Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Rambe

Miten saa pois ylikuristukset?
Solifer XTR Export moposkootterista?
Voisiko joku kertoo ja onko se laillista poistaa ylikuristukset!?

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Rambe - 03.10.08 - klo:09:01
Miten saa pois ylikuristukset?
Solifer XTR Export moposkootterista?
Voisiko joku kertoo ja onko se laillista poistaa ylikuristukset!?

Kaverin XTR50:ssä oli vain kaasarin kannen alla semmoinen pyöreän muotoinen noin 1 cm paksuinen ja korkuinen kumirengas. Sen poistolla kiihtyvyys nousi ihan mukavaksi ja vauhti semmoiseen 60km/h.

karkulainen

käykö tämä soliferiin, jos kerran on ostettava uusi kytkinkello, ostan kunnollisen :-\
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Rambe

Solifer XTR50 Export.Oisiko kellään tietoo että voiko kyseiseen moposkootteriin vaihtaa isomman bensiini tankin?kun se on alkuperäinen eli 3,5 Litraa.
Ja jos sen voi vaihtaa niin pitääkö koko skootteri katsastaa uudelleen?
Toinen asia olis mistä voisi ostaa varashälyyttimen moposkootteriin ja minkä hintainen se on.
Ja onko siitä mitään hyötyä tässä moposkootteri mallissa?
Oisi kiva jos saisi jotain tietoo joltain!
Kiitti kaikille jotka vastaa.

kekra

Enpä ole kuullut että kukaan olisi vaihtanut isompaa tankkia Solikkaan, taitaa olla niin isotöinen homma kun kiinnikkeet pitäisi todennäköisesti hitsata uusiksi ja katteet purkaa ja epävarmaa on mahtuisiko katteet enää edes paikoilleen.

Paljon helpompaa on vain kuljetella penkin alla vaikka 2L muovipulloa jonka täyttää aina tankkauksen yhteydessä. Pieni ratti kulkee kätevästi myös kaukalossa. Itse kuljettelen jatkuvasti 4L kanisteria mukana joka menee juuri ja juuri penkin alle pystyasennossa. Tankkiin menee mulla 6L joten yhteensä 10 litraa saa tankattua kerralla.

Varashälyttimiä saa monenlaisia joista paras on ehdottomasti jarrulevyyn asennettava hälytin, tuossa muutama halvimmasta päästä. Kannattaa varmistaa että tappi mahtuu reiästä läpi ennen tilausta.

http://www.moto-osat.fi/shop/categories.php?action=show&id=35

Macro

Moi!

Itse ostin etupyörään hälyttimellä varustetun levyjarrulukon pitäjänmäen Europikerista 49â,¬ ihan hyvä peli

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Rambe - 08.10.08 - klo:22:26
Solifer XTR50 Export.Oisiko kellään tietoo että voiko kyseiseen moposkootteriin vaihtaa isomman bensiini tankin?kun se on alkuperäinen eli 3,5 Litraa.
Ja jos sen voi vaihtaa niin pitääkö koko skootteri katsastaa uudelleen?
Toinen asia olis mistä voisi ostaa varashälyyttimen moposkootteriin ja minkä hintainen se on.
Ja onko siitä mitään hyötyä tässä moposkootteri mallissa?
Oisi kiva jos saisi jotain tietoo joltain!
Kiitti kaikille jotka vastaa.
Niin kuin sanottu, erilaisen tankin laittaminen on vaikeaa ellei jopa mahdotonta kotikonstein.
Vaikka siihen saisi uuden tankin, sitä ei tarvitse katsastaa. ;)
tuolla olikin jo linkki jarrulevylukkoihin, mutta jos haluaa build in- hälyttimen, osta tämä. Itse olen harkinnut moisen ostamista, mutta sopivuus soliferiin ei ole varmaa. Kyllähän sen pitäisi, "samaa" merkkiähän nämä kiinalaiset ovat tekniikaltaan.

Coastside

Bensatankin kokoa on voinut rajoittaa tilanpuute, jonka vuoksi sen laajentaminen ei onnistu jälkikäteen.

Yksi ratkaisu voisi olla tavaratelineen alle kiinnitetty lisäsäiliö, josta putki sen alkuperäiseen. Perämoottoreissa on tuohon sopivia säiliöitä ja joku taitava hitsari voi muotoilla sen juuri sopivaksi. Voisi se kyllä takapoksinkin sisällä olla.

