Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

atp

Tervehdys. Yksi Baotian omistaja lisää. Ostin reilu viikko sitten vaimolle Baotian BT49QT-12F skootterin. Ihan mukavasti tuntuu kulkevan. Muutamia havaintoja tuosta laitteesta:
- noin 7km ajettuna äänimerkki soi sillointällöin itsekseen. Syyksi paljastui katkennut "lukitus/paikallaanpitopinni" vasemmassa kahvassa, joka oli luistanut äänimerkin nastojen väliin. Tiedä missä tuo on saanut iskun. Laitoin varmuudeksi toiselle puolelle kuminpalan starttinappulan nastojen päälle, jos siltäkin puolelta "pinni" katkeaa joskus. 
- noin 40km kohdalla vaihdoin 5.1g painavat malossin rullat. Todella hieno parannus kiihtyvyyteen ja mäennousuun. "Vanhat" rullat painoivat noin 6.5g kappale.
- noin 70km ajettuna päätin tarkistaa pakoputken liitokset (kannessa). Kuinka ollakkaan toinen muttereista oli jo tiessään ja toinen löysällä. Kysyin luovutuksessa että onko kaikki paikat kireellä, ja onko suoraan ajokunnossa. Vastaus oli että "On". No joo, täytynee käydä mopoa paremmin läpi. Toisaalta kuulin että tuo pakotiiviste elää paljon noilla ensimetreillä, tiedä sitten. Onko muut törmänneet tähän?
- noin 130km ajettuna mopo sammui ajossa (pikkuhiljaa hyytyi ja lopulta sammui) Muutaman yrityksen ja kaasunkäännön jälkeen mopo käynnistyi ja toimi normaalisti. Kaikki letkut ovat päällisen puolin kunnossa ja liittimet tiukalla. Epäilen että bensansaannissa oli jotain häikkää, ehkä likaa jossain.

Mittari tuntuu olevan melko tarkka tuossa 50km/h nopeudessa.
Rajoitettuna tuo saavutti noin 48km/h (GPS)  (51km/h mittarin mukaan) nopeuden ja ilman rajoitinta (pitihän sekin heti kokeilla) noin 60km/h (65km/h mittarin mukaan), tässä nopeudessa tulee myös ihmeellinen "heijaus" kulkuun.

Jarrut ovat melko heikot (mielestäni), onko kukaan saanut etujarrua tehokkaammaksi jarrupalojen/levyn vaihdolla?
Toinen ihmetyksen kohde on tuo takajousi, siis meidän yksilössä se tosiaankin on pelkkä jousi, ei minkäänlaista vaimennusta, onko muilla näin?

Tässä vähän olen arponut että käyttääkö tuon virallisissa huolloissa vai huoltaako tuon itse. Enkä tuon "ensihuollon" voisi ostaa jos tuohon jotain suurempaa sattuu tulemaan tässä alussa.

immudimmu

Kertokaas mulle viisammat miten saan mun Baotian BT50QT-9 lisää vauhtia? Tuossahan ei taida olla elektronista rajoitinta jos olen oikein ymmärtänyt. Putki vaihtoon ja variaattorille jotain tehdä? On vähän aikaa kun on viimeeksi mopojen kanssa pelannut ja silloinkin oli kyseessä S1, eli oikea mopo. Skootteri tuntemus siis todella vähäistä...

