan täysiä puolivalmisteita. Sama pätee oikeastaan mihin tahansa muuhunkin osaan. Renkaiden sisältämä ilma taitaa olla toistaiseksi ainoa jonka on kaikilla ollut käyttökelpoista tehtaan jäljiltäkin :) (*)

E: ( * ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin hyvin pian löytyy joku jolla se ensiasennettu kiinalainen renkaiden ilmakin on aiheuttanut ongelmia :) )

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 28.04.14 - klo:14:20
Lainaus käyttäjältä: tommi - 28.04.14 - klo:10:01
......

Itse maksoin aikanaan 99e. On siinä niin pomminvarma yhdistelmä ettei kannata tapella 72cc pytyn kanssa + tukkoisella vakiokannella.

19mm kaasari, 92 suuttimella. Vakioputsari. Tällä yhdistelmällä vie vähemmän bensaa kuin 72cc pytyllä, ja on huomattavasti tehokkaampi. Ja ennenkaikkea, kestää. Neljäs kesä nyt menossa kyseisellä kokoonpanolla ja pytty ja mäntä edelleen timmissä kunnossa. Ja kulkee 80km/h.

TALTEEN!
Boldattu osaa ei pitäisi ikinä sanoa ääneen, koska yleensä sen jälkeen vehje laukeaa..
Teen tilauksen tuosta, kun virijavara aukeaa..

Tilaus tehty! Oli viimeinen isoventtiilikansi virijavaralla, joten seuraava saa tilata eioota. pytty+kansi+imukurkku.
Kesää odotellessa..

tommi

Paljonko oli hintaa kannella?

Daywalker-75

Kesää odotellessa..

tommi

No ei ole hinnalla pilattu. Itselläni on nyt lähes 4v vanha isovenakansi, ja kun viimeksi tsekkasin, muutama päivä sitten niin oli hyvässä kunnossa, ei vuotanut venat, ja ohjurit timmissä kunnossa. Taidan kuitenkin tilata toisenkin kannen jos noin halvalla saa. Varmaan kohta tulee lisää varastoon.