Minulla tankkausmäärät ovat olleet 3 - 4 litraa, mutta varalta tietenkin se loput viiden litran tankista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Kannattaa pitää vielä mielessä lakisäädökset jotka kertovat seuraavaa:

Lainaa

"Lisävarusteiden ja laitteiden asennusta varten tarvittavat kiinnityskorvakkeet on kiinnitettävä runkoon puristusliitoksella, joka kiristetään ruuvien avulla. Korvakkeita ei saa kiinnittää hitsaamalla eikä runkoon saa tehdä reikiä."

Tuo siis siinä tapauksessa jos kuitenkin mieli tekee asennella isompaa tankkia.

Onhan tuo 3.5L käsittämättömän pieni tilavuus tankille. Joku oli muistaakseni mitannut tarkan tilavuuden 3.2L piripintaan.  Saattaa hyvinkin olla että on ollut pakon sanelema huttu, ei ole yksinkertaisesti saatu mahdutettua isompaa tankkia.

Aika yllättävää myös ettei Soliferista löydy vakiona varashälytintä kun se löytyy monista halppismopoistakin hintaluokassa ~600e  :-\

purgiaali

Solikan pientä tankkia surressani katselin miten katteiden alla on tilaa. Tankin sivupuolilla on runkoputket, joten paljoa leveämpää tankkia ei alkuperäiselle paikalle sovi vaikka sivuilla katteiden alla onkin tilaa noin maitopurkin verran molemmin puolin. Tankkiin on tehty pieni kolous etupuolelle ilmeisesti kaksitahtiöljysäiliötä varten. Taitava peltiseppä varmaan osaisi askarrella tuohon muutaman litran isomman tankin.

Koska en ole keksinyt hyvää tapaa suurentaa tankkia on minulla
penkin alla 5L kanisteri, joka on osittautunut ihan toimivaksi ratkaisuksi.

Coastside

Laajennuksen voi tehdä niin että vaikka pyöreästä pukenptkästä tekee alapintaan jatkeen, joka istuu tankin pintaan hyvin. Pahvimallilla sen sovittaa parhaiten. Sitten poraa tankin pohjaan reikiä. Tiiviin hitsisauman teko on asian haastavin osa pohjaan ja liitossaumaan. Liitinkin pitää siirtää pohjalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

c.palus

Terve, mulla Solikka xtr50 exp. ja siinä het uutena semmonen vika et kierroslukumittari ei näytä mitään  :( Tämä siis jo kokoonpanotehtaalta tullessa. Ehdotuksia mistä alkaisin vikaa etsimään, mistä toi mittari ylipäätään ottaa informaation? Ku on laiska nii ei viitsi katteita turhanpäiten irrotella jos jollakulla olis vinkkejä, en usko että oon ainut tuon ongelman kohdannut... ;)

karkulainen

Tuo kuuluu takuun piiriin, vaadit korjausta.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.12.08 - klo:18:36
...
Siis mitä. ???
Kyseessähän on kierroslukumittari ja se taitaa olla sähköinen laite, vai?

kekra

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 03.12.08 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.12.08 - klo:18:36
....
Siis mitä. ???
Kyseessähän on kierroslukumittari ja se taitaa olla sähköinen laite, vai?

Juu, sähköinen on ainakin mulla ja taitaa ottaa informaation sytytyspuolasta. Mulla tekee joskus niin että yhtäkkiä vaan lakkaa toimimasta niin napauttaa vaan mittariin niin alkaa taas toimia. Joku kosketushäiriö ilmeisesti kyseessä.

Kannattaa käydä johdotukset läpi mittarin ja puolan välillä ettei ole katkoksia missään. Jos se ei ole koskaan toiminut niin johto on varmaan irti jommasta kummasta päästä.

karkulainen

Sitä minäkin... :D

Puolassa on kiinni kaksi johtoa, vihreä ja pienempi musta. Musta taitaa välittää tietoa kierroksista, katso se. Minullakin se on irronnut joskus, vai olikohan se vihreä. :P
Taisi olla vihreä, koska skootteri ei käynnistynyt silloin, pitää varmistaa kohta. :)
Tai voihan se olla irti sieltä mittaristostakin, se on vähän ilkeämpi purkaa. :(

Noniin, se pienempi musta onkin musta jossa on pieni valkoinen raita.
Ei taida kumpikaan liittyä kierroslukumittarin toimintaan; irroitin mustan, sammui: Irroitin vihreän ei käynnistynyt.
Kannattaa katsoa sitä vikaa mittaristostakin, irroittaa vain sen tankokatteen ja kääntää sen missä mittaristo on.