Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

mopotin

Eipä sitä iloa kauan kestänyt, TAAS ollaan lähtötilanteessa. Kyllä tuo kone toimii ajossa mutta savuttaa harmaata ja kun sammuttaa niin ei käynnisty. Nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa.

Coastside

Ilmastimen liitos repesi putkesta irti. Tein jengat ja pultti siihen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotin

Tyttö sai vielä ylipuhuttua että kokeillaan vielä. Eli kone leveäksi ja osia tilaukseen. Savutukseen lääkkeeksi uusi mäntä renkaineen, venttiili varren kumit ja sylkän tiivisteet, kokeillaan vielä noita. Tulppa pitäis vielä jostain löytää kun tuossa se erikoisen pieni iridium joka maksaa maltaita  :o

konenikkari

Älä enää anna tytön ylipuhua, hanki sille 2T moposkotu.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

mopotin

Joo, olishan sitä 2t:tä helpompi korjata kun kuitenkin joutuu rassaamaan. Noh kuluuhan se aika näinkin, ei tarvi sohvalla makoilla kun voi käsiään öljytä tallinpuolella  ;D

mopotin

Tuli tuossa pyöriteltyä irtokantta käsissä. Huomio kiinnittyi siihen että nokka-akselia pyörittäessä toinen imuventtiilistä avautuu hiukan aisemmin kuin toinen ja pakoventtiilit käyttäytyy myös samoin, ilmeisesti ei kuulu toimia noin? Venttiilien säädöt on paloilla, välykset on siis pielessä. Voisko tuon ennemmin avautuvan venttiilin säätö palaa hiukan hioa ohuemmaksi ja mistä kohtaa näistä neliventtiili koneista yleensäkin välys pitää oikea oppisesti mitata?

pekpel

Siis kuuluu toimia noin, ainakin näin olen ymmärtänyt koko 4-venakannen toiminnan..
Idea että virtauksia saadaan ohjattua tarkemmin koneen käydessä, se on yksi syy miksi on neljä venttiliä, ei pelkästään virtauspinta-alan kasvattaminen..

Ihan nokka-akselin nokan ja venttilin painimen välistä mitataan välys..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.08.13 - klo:21:31
Älä enää anna tytön ylipuhua, hanki sille 2T moposkotu.
Nehän vasta mukavia onkin rassailla. ;D

Lainaus käyttäjältä: mopotin - 16.08.13 - klo:21:43
Joo, olishan sitä 2t:tä helpompi korjata kun kuitenkin joutuu rassaamaan. Noh kuluuhan se aika näinkin, ei tarvi sohvalla makoilla kun voi käsiään öljytä tallinpuolella  ;D
Samat kuluvat osat ne kaksitahtisessakin kuluu, + läpät, kampuran stefat, öljypumppu tihkuu tai ei toimi ollenkaan ja tytölle sitten mukaan sixpacki tulppia, ettei tartte joka korttelinvälin kuluttua juosta tulppaa tuomaan. ;D

Oli ehkä hiukan kärjistetty, mutta kyllä kiinan nelaristakin saa luotettavan matkakumppanin, kunhan sen kertaalleen remontoi järjelliseen kuosiin. Ja osathan on liki ilmaisia, että ei se luotettavaan kuntoon saaminen, vaadi edes paksua lompakkoa. ;)

pekpel

Näinpä se menee, InsOmniaa kompatessa..

Jostain syystä nuo 4-venaiset on häipyny markkinoilta, ainakin mitä itse olen katellu uusia mopoja..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.08.13 - klo:23:06
Jostain syystä nuo 4-venaiset on häipyny markkinoilta, ainakin mitä itse olen katellu uusia mopoja..
Tilalle tullut 3-venaisia. Nuo neliventtiiliset olivatkin kuuluisia, ennen aikaisista laukeamisista. ;D Monet ovatkin vaihtaneet neliventtiilisen kannen tilalle kaksi venttiilisen yläkerran.

mopotin

Pakoventtiilit taas karstan peitossa ja kantavat tietysti, mistä tuota tulee kun viime putsauksen jälkeen ajettu 20 km ?!?

Palosella

Öljy sen tekee. Pitkään kun ajelee niin venttiili palaa. Eli se uus mäntä toivottavasti auttaa ettei öljyä pääse enää läpi eikä näin karstoita venttiileitä.

mopotin

Uusi mäntä tilauksessa ja nuo ohjurin kumit. Sylinteri nyt irrallaan pöydällä mäntä paikoillaan. Ruiskuttelin sylkkään eilen wd40 ja vieläkin näyttää ainetta männän päällä olevan eli ei tuossa ainakaan suurta väljyyttä ole mutta vaihdetaan nyt kuitenkin tuo mäntäkin varmuuden vuoksi. Öljyä kanteen ei nyt luulisi muualta pääsevän kuin männän ohi tai ohjureiden kumeista. Tuon tulpan elektrodin kärki on palanut eli vois olla että öljy polttanut sen, kipinää silti antaa. Viime avauksen myötä huomasin että kone kävi savuttamatta aikansa remontin jälkeen mutta pian taas alkoi usvaa tulemaan --> öljykö siellä sitten paloi vaikka ei ollut mustaa sauhua ?

P.a.s.i

jos öljy palaa niin sininen savu on siitä merkkinä

Palosella

Ja musta savu on merkkinä siitä jotta käypi rikkaalla niinkun aikasemmin on varmaan sanottukin jossain välissä jo.