Pyrres

Ilmeisesti kaasarissa tuossakin mallissa kuristuksena luistin liikettä rajoittava tappi. Lisäksi on sitten variaattorissa painavaa rullaa ym. Ei pitäisi olla vaikea laittaa kulkemaan.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: atp - 09.08.09 - klo:16:58
- noin 70km ajettuna päätin tarkistaa pakoputken liitokset (kannessa). Kuinka ollakkaan toinen muttereista oli jo tiessään ja toinen löysällä. Kysyin luovutuksessa että onko kaikki paikat kireellä, ja onko suoraan ajokunnossa. Vastaus oli että "On". No joo, täytynee käydä mopoa paremmin läpi. Toisaalta kuulin että tuo pakotiiviste elää paljon noilla ensimetreillä, tiedä sitten. Onko muut törmänneet tähän?
Pakoputken kiinnitysruuvit koneen päässä löystyy muutaman sadan kilometrin välein ainakin ensimmäisen 1000km ajan, kannattaa tarkistella viikottain.
- noin 130km ajettuna mopo sammui ajossa (pikkuhiljaa hyytyi ja lopulta sammui) Muutaman yrityksen ja kaasunkäännön jälkeen mopo käynnistyi ja toimi normaalisti. Kaikki letkut ovat päällisen puolin kunnossa ja liittimet tiukalla. Epäilen että bensansaannissa oli jotain häikkää, ehkä likaa jossain.
Tarkistapa venttiilinvälykset, ne ovat kiinalaisissa enemmän tai vähemmän pielessä tehtaalta tullessaan, eikä myyjäliike noita osaa/viitsi tarkistaa. 0.1mm rakotulkki ja välys niin tiukkaan, että tulkki juuri ja juuri liikkuu välyksessä, silloin ollaan lähelle optimaalista 0.08mm:iä.

Mittari tuntuu olevan melko tarkka tuossa 50km/h nopeudessa.
Rajoitettuna tuo saavutti noin 48km/h (GPS)  (51km/h mittarin mukaan) nopeuden ja ilman rajoitinta (pitihän sekin heti kokeilla) noin 60km/h (65km/h mittarin mukaan), tässä nopeudessa tulee myös ihmeellinen "heijaus" kulkuun.

Jarrut ovat melko heikot (mielestäni), onko kukaan saanut etujarrua tehokkaammaksi jarrupalojen/levyn vaihdolla?
Itselläni ainakin etujarru on sen verran tehokas, että jos sen viidestäkympistä pistäisi pohjaan, lähtisi 80-kiloinen kuski kuin leppäkeihäs tangon yli. Kannattaa ehkä purkaa etujarrusatulasta palat pois, puhdistella ja rasvailla liukuvat pinnat esim. kuparirasvalla + vaihtaa oikeat jarrunesteet, hyvin lähelle tavallista vettä oli omassa kiinalaisessa tehtaan jäljiltä. Samoiten myös sekä moottori- että peräöljyt kannattaa vaihtaa ensi tilassa, ne ovat joitakin ruokaöljyjä tehtaalla laittaneet noihin ainakin koostumuksen perusteella.
Toinen ihmetyksen kohde on tuo takajousi, siis meidän yksilössä se tosiaankin on pelkkä jousi, ei minkäänlaista vaimennusta, onko muilla näin?
Jousi se taitaa kaikissa olla, aika marginaalinen hyöty iskarista tuossa olisi, kun kaikki paino on kuitenkin takarenkaalla, eikä se tiestä pääse normaalissa ajossa irtoamaan mitenkään..

Tässä vähän olen arponut että käyttääkö tuon virallisissa huolloissa vai huoltaako tuon itse. Enkä tuon "ensihuollon" voisi ostaa jos tuohon jotain suurempaa sattuu tulemaan tässä alussa.
Virallisten huoltojen huoltojonot on luokkaa 2 viikkoa - 3 kuukautta, eikä huollon laadusta ole mitään takeita. Itse olen huoltanut alusta asti itse ja suosittelen tuota lämpimästi, mikäli työkalut pysyy kädessä. Muutamia valmistevikaisia osia on rikkoutunut matkan varrella, kuten potkukäynnistysmekanismin akseli jne, jotka on jm-racing lähettänyt takuuseen suoraan minulle, vaikka olen kertonut itse skootterini huoltaneeni. Ei siis mitään ongelmaa tuon suhteen, eikä ole rahapussi keventynyt huoltojen ryöstöhintoihin..

