Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Minulla on zonerin satula ja pitää koettaa vaihtaa se. Niitä voisi kyllä verratakin puristamalla puuta  tms, josko puristusvoimassa olisi selvä ero. Ilmauslaite täytyy hankkia myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Titan T2

Tuotaniin..mikä niitten härveleitten nimet on jotka on Fuden jarrukahvoissa, tarkoitan sitä kun jarrukahvaa pitää puristaa että Fude startaa, nyt on ilmennyt ongelma että joutuu puristelemaan kahvaa että starttimoottori startaa, ja vika on molemmissa jarrukahvoissa yhtäaikaa  ???

Sori pirun sekavasta tekstistä!
Titan T2 50cc

konenikkari

Se on jarruvalokytkin.
Vika saattaa tässä tapauksessa olla myös liittimissä joihin jarruvalokytkimet on yhdistetty.
Toimiiko vilkut ja äänimerkinantolaite eli töötti?, vaikka kone ei käy.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Titan T2

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.05.13 - klo:17:53
Se on jarruvalokytkin.
Vika saattaa tässä tapauksessa olla myös liittimissä joihin jarruvalokytkimet on yhdistetty.
Toimiiko vilkut ja äänimerkinantolaite eli töötti?, vaikka kone ei käy.

Pitääpä testata nuot hommat, pitäiskö vilkut ja töötti toimia vaikka kone ei ole käynnissä?
Titan T2 50cc

konenikkari

Kyllä pitäis, vilkut ja töötti saa sähkönsä akusta, virtaavaimen ollessa on asennossa, vaikka ei moottori käy.
Jos virran päällä ollessa ei toimi vilkut eikä töötti, ei todennäköisesti starttaakaan.
Koeta katsoa syttyykö jarruvalo kun painat jarrua ;D
Minulle mission inpossipol tai jotain, kun painan jarrua en näe jarruvaloa :o
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

nalleolut

tuli hankittua tuollainen baotian classic malli 05 vuosimalliltaan.

muutama kysymys.

onko imukaula yhdellä vai kahdella alipainelähdöllä?  tulihan sinne kurkattua ,mut en muistanu tarkastaa.
millä öljyän ilmanputsarin? tarkoitus vaihtaa samalla moottori ja peräöljyt. 

Coastside

Näissä on tavallisesti alipaineliitos vain hanalle. Putsarin ölyät moottoriöljyllä jossa lantrinkina bensaa 1:1. On myös varsinaista putsariöljyäkin. Muovipussissa helpointa puristella se koko alalle. Moottoriin 0,8 litraa ja perään niin että öljy yltää täyttöreikään.  Aika sama onko se moottoriöljyä vai peräöljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nalleolut

kiitos . tilataanpas sitten sopiva.

vesku

moro!
mulla on 2007 mallin baotian skootteri,jossa seuraava vika.Kylmänä lähtee hyvin käyntiin,mutta vetoa ei ole lainkaan.kierroksia antamalla takapyörä alkaa pyöriä,mutta hitaasti.Kun sammutan skootterin ja annan seisoa vähän aikaa,niin uudelleen käynnistäessä vetoa taas löytyy kaikki vihjeet olis tervetulleita :).skooteriin on vaihdettu 100 km sisällä variaattorin hihna+rullat, tulppa+hattu(2x),kaasarin imukurkku,puola.

Tertsi G

Ostin muutama päivä sitten Baotian vm,2007 ja onhan riittänyt puuhaa.Kaasuvaijeri heti poikki ja minä hölmö menin irroittelemaan kaikki muoviset katteet ympäriltä vaikka ei oli tarvinnut kuin satula irroittaa... Ne katteitten takakaisin laitot olikin sitten vähän sellaista sävellystä ja "jeesusteippiä" sekä miljoonalaatikon ruuveja piti sovellella...Kaasukahvan sitä "mötikkää" eu saanunt millään kunnolla kiinni vaikka vissiin vaan kaksi ruuvia siinä? Kun ajossa kaasuttelin niin oikeammainen peilikin näytti sitten maahan ja kaasua hellittäessä näkyy peilistä taivaalle.. :) No,viimeksi kun mulla mopo oli niin vähän on aikaa vierähtänyt ja se oli v.-74.Pappa tunturi ja NIIN helppo laitella näihin nykyisiin verrattuna kun tekniikkaa tullut lisää melkoisesti... No,Wanhana patuna opiskelen näitä nykyajan ihmelaitteita  ;D Oliko ne baotian renkainen ilmanpaineet jotain 2,2 bar'ia ja bensa 98 ???

tommi

Siinä "mötikässä" on tappi joka tulee asettua ohjaustangon reikään. Se nimenomaan lukitsee sen kahvan paikalleen. Sulla ei varmaan mennyt se tappi kohilleen ja siksi se peilikin näyttää miten sattuu. Kannattaa  laittaa uusiksi. Tuohan saattaa olla aika vaarallinenkin jos jää kahva käteen ajossa..

InsOmnia

Tarkista kaasarista, luistin kalvo. Ja vaikka se näyttää ehjältä, niin venyttelet kalvoa varovaisesti, niin saattaapi reikä löytyä ja silloin kalvo uusiksi.

vesku

kiitos.Pitää tarkistaa asia,kun arki koittaa :D

tapiovuorent

Pääsääntöisesti tuo kahvassa oleva tappi on murtunut poikki.Kahvaa ei saa kiristettyä niillä normaaleilla ruuveilla niin kireälle ,ettei kahva pyörisi ylimääräistä.Olen itse korjannut noita poraamalla entisen ohjuritapin kohdalle reiän ,ja laittamalle siihen entisen tapin paikalle ruuvin ,jossa kanta on entisen tapin paksuinen.Tämä konsti vie kyllä aikaa ja pitää olla työkalut ja tarvikkeet .Toimii ,mutta ei kyllä kannata .Ei pääse palkoille.
Paras konsti on tietysti hankkia uusi "kahvarunko" . Varaosakaupassa ( netti) maksaa uusi 20-30 €.

tommi

Noita kahvarunkoja saa reilusti alta kympillä joten ei kannata tosiaan alkaa itse duunailemaan mitään patentteja. Netistä tilaamalla  postikulut kylläkin nostaa hintaa melkoisesti.

http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-yiying-yiying-kaasukahvan-runko-yiying-p-16069.html

http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=530700TK2B0000&OpenGroups=573