Uutiset:

Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mitä mieltä olette mopon virittämisestä?

Aloittaja Partanen, 09.07.07 - klo:11:45

« edellinen - seuraava »

pugt200

Aikuisen ajamana ja noilla nopeuksilla ( < 55 km/h) ei pitäisi olla mitään vaaraa jäädä poliisin haaviin. Itse olen ajanut poliisia vastaan pyörätiellä 250 cc Vespalla, eivätkä siitäkään olleet millänsäkään. Olin pyörätiellä, koska tytär ajoi mopolla enkä halunnut meidän eksyvän toisistamme tuntemattomalla taipaleella.

mirqe

Mitenköhän saisi kuristettua mopoa niin, että menisi tuon 65km/h? Tai maksimihan on 68 km/h koska poliisin täytyy vähentää -3kmh/h "tutkavähennystä"
Lähinnä teharin ajattelin laittaa, mutta sen kanssa ei varmaan kannata prikkaa laittaa, että menisi alle verorajan?  :o

harriveikko

Mopo on mopo,jos tarvii kulkee,hankitaan isompi.Mopo nimenomaan saakin olla tommonenletkee peli.Mua ei haittaa,vaikka ei kulkis kun kolmeekymppiä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

ko2610

Lainaus käyttäjältä: harriveikko - 08.06.14 - klo:06:39
Mopo on mopo,jos tarvii kulkee,hankitaan isompi.Mopo nimenomaan saakin olla tommonenletkee peli.Mua ei haittaa,vaikka ei kulkis kun kolmeekymppiä.
Tuohon mielipiteeseen pystyy, kun taskussa on sellainen läpyskä, jolla saa ajaa isompaakin. Mopoikäistä ei paljon lämmitä se, että isommat kulkee kovempaa. Itsekin aikanaan Tunturia viritin, minkä kykenin, mutta kun likalle hommattiin skoba, viritykset lähti samantien. Se kulkee sen 53, joka on mopolle ihan sopivasti. Rajoitin voisi kyllä olla eri toteutuksella. Keinotekoinen välitysten jumittaminen kesken toiminta-alueen ei ole järin fiksun oloista.

Scootertech

Mulla oli joskus 90-luvulla PV 80cc CDC/Malossi pytyllä, Giannelli ja 20mm Dellortolla joka kulki 110 km/h.Oli hieno ohitella autoja maantiellä 14 vuotiaana.Minkälainen on joku vaaka Minarellin ilmajäähy Malossi Sport 70cc, Airsal T6 tai Stage6 Streetrace verrattuna tollaseen PV:n Malossiin tehoiltaan ja noin muuten?Eihän skobaa helpolla tai halvalla saa noin kovaa kulkemaan mutta onko noissa sylintereissä miten tehoa verrattuna.Nyt tuli hommattua Keeway RY6 jota joutuu varmaan vähän kans laittamaan.

Coastside

Toisessa tämänpäiväisessä ketjussa on mitattuja tehoja kahdella pyttykoolla ja eri putkilla ja ehkä häviöt pois laskien 8.5 hp saa irti. Sillä pieni kuski sataseen pääsee mutta isoksi kasvanut ei.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3897.msg97265#msg97265

Muistan ne ajat kun viittäkymppiä huristellut saattoi päästä paikallislehteen. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Scootertech - 13.06.14 - klo:12:00
Mulla oli joskus 90-luvulla PV 80cc CDC/Malossi pytyllä, Giannelli ja 20mm Dellortolla joka kulki 110 km/h.Oli hieno ohitella autoja maantiellä
Tutun kuulosta settiä.  ;)

Onneksi nykyään tuntuu, että mitä enemmän ikää tulee, niin sitä pienempi vauhti riittää. Just ajelin viimeviikolla maisematiepätkää ja keskinopeus oli vähän yli 20 km / h...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Scootertech

Mulla menee kyllä just toisinpäin, hommasin just Giannellin Keewayhin joka on ollut mulla 2vk ja vielä sisäänajossa.Oon suunnitellu hommaavani jo lisää virityspalikoita.Mulla tää menee kyllä aina tämmöseks sama mikä vehe on niin ei voi jättää vakioks.

Kone

Kulkee satasta ja jarruina mopon vakiojarrut. Vitun viisasta...

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Kone - 16.06.14 - klo:14:56
Kulkee satasta ja jarruina mopon vakiojarrut. Vitun viisasta...
Mulla on tallissa tollanen 125cc RD yamaha 80 luvun lopusta. Kulkee noin 140 ja saan ajaa sillä täysin laillisesti esim 120 moottoritiellä jos rajoitus vaan sallii. Siinä on huonommat jarrut kuin nykymopoissa ja runkokin on perinteinen putkirunko jonka vääntöjäykkyyskin luultavimmin häviää nykymopoille. Myös renkaat on kapeat eikä pito nykypäivän mittapuun mukaan mikään erinomainen. Koska mopolla ei saa ajaa sataa, ei sillä viitsi lähteä pidemmille reissuille niin sinne tulee lähdettyä tolla yammulla. Siihen kun laki ei sano yhtikäs mitään, mutta jos ajan kaikin puolin paremmin varustetulla nykymopolla kuuttakymppiä, laki tykkää kyttyrää. Tämä nyt vaan heittona mitä mieltä olen virittämisestä.

Kone

On myös autoja joissa ei turvavöitä ja saa ajaa liikenteessä. Noita 80 luvun jammuja hirveesti enää liikenteessä oo. Ja yleensä ketkä noilla ajelee on järki päässä. Mopopojat ajaa koko ajan täysillä, jos liikenne sen mahdollistaa.

Coastside

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ie0gBFLS3yc

Ennen wanhaan sai 16 v tuollaisen, eikä varmasti ollut parhaita hallita. 190 kmh 60 hv.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Se on kyllä totta, että kalusto päivittyy niin kuin Kone tuossa sanoi, mutta laki ei sitten taas ihan päivitykään. Ei mustakaan mopojen ja eteenkään nuorten välttämättä tarvitse sataa kulkea, mutta voisi ne nykypäivänä hyvin mennä sen 60km/h. Jos on kyttä kyrvällä päällä niin se kirjoittaa sakot jos nykypäivänä kuuttakymppiä ajelee. Tähän sillä on mahdollisuus kun laki kieltää rakenteellisen muutoksen joka tähtää nopeuden kasvattamiseen. Eli jos mopo on tehtaalla tehty sellaiseksi että se kulkisi esim juurikin 60km/h ja se on kuristimella rajattu 45km/h kulkevaksi on tuon rajoittimen poisotto laitoin toimenpide.

Jotkin säädökset on hyvästä, jotkin ei. Suuntaus on silti kokoajan enenevässä määrin valvottua ja täysin kontroloitua yhteiskuntaa, jossa paskalla käyntiin tarvitaan pätevyystodistus ja eu-direktiivikin määrittelee paskalle sallitun koostumuksen. Noh, onneksi sitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei elä niin vanhaksi. :)

Kone

Kyllä joku 60km/h olis ihan hyvä. Sillä pärjäis jo kaupunkiajossa. Eipähän se sitä virittelyä tietenkään lopettais.

harriveikko

Toi virittely on pikkupoikien hommaa,näin vanhempana ei sitä semmosta enää kaipaa.Mulle on ihan yks lysti vaikka mopo ei kulkis kun kahtakymppiä.Nopeempaan ajoon otetaan eri peli.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.