Baotian BT49QT-12 vm. '07

atp

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 10.08.09 - klo:07:41

Tarkistapa venttiilinvälykset, ne ovat kiinalaisissa enemmän tai vähemmän pielessä tehtaalta tullessaan, eikä myyjäliike noita osaa/viitsi tarkistaa. 0.1mm rakotulkki ja välys niin tiukkaan, että tulkki juuri ja juuri liikkuu välyksessä, silloin ollaan lähelle optimaalista 0.08mm:iä.
Katsoin nuo välykset (nyt kilometrejä 162) ja imu oli melko tasan 0.08mm (sattui olemaan semmoinen luiska mun tulkissa) ja pako jossain 0.05mm ja 0.08mm välillä. Onkohan tuota joku säädellyt suomenpäässä?

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 10.08.09 - klo:07:41
Itselläni ainakin etujarru on sen verran tehokas, että jos sen viidestäkympistä pistäisi pohjaan, lähtisi 80-kiloinen kuski kuin leppäkeihäs tangon yli. Kannattaa ehkä purkaa etujarrusatulasta palat pois, puhdistella ja rasvailla liukuvat pinnat esim. kuparirasvalla + vaihtaa oikeat jarrunesteet, hyvin lähelle tavallista vettä oli omassa kiinalaisessa tehtaan jäljiltä. Samoiten myös sekä moottori- että peräöljyt kannattaa vaihtaa ensi tilassa, ne ovat joitakin ruokaöljyjä tehtaalla laittaneet noihin ainakin koostumuksen perusteella.

Hyvä tietää, eikun nesteitten vaihtoon..

tommi

Markkinoiden ainoa kiinalainen jossa mp3 soitin ja kajarit vakiona. Lisäksi mukaan tulee akkulaturi, suojapeite, hälyttävä levyjarrulukko ja takaboksi. ABS jarrut edessä. Hinta USD 979 (680e).

http://evosales.com/pd_50cc_scooter_mp3.cfm

P.S. 7.8 litran tankki..

niekkula

Juu vehkeellä ajettu 400km hihna haiskahtelee välillä onko normaalia ??? vai joko vaihto edessä ???

Mitkä öljyt perään/koneeseen ???

Mittarissa 50km/h niin rupee "ruplattaan" ???

Muutki vinkit kiinostaa jos jollekkin tulee mieleen!!

Coastside

Lue näitä ketjuja. Rajoitin siinä iskee ja hajut ei haittaa kunha toimii. Hihnan voi tarkistaa muutta vaatii erikoistyökalut ja taitoa tehdä mitään ja toisaalta takuuasiat voi vaikuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

laser

2005 mallinen Baotian Napoli BT 49 QT-7 ei käynnisty 0- kelissä kuin polkimesta ja nyt ei sitten oikein enää siitäkään.
Pyörittää startilla suht kivasti mutta ei vaan käynnisty. Polkimella on tähän asti lähtenyt. Pyörähtääkö kone sittenkin polkimella rivakammin kuin sähköllä?

Mopo oli viime yön lämpimässä tallissa ja lähti laakista käyntiin startista.

Keskiseisontatuki on ihmeellisesti murtunut. Käyttö aivan normaalia. Onko tästä kokemusta?

skodesti

Kokeilepa sellaista konstia että ruuvaat sitä kaasukahvaa noin 3-5 kertaa ennen kun yritätä käyntiin jos lupaa on suuttimessa vikaa.

Jos tuo ei auttanut vaihda tulppa, jos tuokaa ei auttane niin puola on finaalissa.

tommi

Lainaus käyttäjältä: laser - 30.10.09 - klo:16:44

Keskiseisontatuki on ihmeellisesti murtunut. Käyttö aivan normaalia. Onko tästä kokemusta?

Mulla murtui myöskin keskiseisontatuki useasta eri kohtaa, oli siinä hitsaamista. Ei liene mitenkään harvinaista näissä kiinalaisissa.

laser

Tyttö ajeli mopolla kesällä. Seurasin hänen toimiaan kun hän veteli mopoa keskituelle. Ilmeisesti voiman puutteen takia hän riuhtaisi mopoa taaksepäin sarvista.

Itse kun laitan mopon keskituelle niin nostan mopoa takatelineestä oikealla kädellä samalla kun vedän sitä taakse. Näin keskitukeen kohdistuu pienempi rasitus verrattuna tuohon "riuhtaisuun".

Tarkemmin kun ajattelin asiaa niin moni teini vetelee mopoa keskituelle riuhtomalla sarvista...?
Tukea voi ilmeisesti hitsata normaalisti?( eli aine on hitsattavissa).

Toinen asia:

Projekti Kinroad Windbell -06 moposkooteriin en saa kipinää tulemaan. Olen kokeillut puolaa ja sytytysjohtoa yllä olevaan mopoon ja siinä toimii kyllä.
CDI on kummassakin erllainen. Tässä on kaksi erillistä liitintä ( toisessa 4 nastaa ja toisessa kaksi ) kun taas yllä olevassa Napolissa on pienempi liitin ( olikohan kaksi nastaa??).
Kinroadilla ajettiin vielä eilen ja nyt ei kipinää. Eli tätä ei voi testata. Ilmeisesti voi pimentyä kerrasta?

Sivuseisontatuesta... Sinne tulee kolme piuhaa. Miten testaan että se toimii, eikä estä käynnistystä? Ja vielä... onko niin että startti pyörittää mutta ei kipinää jos sivujalka on alhaalla? Vai pitäisikö olla kokonaan pimeänä, eli ei pyöritäkään?

Napoli kyllä pyörittää mutta kipinää ei tule jos jalka on alhaalla. Näissä taitaa olla eroa toiminnassa?

Coastside

Mikään mopossa ei saa jäädä käteen vaikka roikottaisi sitä kahvasta. Siksi että irtoava kahva on erittäin vaarallinen ajaessa.

Keskijalan täytyy kestää kaikki nostotavat eivätkä ne ainakaan tytön voimin vaurioita mitenkään skootteria. Sen päälle tulee suurimmillaankin koko sen paino toispuoleisesti. Kaatuessa siihen voi kohdistua isku, mutta se ei ole normaalikäyttöä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Joo, kyllä sitä seisontatukea voi ihan hyvin hitsata. Varmaan joutuu taas kohta hitsailemaan kun tuntuu taas niin huteralta..

Noissa on eroja mallien välillä. Tässä toisessa rotiskossa on aivan erilainen tuki kuin tuossa toisessa. Menee sellainen yksi pitkä tanko koneen läpi joka lukitaan sokalla. Tuki nostaa mopon todella korkealle. Voisin väittää ettei joku hento ~45-50kg tyttönen saa tätä lainkaan keskituelle.

Tämä toinen mopo painaa peräti 114kg kuivana mutta keskituki ei nosta mopoa läheskään niin korkealle joten onnistuu varmasti hennommaltakin kuskilta.

Sivutuki on valtaosassa kiinalaisista toteutettu juuri niin että se katkoo sytytysvirran. Muistan tosin lukeneeni että joissain mallissa ei starttaa lainkaan jos sivutuki on päällä. Ja joissain ei ole lainkaan tuota katkaisijaa, kuten tässä mun mopossa.

laser

Tässä on juuri tuollainen pitkä, ohut tanko. Toisessa päässä on sokka.

Tuki murtui ja  noin 5 sentin pätkät jäivät tuon pitkän tangon varaan heilumaan.

Aivan kuten tommi kirjoitti on voiman tarve erillainen riippuen laitteesta. Tuon minun projekti Kinroadin (Fude) tyttö sai helposti keskituelle. Tätä toista taas ei.